Spring naar bijdragen

Kan ik nog downloaden zonder een boete te riskeren?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-05-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey allemaal. Ik downloade eerst zeer veel via Utorrent. Nu echter is het sinds kort verboden volgens de wet. Ook in Nederlandhttp://m.nrc.nl/nieuws/2014/04/10/illegaal-downloaden-per-direct-verboden-in-nederland/. Maken jullie allemaal gebruik van proxy / vpn services of doen jullie het anders? Is het nog wel veilig te downloaden of heb ik nu de kans gepakt te worden en riskeer ik een grote boete?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
  • Reacties 10
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

De kans is zeer klein, maar wie weet waar we over 2 maanden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Het downloaden via P2P is NIET illegaal, zekere niet indien het legale content betreft. Kijk maar naar LibreOffice die men ook via P2P kan binnenhalen ipv via de site zelf of via één van de mirrors, dit is dan wel legaal. Maar het is altijd zo geweest dat het downloaden van illegale content, film / muziek / OS / software, altijd al illegaal en verboden is geweest zoals het was en nog steeds is het delen ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-05-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Trisomy je zegt dat het altijd al illegaal was. Is de kans nu wel groter om gepakt te worden? Denken jullie dat ik het downloaden het best moet opgeven? En gebruiken jullie proxy of VPN dan is het toch lastiger voor ze om je te pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik zou het downloaden nog altijd doen zoals u het vroeger deed, ik doe het ook trouwens, alleen maken ze het nu duidelijker merkbaar om de mensen af te schrikken. Ik persoonlijk zelf gebruik soms een proxy om op TPB te gaan, en dan nog niet altijd want er is een wegzonder proxy mogelijk ( dit ga ik hier niet openlijk omschrijven of mededelen omdat het tegen de regels van het forum is(zou kunnen zijn)). Een VPN gebruiken doe ik eveneens Niet persoonlijk, te omslachtig vindt ik. Trouwens zijn er genoeg site's bereikbaar zonder deze omwegen die bepaalde torrents beschikbaar stellen, die lijst opnoemen zou te lang duren en mss. niet passen op dit forum. Maar één die ik veel gebruik, je bent niet verplicht om u in te schrijven, is BTScene die zonder probleem te gebruiken is als legaal en .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Gewoon lekker bijven downloaden als voorheen. Er zullen aan ons als huis-tuin-en-keuken-downloader geen boetes of straffen worden uitgedeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-05-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hebben jullie sites als aanrader? Ik gebruikte een site die uit de lucht gehaald is....... Of mag dat ook niet op dit forum gezegd worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Thepiratbay is gewoon een goede site om downloads te vinden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

@Lulualbiq : ik stuur u via een pm een link voor een torrent site alwaar u heek gemakkelijk de voor u beschikbare ........ gemakkelijk kan vinden, voor een film met Nederlandse ondertitels voerd u dan gewoon de naam van de film in en voegdt u nl toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Kickasstorrents is naar mijn mening momenteel de beste en veiligste :)

Dat de EU ervoor heeft gezorgt dat downloaden vanuit illegale bron strafbaar gesteld is, heeft voor mij nog geen gevolgen gehad dat ik er minder op ben gaan downloaden. Zolang je zelf geen torrents gaat uploaden op het internet zit je wel veilig, want anders zou Brein ongeveer de gehele Nederlandse bevolking moeten vervolgen, omdat iedereen ooit wel eens iets zonder toestemming van de auteur heeft gedownload.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...