Spring naar bijdragen

Aankoop nieuwe laptop


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  102
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  472
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-12-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  37

Hello everybody,

Ik wil al een hele tijd een nieuwe laptop kopen, maar er is zoveel keuze en ik weet het echt niet meer.

De laptop zou voornamelijk gebruikt worden voor internet, maar ik speel af en toe ook graag een game. Dus er moet power inzitten. Ik heb ook graag dat de laptop er stijlvol uitziet.

Heeft iemand enige tips waarop ik moet letten bij aankoop of kan iemand mij een type laptop aanbevelen? Ik zou liefst de laptop niet zelf moeten samenstellen omdat deze er dan weer niet uitzien.

Iemand een website of merk dat je kan aanbevelen? Dan hoor ik het graag!

Greetings,

Ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 102

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Tweakers.net en dan de pricewatch

Daar kun je je eisen/wensen instellen en zo zien welke laptops er voldoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Je hebt geen budget opgegeven, dus ik vertel je mijn persoonlijke mening.

Ik heb een Apple Macbook Air 13.3", een maand geleden aangeschaft, en ik kon er echt niet meer tevreden over zijn.

Specs:

1.4GHz Intel Core i5-4260U

Intel HD 5000

8GB DDR3L

128GB PCIe opslag

8-12 uur batterij (en dat is GEEN leugen!)

OS X Mavericks

Wat is er zo speciaal aan een Mac? Nou, het is zo een beetje alles. Ze hebben goede schermen, de trackpad is nagenoeg perfect en voelt erg fijn aan, het toetsenbord is zeer fijn om op te typen, hij maar 1.7 cm dun op zijn dikste gedeelte en de batterij gaat voor mij 2 dagen hogeschool mee. Maar het grootste voordeel is OS X. OS X is enorm gebruiksvriendelijk en stabiel. Laat je niet afschrikken door die wimpy 1.4GHz dual-core i5; de MBA doet alles wat je ervan verwacht qua multitasking, webbrowsing, studies en werk. In mijn geval draait hij OS X en Windows 8.1 naast elkaar (Windows door Parallels) en ze doen elk hun eigen ding zonder problemen. Voor school of werk is de portabiliteit een enorm voordeel wat door zijn dunheid en 13.3" scherm niets te wensen over laat. Het zijn gewoon erg fijne laptops om mee te werken, en elke versie van OS X is vanaf Mavericks een gratis, jaarlijkse upgrade.

Wat je ervoor zou opgeven is geld en gaming. Dat eerste is op lange termijn geen nadeel; dat tweede wel. De vraag is: in hoeverre wordt gaming op jouw nieuwe laptop een noodzaak? Als je al een desktop hebt en je wil niet vaak naar LAN-parties of dergelijke gaan, zou ik eerder die desktop upgraden met een nieuwe videokaart (desnoods een nieuwe voeding) en je nieuwe laptop houden puur voor werk. Zelfs op niet zo heel zware games zie ik nieuwe laptops van redelijke prijs (800-900 euro, met de GT850M-860M als grafische chip) strugglen om die target van 60 fps constant te houden. Bijgevolg worden ze ook nog warm. Niet warmer dan een desktop processor, per sé, maar het is wel hinderlijk op je schoot.

Deze recommendatie slaat natuurlijk nergens op omdat we niets afweten van je precieze eisen of budget. Breid je beginpost wat meer uit met nuttige informatie en we zullen beginnen zoeken voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  102
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  472
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-12-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  37

Hey,

Ik had graag maximaal 1200 euro uitgegeven.

Een i7 processor met minimaal 8 GB RAM geheugen of meer. De beste videokaart mogelijk (voor die prijs).

Games zijn toch wel belangrijk. Dit moment beschik ik niet over een desktop, dus het moet allemaal met de laptop kunnen.

Greetings,

Ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 102

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Zo, nu is het al veel duidelijker waar ik naar op zoek moet.

Hier heb je een solide optie die veel workspace heeft met een 1920*1080 resolutie en een GT850M, die ook wel kan gamen als het moet. Ding is ook prima draagbaar.

http://tweakers.net/pricewatch/408725/asus-n550jk-cn361h/specificaties/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  102
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  472
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-12-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  37

Bedankt voor de tip. Lijkt me inderdaad al meer op wat ik zoek!

Greetings,

Ben

bewerkt door ben1203
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 102

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...