Spring naar bijdragen

Tablet kopen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoi,

Ik wil binnenkort maar eens over gaan op de aanschaf van een tablet en ben nu dus op zoek naar wat adviezen.

Ik nijg erg sterk naar een androidtablet. Apple ben ik niet zo van en er zijn volgens mij nog niet zoveel geweldige Windows tablets.

Er zijn op dit moment 4 modellen waar ik wel over twijfel:

  1. Google Nexus 7
  2. Samsung Galaxy Tab 2 10.1
  3. Samsung Galaxy Note 10.1
  4. Asus Transformer 300T

Waarbij het vooral tussen de Tab 2 en de Transformer gaat. Die Note wordt wel erg duur en de 7 inch Nexus is misschien net een beetje klein.

Welke zou ik hiervan het beste kunnen kopen? En waar? Is er misschien nog een model dat wellicht ook een goede keuze zou zijn?

Alvast bedankt!

THWIT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913
  • Reacties 9
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Zelf bezit ik een nexus 7. Top ding,. In de specs en de prijs onverslaanbaar. Wat wil je uitgeven? Die nexus heb je al voor 200 euro (16 gb versie )

Maatje is voor mij prima, maar voor het internetten pak ik toch de Chromebook wegens gemak van keyboard. Chromebook heb je nu ook voor 200 / 250 euro.

Lastig. ... Maar vind je 7 inch echt te klein?

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tsja, inderdaad is de Nexus natuurlijk spot goedkoop voor een tablet met Tegra 3, of ik het echt té klein vind weet ik eigenlijk ook nog niet zeker. Ik ga denk ik volgend jaar maar eens naar de mediamarkt om die dingen ook naast elkaar vast te houden. Kan ik echt zien welke maat fijn is.

Ik vind het ook leuk om te horen wat de gebruikservaringen van die dingen zijn en het is dan ook goed om te horen dat de Nexus bij jou echt bevalt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat is misschien wel het beste, even de tablets in je hand houden bij vrienden / collegas / winkels. Ik dacht ook dat de 7 inch te klein was maar dat vind ik dus niet het geval. Mijn schoonouders hebben zo een Transformer 10" en die vind ik juist te groot. Hij is te zwaar om even te pakken op de bank met 1 hand. Maar goed, dat is echt een persoonlijk dingetje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik zit persoonlijk zelf met precies hetzelfde als Duken. Mijn ouders hebben de nieuwe Ipad maar vind de flyer qua formaat toch echt fijner. Deze is ook 7 inch. Persoonlijk vind ik iOS fijner dan android. Maar dat is puur eigen kwestie.

Wat je ook kan doen eens bij de Mediamarkt naar binnen lopen en daar gewoon een vergelijken. Ze liggen daar toch allemaal om getest te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Vandaag eens bij de mediamarkt en MyCom geweest. En wat schetste mijn verbazing: Asus Transformer 300T: Nergens te krijgen. Bij de Mediamarkt nog wat verdwaalde 3G 32GB + Dock modellen, maar die prijzen van 512 eurie werden me iets te duur. Eens gekeken, maar ik heb toch wel liever de 10 inch Transformer dan de 7 inch Nexus. Zo'n Nexus 7 hangt toch ook wel wat meer tegen een smartphone aan en dat is niet wat ik zoek, formaat smartphone heb ik al.

Anyway, de verkoper van de Mycom vertelde dat komende weken nieuwe modellen worden aangekondigd en dat het daarom wellicht beter is om even af te wachten: Ik ga ervan uit dat hij het heeft over de CES volgende week, waar waarschijnlijk wel wat nieuwe tabletjes zullen worden aangekondigd. Hij verwacht dat binnen een maand vervolgens de eerste nieuwe modellen van deze volgende generatie ook wel in de schappen zullen liggen. Hier ben ik echter niet zo zeker van, wat denken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Echt veel over de CES weet ik niet, Maar als je toch nog even wacht, wellicht de Nexus 10?

http://tweakers.net/productreview/68397/google-nexus-10-32gb-zwart.html

http://www.google.com/nexus/10/

Ook weer vol lof in de reviews, maar je kan er nu nog niet zo makkelijk aan komen in Nederland.

http://www.androidworld.nl/134414/uitleg-nexus-4-of-10-toch-aanschaffen-in-nederland-en-belgie/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.138
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-12-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hmm nog een stukje van Tweakers:

Net als bij smartphones zit MWC ook op het vlak van tablets een beetje 'in de weg'. We verwachten wel wat nieuwe Android- en Windows 8-tablets te kunnen zien, maar denken toch dat de toppers pas eind februari onthuld worden.

Wat overigens wel relevant is voor tablets, is dat Nvidia op CES een nieuwe system on a chip aan zal kondigen. Nvidia wordt dan het eerste bedrijf met een quadcore-soc die gebruikmaakt van ARM's Cortex A15-processorkern. Momenteel maken veel high-end tablets en smartphones gebruik van socs op basis van Cortex A9 en het nieuwe ontwerp zou voor sterk verbeterde prestaties moeten zorgen.

Als de Tegra 4 een even groot succes wordt als zijn twee voorgangers zullen we de soc het komende jaar in heel wat tablets terug gaan zien. We zijn daarom erg benieuwd naar de prestaties van de Tegra 4 en of het stroomgebruik een beetje binnen de perken blijft zodat deze ook in een smartphone gebruikt kan worden.

bewerkt door ActionWaction
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 1,1k

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nou, dan wordt het denk ik toch maar de 300t.. Kijken of een of andere webshop hem misschien nog heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Gisteren gekocht. Het is mijn eerste tablet en man wat is zo'n ding handig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...