LED Modificatie
Benodigdheden
- Xbox 360 Guide knop.
- Vier 3 mm doorsneden LED's kleur naar keuze.
- Soldeerapparaat.
- Lijmpistool.
- schakeldraad 1,4 mm dik is aan te bevelen.
- In/uit schakelaar
De MOD
Oke nu we de xbox 360 controller open hebben gaan we eerst kijken naar de LED modificatie deze modificatie heeft in dit geval te maken met het doen oplichten van de guide knop, het is niet de makkelijkste modificatie die er is maar wat je gaat doen is je pakt 4 LED lampjes met een kleur naar eigen keuze, ik heb in dit geval gekozen voor oranje.
Je stopt vervolgens elk ledje in een apart vakje, zoals je ziet zijn er precies vier vakjes. Dan pak je je lijmpistool en je stopt in elk vakje een beetje lijm zodat elke LED vastzit. Hierbij moet je ervoor zorgen dat alle lange pootjes (de positieve polen) van de LED lampjes naar de buitenkant gericht staan en alle korte pootjes (de negatieve polen) naar de binnenkant, naar elkaar toe dus.
Je zal dus zoiets moeten krijgen

wat je vervolgens gaat doen is de lange pootjes zo afknippen dat je met de lange pootjes met elkaar kan verbinden in een soort vierkant via de buitenkant van de knop. Je sluit 1 pootje niet aan op het pootje dat erna komt (plaatje zal dit duidelijker maken) en dit doe je ook met de korte pootjes dan krijg je zoiets als hier onder:
wat je dan doet is aan de negatieve kant en aan de positieve kant een draadje vast maken. Je ziet op de guide button 2 uitsteeksels een kleinere en een grotere zorg ervoor dat je de draadjes aan de kant van het grotere uitsteeksel soldeert zoals hierboven ook te zien is.
vervolgens soldeer je het positieve draadje op het soldeerpunt dat hieronder te zien is:
hier kan je zien hoe ik hem zelf op de controller vast gemaakt heb, het is het rode draadje:
vervolgens pa je je schakelaar en hier soldeer je de negatieve kant van de guide button aan vast, aan het andere pootje soldeer je nog een draadje vast, dit draadje soldeer je vervolgens vast aan het punt wat hieronder te zien is:
wanneer je nu op de knop drukt zal het licht aan moeten gaan en als je er weer op duwt moet het licht uitgaan.
vervolgens boor je een gaatje ter grote van de knop in de controller op een plek waar je het zelf mooi en handig vind, houd er wel rekening mee dat de controller nog dicht moet kunnen(ik had zelf deze knop niet dus heb het vast gemaakt aan een schuifschakelaar die ik nog had liggen maar deze kwam niet boven het plastic uit dit is dus niet optimaal maar het werkt).
je zal nog een aanpassing moeten maken aan het rubbertje dat je uit de controller gehaald hebt, je moet namelijk het stuk waar de guide knop op komt aanpassen, knip hier ongeveer 1 derde vanaf anders zal de knop altijd ingedrukt zijn en dat wil je natuurlijk niet hebben:
Als je dit gedaan heb moet je de controller dicht gaan maken, duw alle knopjes en andere onderdelen van de controller weer terug op de plaats, speel een beetje met de draadjes die je nu over het board hebt lopen zodat deze nergens in de weg liggen. zet ze desnoods vast met het lijmpistool zoals ik hieronder gedaan heb:
Bij het weer in elkaar zetten van de controller komt erg veel geduld te pas vooral als je alle 3 de mods erin zet ik heb persoonlijk ervoor gekozen om de trilfunctie uit de controller te halen wat ervoor zorgt dat je meer ruimte in de controller hebt voor de extra knoppen en dergelijke.
and there you go je hebt nu een licht gevende guide knop zie het resultaat van mijn controller hieronder: