Spring naar bijdragen

Nvidia GTX670 SLI of betere kaart voor UHD


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik ben op dit moment aan het kijken voor een nieuw beeldscherm, en dit word misschien een UHD scherm, maar mijn vraag is nu, zal mijn grafische kaart sterk genoeg zijn om games een beetje normaal op UHD kunnen blijven doen (oa COD, BF4 en zo wss ook Far Cry 4 en GTA5).

Dit is mijn systeem nu:

Gigabyte GV-N670OC-2GD

i5-3570K

Gigabyte GA-Z77X-UD5H

Seasonic X-760

Kan de 670 UHD draaien en zo niet, wat is dan slim:

- Een Gigabyte GV-N670OC-2GD 2e hands bijkopen en in SLI zetten, het nadeel is dan wel dat allebij de PCI slots x8 worden ipv x16

- Een enkele betere kaart kopen en de Gigabyte GV-N670OC-2GD verkopen.

Ik gebruik nog een 2e scherm die ook 3d heeft via Nvidia 3d vision, dit zou een andere kaart dan ook moeten ondersteunen.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, danwel dat iemand er al ervaring mee heeft.

Gr. Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zou als ik jou was even de benchmarks van de kaarten met elkaar vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

http://hexus.net/tech/reviews/graphics/39605-nvidia-geforce-gtx-670-sli-vs-the-beasttm/ http://be.hardware.info/reviews/2723/nvidia-geforce-gtx-670-review-incl-sli-en-3-way-sli en je ziet meteen dat de Nvidia GTX670 SLI uit de periode van 2012 komt en dat die het kleine broertje is van de GeForce GTX 680 . Het is natuurlijk allemaal te zien welke software/hardware u met deze kaart wil laten draaien. Indie er geen beperkingen qua budget zouden zijn dan kan u gaan voor de volgende kaart http://www.geforce.co.uk/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-titan-z

Specifications

Note: The below specifications represent this GPU as incorporated into NVIDIA's reference graphics card design. Graphics card specifications may vary by Add-in-card manufacturer. Please refer to the Add-in-card manufacturers' website for actual shipping specifications.

GTX TITAN Z GPU Engine Specs:

5760CUDA Cores

705Base Clock (MHz)

876Boost Clock (MHz)

338Texture Fill Rate (GigaTexels/sec)

GTX TITAN Z Memory Specs:

7.0 GbpsMemory Clock

12 GBStandard Memory Config

GDDR5Memory Interface

768-bit (384-bit per GPU)Memory Interface Width

672Memory Bandwidth (GB/sec)

GTX TITAN Z Support:

4.4OpenGL

PCI Express 3.0 Bus Support

YesCertified for Windows 7, Windows 8, Windows Vista or Windows XP

GPU Boost 2.0, 3D Vision, CUDA, DirectX 12, PhysX, TXAA, Adaptive VSync, FXAA, SLI-Ready, NVIDIA Surround, G-SYNC-ready, GameStream, Shield-ReadySupported Technologies

Yes3D Vision Ready

12 API (feature level 11_0)Microsoft DirectX

Yes Blu Ray 3D

Yes3D Gaming

Yes3D Vision Live (Photos and Videos)

Display Support:

4 displaysMulti Monitor

4096x2160Maximum Digital Resolution1

2048x1536Maximum VGA Resolution

YesHDCP

YesHDMI

One Dual Link DVI-I, One Dual Link DVI-D, One HDMI, One DisplayPortStandard Display Connectors

InternalAudio Input for HDMI

GTX TITAN Z Graphics Card Dimensions:

10.5 inchesLength

4.376 inchesHeight

Triple-slotWidth

Thermal and Power Specs:

95 CMaximum GPU Tempurature (in C)

375 WGraphics Card Power (W)

700W (with a minimum of 12V current rating of 42A)Minimum System Power Requirement (W)

Two 8-pinSupplementary Power Connectors

1 - 3840x2160 at 30Hz or 4096x2160 at 24Hz supported over HDMI. 4096x2160 (including 3840x2160) at 60Hz supported over Displayport. Support for 4k tiled MST displays requires 326.19 driver or later.

Zoals u kan zien aan de specificaties kan deze kaart heel wat meer aan dan de Nvidia GTX670 SLI maar het prijskaartje is er dan ook naar. Natuurlijk ligt er tussen de Nvidia GTX670 SLI en de GTX TITAN Z nog een ander uitgebreid gamma aan kaarten die u kan vinden op http://www.geforce.co.uk/hardware

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Je videokaart heeft een 2GB framebuffer. Dat is niet genoeg om op UHD resoluties te gamen. Bij SLI wordt de framebuffer niet verdubbeld; 2 videokaarten met 2GB videoram elk maakt een totaal van 2GB videoram. 4K gaming is nog vrij...exclusief te noemen, en heeft dan ook een vrij exclusief motortje nodig. De GTX 970 (4GB) in SLI wordt naar gegrepen als go-to systeem voor 4K, en het is dan ook deze optie die ik je aanraad. De GTX 970 van MSI met de Twin Frozr IV koeler in SLI, en dan gaan je 4K games perfect werken. Deze upgrade kost je ongeveer 700 euro min het geld dat je nog van je 670 kan krijgen.

Anders wordt het een enkele 970 met een 1440p scherm, vriend :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hmm, daar was ik al bang voor. Helaas heb ik nu niet het budget om dat te gaan uitgeven. Toch bedankt voor de info :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Iemand enig idee of eigenlijk bij het veranderen van een PCI-e 3.0 x16 naar een PCI-e 3.0 x8 bus (merkbaar) verlies opreed, en dus wanneer ik over zo gaan om 2x 970 er eigenlijk vermogen wordt weggegooid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

PCIe 3.0 x8 heeft ongeveer dezelfde bandbreedte als PCIe 2.0 x16, en die standaard is vooralsnog geen bottleneck voor videokaarten. Het is misschien een verschil van 2-3 fps in de slechtste gevallen, maak je dus maar geen zorgen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...