Spring naar bijdragen

Nexus 7 rooten - aantal vragen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik zit er over na te denken om mijn Nexus 7 te rooten. Ik wil namelijk graag gebruik maken van de app Sixaxis Controller, of een app die hetzelfde kan. Helaas heb ik dan root rechten nodig.

Nu kan ik mijn Nexus 7 op twee manieren rooten. Bij manier 1 root je de Nexus 7 en unlock je de bootloader. Bij manier 2 root je de tablet alleen. Nou heb ik een aantal vragen. Aangezien ik niet van plan ben een custom rom te gaan flashen heb ik geen behoefte aan het unlocken van de bootloader. Het nadeel van het unlocken is ook dat ik al mijn data verlies.

Echter vraag ik mij af of je bij één van de twee manieren minder kans hebt op iets als een 'brick'. Ik zou me kunnen voorstellen dat het unlocken van de bootloader meer risico met zich mee brengt dan alleen rooten, maar dat verzin ik zelf dus ik wil graag weten of deze gedachte klopt.

Ook heb ik nog garantie op mijn Nexus 7. Waneer verlies je die garantie? Alleen al als ik hem root, of pas als ik de bootloader unlock?

Tot slot wil ik graag de toekomstige OTA-updates blijven ontvangen. Bij manier 2, (dus alleen het rooten, waar mijn voorkeur naar uitgaat), wordt gezegd dat je de updates kunt blijven ontvangen zolang je maar geen systeem files aanpast, of als je de aangepaste files weer terug zet naar hoe ze waren. Wijzigt een app als Sixaxis Controller systeem files? En zo ja, kan ik die weer makkelijk terug krijgen naar hoe ze waren. Ik heb ook gelezen dat je met de app OTA RootKeeper de root weer tijdelijk kan verwijderen zodat je gewoon de OTA-updates kan ontvangen.

Veel vragen, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De kans op een "brick" is zo goed als nihiel. Ik zou gaan voor optie twee. Alleen de unlock, dat is alles wat je nodig hebt en werkt OTA etc ook zoals gebruikelijk.

Je verliest niet je garantie op je Nexus 7. Ik kan het nu niet vinden, maar er zijn een aantal rechtzaken geweest over hardware defecten op toestellen. Deze hebben wel nog garantie na een unlock. Maar het gaat dan wel om een hardware matige fout.

Bovenstaande heb ik uit forums en berichten uit blogs die ik veel lees :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De kans op een "brick" is zo goed als nihiel. Ik zou gaan voor optie twee. Alleen de unlock, dat is alles wat je nodig hebt en werkt OTA etc ook zoals gebruikelijk.

Je verliest niet je garantie op je Nexus 7. Ik kan het nu niet vinden, maar er zijn een aantal rechtzaken geweest over hardware defecten op toestellen. Deze hebben wel nog garantie na een unlock. Maar het gaat dan wel om een hardware matige fout.

Bovenstaande heb ik uit forums en berichten uit blogs die ik veel lees :)

Bedankt voor je antwoord, maar bij optie twee doe je toch alleen rooten, en juist geen unlock? En bij zowel rooten als unlocken verlies ik geen garantie?!?! :huh:

bewerkt door jelmer11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Meer info over garantie en rooten:

http://tweakers.net/...-jailbreak.html

Bedankt!

Ik wil er nu alleen nog zeker van zijn dat ik de volgende OTA-update zal kunnen ontvangen. Ik wil dus voor manier twee gaan, oftewel alleen rooten en niet unlocken. Ik heb het volgende gevonden over OTA-updates op een geroote telefoon:

http://www.androidce...a-after-rooting

[...] Your phone is like a computer, with partitions and folders. When an OTA comes along, the first thing it does is check to see that the partitions holding the boot image and the recovery image are unmodified. It also checks the folders containing the system files to see if everything is in order. Most of the time rooting your phone simply adds a couple files without changing any others, and an OTA will flash over just fine.

The issue comes when you change any of the system files, or delete ones that should be there. In this case, the normal method to see emojis is to change the system font files. If the OTA needs to touch those font files in any way, the process will fail because they aren't the same as unmodified stock ones should be. The good news is that the OTA probably won't care about the font files and all will be well.

For you pros out there, what I'm saying is that any time you replace or remove a file inside /system, you run the risk of not being able to accept an OTA. Of course a custom recovery or kernel also means you can't accept an OTA as well. [...]

Dit zou dus beteken dat de volgende OTA-update zal werken zolang ik het boot image, recovery image en de system files maar niet aanpas. Ik dacht te weten dat je het boot image en het recovery image alleen aanpast als je een custom rom wil flashen. Dit wil ik niet. Hierdoor zal ik geen problemen krijgen met deze twee, (corrigeer me als ik het fout heb).

Wanneer de system files aangepast worden weet ik niet precies. Ik snap dat als je apps als Boot Animation Changer en ROM Toolbox gebruikt je aanpassingen in het systeem doet. Echter wil ik deze apps ook niet gaan gebruiken.

Op dit moment wil ik de root rechten alleen gebruiken voor een app als Sixaxis Controller. Weet iemand of deze app aanpassingen in het systeem maakt? Ook wil ik graag weten of er een manier is om de systeem files te 'beveiligen'. Dus dat zelfs apps met root rechten deze niet kunnen aanpassen. Zo weet ik tenminste zeker dat ook toekomstige apps die ik wil gebruiken niks zullen aanpassen.

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op deze vragen.

Alvast bedankt!

bewerkt door jelmer11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628

  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Niemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...