Spring naar bijdragen

Xbox One games op PS4


Rooo1o

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik weet dat dit misschien heel raar kan klinken, en je hebt waarschijnlijk al een facepalm geplaatst bij het lezen van de titel - maar is dit idee nou echt zo absurd?

Kijk even naar de specs.

De PS4 gebruikt een AMD x86 CPU met 8 verwerkingskernen. Dit is ongeveer hetzelfde als de XONE, maar met een paar verschillen. Het belangrijkste dat hier meespeelt is dat ze allebei de x86-architectuur gebruiken.

De PS4 gebruikt 8GB GDDR5 RAM, wat sneller is dan het 8GB DDR3 RAM van de XONE. Er zal bij de XONE 'slechts' 5GB vrij zijn voor games.

De PS4 heeft een AMD GPU met 1152 verwerkingseenheden, vergelijkbaar aan performance met een 7870. De XONE gebruikt een AMD GPU met 768 verwerkingseenheden, vergelijkbaar met een 7790.

Als je naar dit kijkt, is de PS4 op bijna alle vlakken sneller dan de XONE, behalve misschien de CPU waar nog niet genoeg over bekend is. Ze gebruiken wel allebei de x86-architectuur, en dankzij hun gaming-gerichte besturingssysteem zitten game developers bijna volledig de hardware te manipuleren, wat niet zo is bij een 'echt' besturingssysteem.

Met dit allemaal te weten, moet het in theorie toch best mogelijk te zijn om een app te schrijven voor de PS4 (denk maar aan WINE voor Linux!) om ermee XONE games in te kunnen laden? WINE doet het helemaal niet goed met games, natuurlijk, maar Windows/Linux hebben nog een heleboel software layers te overbruggen voordat ze effectief aan de hardware bezig zitten.

Een XONE game heeft 5GB voor zich beschikbaar, dus de PS4 heeft ongeveer 2GB RAM beschikbaar voor de app na het laden van zijn eigen OS natuurlijk. Moet genoeg zijn? De GPU heeft wat verwerkingskernen over, dus laat die kernen het rekenwerk van de app doen (als dit al mogelijk is).

Wat denken jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Helaas niet mogelijk aangezien de spellen in een andere taal worden geschreven. Bij beide consoles verschillend dus. Beide hebben ook een ander besturingsysteem en "drivers"

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

En wat doet Wine dan met software die in andere talen wordt geschreven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Wine doet eigenlijk een emulatie. Om virtueel dingen te draaien. Wellicht dat er in de vorm van een emulator zaken mogelijk zijn. Helaas is de software zo ontzettend beveiligs tegenwoordig.

Zeg nooit nooit. Wellicht dat mensen er in een toekomst wel een slim trucje op verzinnen.

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

bewerkt door Releases
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja daarom, wou gewoon weten of dat dat in theorie zou kunnen :P ik verwacht natuurlijk geen €9.99 app in de PSN store die dit doet anytime soon :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik denk sowieso niet dat als iemand zoiets uitvind dat snel openbaar wordt gemaakt ivm aanklachten ed.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Overigens is het wel een super idee. Goed topic Rooo1o. Hoewel het er nooit van kan komen heb je wel een paar punten waardoor ik dacht.... waarom ook niet? ;)

Misschien dat ze wel een emulator van de 360 op de PS4 kunnen bakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

PS4 die de 360 emuleert? Hmm, waarom ook niet?

Trouwens, doordat die architecturen zo goed overeen komen zie ik een Windows emulator voor de consoles wel gebeuren. De Cell is zoveel anders van de PC dat het niet eens meer grappig is, maar dat is niet het geval met de nieuwe generatie. Pak een 8-core CPU van 2017 en ik zie dit in principe wel best goed draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...