Spring naar bijdragen

Handleiding - TOR netwerk


shadowwatch

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Omzeilen van blokkades doormiddel van het TOR netwerk


1. Vooraf.

2. Wat heb je nodig.

3. Hoe te omzeilen.


1. Vooraf

Als u als provider Ziggo of Xs4all heeft dan kunt u niet meer via de gewone manier op thepiratebay.org komen wat voor veel mensen een probleem is omdat ze geen idee hebben hoe dat ze nu nog films, muziek, games etc. kunnen downloaden. In deze handleiding zal ik een mogelijkheid van de hand doen die het weer mogelijk maken om thepiratebay.org op te komen en te downloaden zoals u dat gewend bent.


2. Wat heb je nodig.

De benodigdheden om weer te downloaden zijn niet veranderd, zorg dat u een torrent client heeft met andere woorden dit is het programma waarmee u de downloads binnen haalt, een voorbeeld van zo’n programma is Utorrent

Utorrent is te downloaden op: http://download.utor....3/uTorrent.exe

Om de Blokkade te omzeilen is TOR vereist hier kom ik dadelijk op terug.

Als u uw torrent client geïnstalleerd heeft bent u klaar.

uTorrent.png


3. Hoe te omzeilen.

Nu gaan we kijken naar de manier om de blokkade te omzeilen en weer te gaan downloaden via thepiratebay.org

Tor netwerk

Om gebruik te maken van deze optie zult u 3 dingen moeten downloaden. Het kost even wat meer moeite maar het resultaat is uiteindelijk een stuk beter.

- Om te beginnen gaat u 7-zip downloaden dit heeft u nodig om TOR te kunnen installeren. 7-zip is hier te downloaden:

35]Vervolgens klikt u op het gedownloaden bestand en installeert u het door de setup te volgen.

- Dan gaat u de browser Firefox downloaden als u deze nog niet heeft. Dit kunt u hier doen:

- Dit moet u dan installeren, dit doet u door dubbel te klikken op het gedownloaden bestand en vervolgens de setup te volgen. (als er een waarschuwing komt te staan klik dan op uitvoeren of iets in die richting)

- Vervolgens zult u het programma TOR moeten downloaden, dit is een programma dat ervoor dat de blokkade volledig omzeilt word. Dit is hier te downloaden:

- Als u dit gedownload heeft gaat u het bestand uitvoeren door er dubbel op te klikken dan krijgt u een schermpje zoals hieronder te zien is.(als er een waarschuwing verschijnt klik dan op uitvoeren of iets in die richting)

afbeelding1ia.png

- Dan maakt u een nieuwe map op het bureaublad aan door op de rechtermuisknop te duwen en dan op nieuw te gaan staan en op nieuwe map te klikken. Geef deze map de naam “TOR”

afbeelding2c.png

- Vervolgens klikt u op de 3 puntjes die te zien zijn in het schermpje van de installatie zoals hieronder te zien is.

afbeelding3m.png

- Dan verschijnt er een schermpje zoek dan naar Bureaublad en klik daar op het mapje “TOR”dat je net aangemaakt hebt en klik dan op Ok.

afbeelding4rn.png

- Nu krijgt u het schermpje dat u als eerste had weer te zien en dan klikt u op Extract

- Dit process kan even duren.

- Als het klaar is gaat u naar uw bureaublad en klikt u op het mapje TOR. Hier staat dan weer het mapje TOR browser in, ga dat mapje in.

Dan staan er een aantal mapjes hier hoeft u niet aan te komen. U hoeft enkel dubbel te klikken op het programma dat in het mapje staat genaamd: Start Tor Browser

afbeelding5k.png

- Dan gaat het programma even laden. Vervolgens zal hij automatisch Firefox opstarten zo niet druk dan op view the Network.

- Wanneer het gelukt is zal dit scherm verschijnen.

afbeelding7z.png

- Dan typt u in de browserbalk in :
(zie plaatje hieronder) en dan bent u klaar en kunt u beginnen met het downloaden van uw Films, Games, Muziek etc…

afbeelding8k.png

-
Het Tor netwerk is een beetje langzaam dus heb geduld. En zoals u kunt zien in het plaatje hierboven zoekt de site nu wel op alle worden.
Het omzeilen van Thepiratebay.org blokkade.

LET OP! ik heb windows vista dus alle software die in de handleiding staat is windows software.

PS. Ik weet niet zeker of dit zo op het forum mag staan zo niet laat het dan even weten haal ik het piratebay element eruit
;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Volgens mij mag je gewoon alles zo laten staan hoor. Mooie handleiding hoor :)

Tor is toch een VPN? Ikzelf gebruik Hotspot Client werkt bijna hetzelfde alleen de installatie is wat uitgebreider maar het werkt ook goed.

Nog ff een aanmerking het is niet noodzakelijk om 7-zip te downloaden als je al WinRar gebruikt omdat die laatste ook al 7-zip bestanden kan openen en uitpakken en die is namelijk ook makkelijker in gebruik omdat je dan alle archief bestanden daarmee kunt openen en niet alleen een archief bestand zoals 7-zip dit voorkomt veel verschillende progjes gewoon een tipje ;)

Oja en voor ik het vergeet je kan het beste je TOR of VPN uitzetten als je met uTorrent gaat download tenzij je een betaalde versie hebt omdat gratis versies meestal een beperkt aantal download bitjes per dag of per maand of ze zijn een stuk trager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja ik gebruik zelf 7-zip omdat ik het gewend ben maar je kan inderdaad ook winrar gebruiken.

je hebt gelijk helemaal vergeten erbij te zetten dat je TOR dan het beste uit kan zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mooie handleiding! Altijd handig voor de leden die TOR willen gebruiken. Ik plaats hem in de FAQ, voor het forum wil ik een module aankopen zodat er een echte handleidingen en tutorials sectie komt. Daarover later meer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Lijkt me een goed idee om daar een module voor te kopen trekt veel bezoekers denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Free internet browsing :P

Toevoeging is dat je elke site kan bezoeken, ongeacht of die nou geblokkeerd is of niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

En er kan op geen enkele manier getraceerd worden waar je naartoe surft op het internet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Dus als ik mijn VPN Hotspot Client aanzet en daarna ga surfen met TOR kan niemand mij volgen? Oke enige nadeel is dat hij ontzettend traag is :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

klopt hij is inderdaad redelijk traag maarja voor wat hoort wat he ;) je kan niet alles hebben:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Kun je ff uitleggen hoe ik ervoor zorg dat mijn game ook via een tor netwerk loopt omdat ik nogal veel gebanned ben in leuke servers :)

Gewoon een willekeurige game is het heb ergens gelezen dat dat kon ben nu een beetje aan het experimenteren maar zal het wel leuk vinden als jij het er even bij zet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 11 maanden later...

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-03-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik krijg deze melding wanneer ik piratebay open.:

U hebt een beveiligde pagina opgevraagd die niet-versleutelde informatie bevat. Informatie die u op deze pagina ziet of invult kan gemakkelijk worden gelezen door derden.

wat moet ik doen!? volgens mij gaat het nog niet helemaal goed.

ook wanneer ik iets wil downloaden via torrent. krijg ik de volgende melding:

Een externe toepassing is nodig voor :

........

Opmerking : Externe toepassingen zijn NIET veilig en kunnen U ontmaskeren.

Als dit bestand niet vertrouwd is moet je het bestand bewaren en het offline bekijken of in een VM. Of overweeg om een transparante proxy te gebruiken zoals Tails LiveCD of torsocks.

wat kan ik doen. of doe ik iets verkeerd!? alles zoals hier boven aan de pagina staat gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Als je TOR wilt gebruiken om tpb te bezoeken kun je net zo goed een proxy gebruiken: http://kuiken.co/

Het voordeel van TOR is dat je dan ook anoniem over het internet surft. Mag ik weten welke browser je gebruikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Het klopt dat de verbinding niet versleuteld is, dit is ook niet noodzakelijk en tevens onmogelijk wanneer je dmv het tor netwerk via meerdere computers naar de server surft.

Het klopt ook dat hij een externe applicatie wil openen bij het openen van jouw torrent bestand, dit is jouw torrent client en zolang jij het van bekende sites zoals tpb haalt kan er niets raars zitten in een torrent/magnet bestand.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-03-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke dank je. ik gebruik trouwens zoals bovenin is vermeld firefox..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ff los van het TOR gebeuren.

Is je favoriete website geblokkeerd dan kun je via nusurfen.nl anoniem de website toch bezoeken. (Nusurfen.nl is een gratis proxy site)

http://www.nusurfen.nl

of via proxy

http://www.nusurfen.nl/proxy/

gewoon het Http in het venster plakken en surfen/gamen maar op school en op het werk. lol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 11

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...