Spring naar bijdragen

S.M.A.R.T. Status Bad, backup and replace.


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik zal beginnen met het uitleggen van wat anders eerst. De hardeschijf is opgedeeld in partities. En... Donderdag had ik nadat ik mijn computer ging afsluiten werden opeens windows updates geinstalleerd (Windows 8). Na de updates startte mijn computer niet meer op. Windows is geinstalleerd op mijn SSD by the way. Ik kreeg het laad scherm en daarna bleef het gewoon zwart. Nou goed ik had windows dus maar opnieuw geinstalleerd. Dat was ik sowieso al van plan. Alles deed het weer. Nieuwe versie van windows, 8.1 zit er nu op. Vandaag had ik de computer nog gebruikt. Ik kom net thuis en start dus mijn computer even op om wat dingen te doen op internet. Krijg ik een melding in me startscherm met: S.M.A.R.T. Status bad back up and replace. Ik heb een beetje gegoogled en ik heb hier geen verstand van. Wat is dit. Moet ik nu een nieuwe hardeschijf kopen? Pfff. Word er beetje bang van als ik zo op internet rond kijk. Zie bijlage voor de hele melding. Ook net toen ik hem ging opstarten maakte me hardeschijf rare geluiden en ging die paar keer opnieuw aan voordat ik die error kreeg. Nu krijg ik na starten meteen die error en kom ik via f1 in me bios. Daar kan ik dan starten vanaf me SSD en kan ik toch op windows komen. Via hier doet de hardeschijf het wel gewoon.

http://azerty.nl/pro...tail/?ID=319838

Alvast bedankt,

post-66377-0-58553900-1392510736_thumb.j

post-66377-0-53995800-1392511562_thumb.p

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Een moderne harddisk kan nagenoeg niet foutloos zijn, zeker niet op langere termijn. Daarom worden er meer sectoren aangebracht dan daadwerkelijk aan de gebruiker beschikbaar gesteld, en als een sector niet meer goed is, dan wordt de inhoud daarvan op een van de reserve-sectoren geplaatst : reallocation.

Blijkbaar heb je nu al zoveel van deze reserve-sectoren in gebruik dat S.M.A.R.T. verwacht dat binnenkort er geen reserve-sectoren meer over zijn, en dan wordt je schijf steeds onbruikbaarder.

Heb je nog garantie op de harddisk? Anders zit er niks anders op dan een nieuwe kopen. (voordat hij er echt mee stopt)

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Nu is er opeens niks meer mis mee. Kan ik het risico nemen? Want stel dat ik erbestanden op kwijt raak maakt het mij niet meer uit. Want heb ze al ergens anders op gezet. Heb alles eraf gehaald en het geformatteerd nadat hij het weer normaal deed en er is nu niks mis mee..

bewerkt door DHRJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tja, hij zou het gerust weer een jaar kunnen uithouden maar de waarschuwing is geweest. Ik zou er dus geen belangrijke data op bewaren. Ook niet vreemd opkijken als je over een aantal maanden je harddisk er mee ophoud. Maar dat is zo te horen geen probleem :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik neem denk het risico om hem niet te vervangen. Maar stel dat die dus kapot gaat dan kan er toch niets anders in mijn computer opeens erdoor beschadigd raken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nope. Back-uppen. ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...