Spring naar bijdragen

Iso DVD9 naar DVD5: hoe?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi allemaal,

Via Google ben ik al een aardig eindje op weg gebracht, maar ik loop toch nu even vast. Tijd dus voor een beetje hulp...

Ik heb een iso bestand DVD9 en wil deze met DVD Shrink naar DVD5 converteren. Alleen geeft DVD Shrink een foutmelding wanneer ik het bestand wil inladen. Via Google heb ik een soortgelijk topic gevonden waarin geadviseerd werd de iso eerst te mounten met Daemon Tools Lite. So far, so good. Ik heb Daemon geïnstalleerd en meerdere online handleidingen gelezen over hoe dit programma precies werkt. Het doel van Daemon is dat je films e.d. in je virtuele speler op je pc kunt afdraaien zodat je hem niet hoeft te branden.

Maar nu is mijn vraag hoe het mounten van een iso DVD9 er uiteindelijk voor kan zorgen dat ik het bestand met DVD Shrink wèl naar een DVD5 kan verkleinen? Word de iso door Daemon ergens naar een ander bestandsformaat omgezet en dien ik deze in te laden in DVD Shrink, of hoe zit het?

Een handleiding over dit onderwerp zou meer dan welkom zijn!

Groeten, Marly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hmmm.... samengevat komt het in genoemde topic hierop neer: CloneDVD voor het rippen van een DVD naar DVD5 (niet de info die ik zoek, toch?) en Nero 9 voor compressie van een DVD9 op de pc naar DVD 5. Alleen heb ik geen Nero :-(

Met Daemon is het dus niet op te lossen? Heb net wel al gekeken op mijn pc, sowieso een ontzettend handig programma die Daemon :-) Logischerwijs, en ook omdat ik het in een ander topic heb gelezen dat het met mounten via Daemon ook te doen moet zijn, zou ik denken dat het met daemon toch ook moet lukken. Tenslotte denkt de pc dat ie een DVD aan het afspelen is in zijn virtuele player. Is het de bedoeling dat ik hem met DVD Shrink van die virtuele player uit als het ware virtueel ga rippen naar een DVD5 formaat???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat je kan doen met de ISO's is dit.

Je mount je DVD9 iso. Via de bekende tools zoals CloneDVD of DVD shrink kan je de DVD9 uitlezen omdat hij gemount is (Virtueel ingeladen). De tools kunnen de DVD omzetten naar een ISO van type DVD5. Zodat je een ISO krijgt welke je kan branden op een lege dvd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, zoiets had ik ook in gedachte, alleen had ik gehoopt ergens een handige handleiding hierover te kunnen vinden. Ik ga in ieder geval eens wat freubelen en mocht het lukken dan zal ik laten weten hoe ik voor elkaar gekregen heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat een makkie was dat! Gewoon het betreffende bestand toevoegen in Daemon Tools Lite. Ik heb hem daarna ook even gekeken. Daarna heb ik de film gestopt en dat scherm gesloten, maar daemon heb ik gewoon open laten staan. Geen idee of dat überhaupt open moest blijven, maar voor de zekerheid heb ik dat wel gedaan.

Vervolgens heb ik DVD Shrink geopend. Ik heb eerst even gekeken op welke plaats de virtuele player van Daemon op mijn pc staat, dat heb ik via 'Mijn Computer' gedaan. Daaruit bleek dat mijn echte fysieke dvd speler van mijn pc op D staat en de virtuele dvd speler op E. In DVD Shrink heb ik op 'Open disk' geklikt, deze staat bij mij standaard op D: maar heb dat dus naar E: veranderd en hoppa! Voor de rest heb ik deze handleiding gebruikt om de iso DVD9 op mijn pc naar een iso DVD5 te verkleinen: http://www.binaries4all.nl/dvdshrink/

De DVD5 heb ik vervolgens ook op een single layer kunnen branden met CDBurnerXP. Alleen zal ik helaas tóch naar een double layer op zoek moeten, aangezien zelfs met het verwijderen van alle extra's ik een kwaliteit van 66,8% over hield, teveel verlies dus. Weet iemand overigens waar ik double layers per stuk kan kopen? Meestal brand ik DVD5, maar voor deze ene keer wil ik een DVD9 branden.

In ieder geval heb ik weer het e.e.a. bijgeleerd en ben ik blij dat ik middels mijn zoektocht iig Daemon Tools Lite op mijn pc heb staan, kan ik iig alvast van mijn DVD9 op mijn pc genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...