Spring naar bijdragen

Hoe pc formatten?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Mijn pc is de laatste tijd heel erg traag en kan bijna geen games meer spelen, ik zou dus graag eens mijn pc formatteren. Maar ik weet niet hoe. Ik had het al eens geprobeerd maar dat ging echt niet, ik moest daarvoor een CD hebben met een besturingssysteem erop, maar kan ik ook mijn pc volledig formatteren zonder Windows 7 te verwijderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nee. Tijdens het formatteren gaat alles weg.

Het beste wat je kan doen is je documenten etc. Backuppen.

En dan windows formatteren met de installatie cd en dan alles opnieuw installeren.

Maar is je pc niet gewoon oud?

Heb je het al opgeschoond?

Virusscanner/malwarescanner?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Mijn PC is van tijdens de grote vakantie van 2012 denk ik, en ik heb al 30GB weggedaan ofzo en al eens gescand met Malware, als ik Minecraft speel is het nog steeds traag, ook op de allerlaagste settings. Ik heb toen ik mijn pc kocht geen installatie cd gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat zijn de specs van je pc?

Hoe heb je toen windows geinstalleerd? Of gaat het om een kant en klaar systeem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

bedoel je mijn processor enzo? En Windows stond er al op toen ik heb kocht in de winkel denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Fabrikant: Acer

Model: V3-571G

Classificatie: 5.9

Processor: Intel® Core i5-2450M 2.5GHz with Turbo Boost up to 3.1GHz

RAM: 8GB

64bits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Mijn PC is van tijdens de grote vakantie van 2012 denk ik, en ik heb al 30GB weggedaan ofzo en al eens gescand met Malware, als ik Minecraft speel is het nog steeds traag, ook op de allerlaagste settings. Ik heb toen ik mijn pc kocht geen installatie cd gekregen.

Heeft u ook bij de aanschaf van de pc geen recovery cd's/dvd's gemaakt? Indien ja, is er een mogelijkheid maar vergeet niet dat u dan eveneens alle informatie kwijt bent op u hd. U moet er dan zeker van zijn dat uw pc kan/mag opstarten van een cd/dvd. Via dat zou u eventueel de schijf kunnen formatteren. Omslachtig, ja. Tijdrovend, ja.

Er is misschien nog een andere mogelijkheid waarbij u het formatteren zou kunnen omzeilen, dan bent u niets kwijt van de file's/programma's of drivers die op de pc staan. Ook dit zal zijn tijd kosten. Gebruik Ccleaner, indien u dat nog niet heeft kijk op de volgende link https://www.piriform.com/ccleaner , laat deze de pc analyzeren. Indien u het programma niet volledig kent maak dan geen veranderingen. Indien dit nog nooi gebeurd is zal u zien dat er veel te vinden is, soms meer dan u zou vermoeden, indien Ccleaner klaar is met zijn analyze klikt u rechts onder op verwijderen. Indien u zeker wil zijn dat het programma echt alles verwijdert zou hebben kan u voor het aanklikken van verwijderen ook nog aan de linkse zijde onderaan "wis vrije ruimte" aan, hou er rekening mee dat dit het verwijderen aanzienlijk verlengt. Is dit eenaal achter de rug dan kan u een intern programma van Win7 zelf gaan gebruiken, klik links op de taakbalk op de start knop en laat zoeken op defrag, eenmaal dit gevonden is start het programma. Laat eerst de HD onderzoeken op defragmentatie, en na een tijdje zal u kunnen zien wat uw percentage is van defragmentatie. Eenmaal dat voorbij is kan u het programma effectief de HD laten defragmenteren. Dit zal, afhankelijk van de grote van de HD, een hele tijd duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ik heb geen zo'n CD en ik heb mn pc al eens gedaan met Ccleaner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Dan zou ik om welke reden dan ook niet beginnen aan een format. Dan zou ik gaan voor een defrag van de HD. Eventueel Ccleaner ook u register laten nazien en verwijderen datgene het aangeeft, echter hierover zijn er verschillende meningen of dit zou kunnen helpen of niet. Een defrag kan soms helpen omdat hierdoor alles opnieuw wordt bij elkaar aangesloten wat bij elkaar hoort te staan, na dit gebeurd is dient u wel de pc opnieuw op te starten om alles volledig te laten verlopen zoals het hoort. De eerste maal kan mss. wel iets langer duren dan de volgende keren, maar nadien is dat opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb geen zo'n CD en ik heb mn pc al eens gedaan met Ccleaner.

Staat er geen recovery hardeschijf van Acer op je pc?

Zou je een screenshot kunnen maken van de Hardeschijfen en partities die op de PC staan en deze willen uploaden.

(Start > Computer )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bij een plotselinge vertraging van een laptop na wat gebruik (en zeker tijdens gaming) zou ik eerder de vinger wijzen naar oververhitting. Het component dat oververhit vertraagt (throttle) zichzelf dan uit bescherming. Als je je avontuurlijk voelt, en beseft dat ik op geen enkele manier aansprakelijk ben voor mogelijk verrichte schade aan je laptop, gooi hem even open met je schroevendraaier en blaas het stof uit de koeling. Ook zou ik dan eens nieuwe koelpasta (Arctic Silver Ceramique kost je ongeveer 7 euro op eBay) op de processor en videochip smeren zoals je hier uitgelegd krijgt.

Als je te kampen hebt met cooling pads (foto van google) http://i275.photobuc...19/heatsink.jpg

dan is er niet zoveel wat je kan doen. Zou ik persoonlijk nogal boos worden op Acer.

TL:DR;, als je al wat handig bent in dingen opengooien met een schroevendraaier, probeer het dan gewoon ff. Is dat niet zo, doe hem binnen in een winkel en vraag uitdrukkelijk om Arctic Silver Ceramique te smeren op de processor en videokaart van de notebook.

bewerkt door Rooo1o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Bij een plotselinge vertraging van een laptop na wat gebruik (en zeker tijdens gaming) zou ik eerder de vinger wijzen naar oververhitting. Het component dat oververhit vertraagt (toggle) zichzelf dan uit bescherming. Als je je avontuurlijk voelt, en beseft dat ik op geen enkele manier aansprakelijk ben voor mogelijk verrichte schade aan je laptop, gooi hem even open met je schroevendraaier en blaas het stof uit de koeling. Ook zou ik dan eens nieuwe koelpasta (Arctic Silver Ceramique kost je ongeveer 7 euro op eBay) op de processor en videochip smeren zoals je hier uitgelegd krijgt.

Als je te kampen hebt met cooling pads (foto van google) http://i275.photobuc...19/heatsink.jpg

dan is er niet zoveel wat je kan doen. Zou ik persoonlijk nogal boos worden op Acer.

TL:DR;, als je al wat handig bent in dingen opengooien met een schroevendraaier, probeer het dan gewoon ff. Is dat niet zo, doe hem binnen in een winkel en vraag uitdrukkelijk om Arctic Silver Ceramique te smeren op de processor en videokaart van de notebook.

Ik heb wel al gemerkt dat mijn ventilator van mijn pc het niet meer doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja dan lijdt je lappy 100 % zeker aan oververhitting, maat :P dus dat wordt vervanging van de ventilator. Geef even het merk/modelnummer van je laptop, dan zoek ik je wel even een repair kit op eBay.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ik denk dat we thuis wel genoeg spullen hebben om ernaar te kijken, eerst zal ik er zelf eens naar kijken en als het me niet lukt zal ik hem binnendoen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Met "repair kit" bedoel ik thermal compound + bijpassende ventilator...als je die twee dingen thuis liggen hebt...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ahn oké :P maar wij kopen niets via het internet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dan wordt het al een tikkeltje moeilijker natuurlijk ;p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  389
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ik zou een nieuwe pc willen hebben maar dan een echte gaming pc maar die kost te veel. :(

EDIT:

Blijkbaar gaat mijn ventilator toch, mijn vader zegt dat nochtans. :o

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 389

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...