Spring naar bijdragen

pc zorgt voor kortsluiting thuis


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Sinds een paar maanden heb ik een probleem met mijn zelf gebouwde pc. Ik zelf heb die pc niet gebouwd, maar die laten doen door een professionele pc zaak. Mijn probleem is dat als ik mijn pc aanzet, de kans is 1 op 3 dat hij korstsluiting veroorzaakt.

Het gevolg is dan dat de helft van de elektrische apparaten thuis uitvalt, zoals koelkast, tv etc. Ik moet de klik van de stroomschakelaar die in de stroomkast zit, weer omhoog duwen. Pas dan krijg ik weer stroom en doet de pc het weer. Waar ligt het probleem? Ik weet 100% zeker dat de pc is de oorzaak, maar waar precies? is het de voeding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat zitten er nogmeer op dezelfde goep? Het kan zijn dat je pc in combinatie met andere apparaten ervoor zorgt dat er teveel van de stop (volgens mij) wordt gevraagd.

Heb je dit probleem ook in een andere kamer/andere groep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Daar had ik ook aan gedacht. op deze stopcontact https://www.conrad.nl/nl/ehmann-stekkerdoos-met-schakelaar-11-voudig-geaarde-stekker-grijs-0201x00112301-551551.html heb ik slechts de monitor kabel en pc kabel aangesloten, meer niet. Wat bedoel je met andere kamer/groep? Bedoel je dat ik deze 1 jaar oude pc moet aansluiten in de andere kamer?

Ik heb in de andere kamer trouwens een oude Dell pc +1 monitor. Als ik deze aanzet, is er geen probleem. Er valt geen elektriciteit uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

  • Bijdragen:  2.725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-09-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ik denk aan overbelasting van de elektragroep. Kan je de PC + monitor eens op een andere elektragroep aansluiten en het resultaat naar ons terugkoppelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 2,7k

  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Pc+monitor 2x aan/uit gezet in andere kamer. Geen probleem. geen stroomuitval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Dan zitten er te veel apparaten op de groep waar jou PC op aangesloten is. Zet eens alles aan bv lampen enz schakel dan de groep in de meterkast uit waar jou PC normaal op zit en kijk dan welke apparaten uit gaan. Als er een aantal grote stroomvreters tussen zitten is het logisch.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Helaas, valt de helft van de huishoudelijke apparaten zoal diepvries, tv in de woonkamer, oude Dell pc+monitor in de andere kamer etc ook uit als ik de stopcontact doos met aan/uit schakelaar waar de nieuwe pc aangesloten zit, aanzet. Ik moet meestal de knop bij de kastmeter weer omhoog duwen, dan werken ze allemaal weer. Het is verrekt vervelend om alle apparaten zoals mijn wekker weer te moeten in stellen. Enige oplossing? Nuon bellen of zo? Er was de eerste 6 maanden nooit kortsluiting met deze nieuwe pc en nu opeens wel. Dat is toch vreemd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je toevallig een andere stopcontactdoos liggen?zo ja, probeer die eens even met de pc.

Klinkt misschien gek hoor maar is er een kans dat het hier door komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

ik heb met 4 verschillende stopcontacten geprobeerd waaronder 1 hele dure https://www.conrad.n...1-551551.html.

Ze leiden allemaal tot hetzelfde resultaat, namelijk stroomuitval bij de helft van de huishoudelijke apparaten wanneer ik het stopcontact schakelaar aan doe. Oplossing tot nu toe is om de schakelaar van het stopcontact aan te laten, maar ik vind dat geen goed idee.

bewerkt door bambi1515
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...