Spring naar bijdragen

utorrent porten - download snelheid traag


stroo

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  705
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-11-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

wie kan mijn helpen ik download met utorrent 1.8.5 hier voor had ik 1.6 maar na een tijdje kan ik niet meer uploaden het groene rondje beneden gaat weg en op een of anderen manier kan er niet ge upload worden

ik heb toen utorrent 1.6 er uit gehaald en 1.8.5 er n gezet hij ging meteen top maar na en week nietsmeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 12

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit heeft hoogstwaarschijnlijk niet te maken met de versie van uTorrent maar eerder met het feit dat je niet verbindbaar bent. Dit betekent dat de poort die jouw utorrent gebruikt voor inkomende verbindingen (luisterpoort) in je router gesloten staat. Als er zich een ontvanger aandient voor een torrent die jij op dat moment aan het delen bent zal de torrent tracker contact proberen te maken met jouw pc om zo de ontvanger en jou als deler aan elkaar te koppelen. Echter doordat deze poort dicht zit wordt deze verbindingspoging tegengehouden en ontstaat er geen verbinding. Pas als jouw uTorrent op eigen initiatief de tracker updatet (meestal eens in de 46 minuten) gaat de poort even open en is er een kans dat je verbinding krijgt met de ontvanger. Tenzij de ontvanger ook niet verbindbaar is, dan komt er meestal nooit een verbinding tot stand. Je kan nog zo'n snelle uploadsnelheid hebben, als je de deur op slot houdt heb je er weinig aan.

Het is dus zaak om deze poort voor inkomende verbindingen open te zetten in je router. Dit heet Port forwarding. Een zoekopdracht op Google met de zoekwoorden "portforwarding + jouw merk/type router" levert vaak al de nodige resultaten op. Er zijn programmaatjes voor die dit werk voor je doen, zoals Simple Port Forwarding maar beter kan je de poort handmatig open zetten in het menu van je router (router menu). Hier kan je lokale ip adres (ip adres van de betreffende pc binnen je thuisnetwerk) koppelen aan het openzetten van een bepaalde poort. Let er wel op dat als je een draadloos thuisnetwerk hebt, de kans bestaat dat dit lokale ip adres kan wisselen. Je router wijst namelijk op volgorde van aanmelden binnen het netwerk ieder apparaat een lokaal ip adres toe. Heb je vandaag een lokaal ip van 192.168.1.101 kan dit morgen 192.168.1.102 zijn. Dit omdat een ander apparaat op dat moment het ip 192.168.1.101 al toegewezen heeft gekregen. Daarom is het wijs om de betreffende pc een vast ip te geven in je router. Anders blijf je de luisterpoort openen voor telkens een ander ip adres. Ook hiervoor is Google je vriend.

Of je wel/niet verbindbaar bent kan je op de volgende site testen: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Vul bij Port Number de poort in die in je uTorrent staat ingesteld als poort voor inkomende verbindingen.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Bij rrn router van Telenet, België, is dit echter niet toepasbaar. Daar Telenet regelmatig dit uit zichzelf verandert, waarom? Geen mens die het weet en indien men telenet contacteert over dit onderwerp men geen zinnig antwoord krijgt. Hoe het komt dat ik dan wel kan uploaden? Geen enkel idee, maar mijn Utorrent upload wel en zelfs zonder geen enkel probleem. Wel laat ik Utorrent regelmatig zijn optimale instellingen zelf bepalen. Momenteel heb ik 15 torrents die klaar staan om iets up te loaden of te delen, waarvan er echter 9 dit effectief doen(omdat ikzelf dit als max zo heb ingesteld). Ook al heb ik niet altijd het groene symbool toch load Utorrent soms zelfs met 10mb op. Soms is het dus niet echt nodig om zich zorgen te maken, trackers opdaten kan ook zelf gedaan worden en men hoeft dus niet wachten op het moment dat Utorrent dit zelf doet. Vroeger had ik een poort speciaal open gezet voor Utorrent, op mijn Telenet router, maar heb die ondertussen gesloten en Utorrent merk er zelfs niet veel van en upload lustig verder zoals die vroeger deed.

Dit is echter mijn persoonlijke ervaring en de ervaring die ik heb met een router van Telenet(België).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@ Trizomu

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Het klopt dat, ondanks dat je luisterpoort gesloten staat, je vaak wel verbinding maakt met ontvangers. Maar dat is vaak op de publieke open trackers zoals The Pirate Bay en Kickass torrents met een hoop seeders en leechers. Dan zitten daar altijd wel een aantal verbindbare users bij. Maar op kleinere private trackers heb je minder seeders en leechers en is de kans aanwezig dat zowel de delers als de ontvangers niet verbindbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  705
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-11-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

ik heb de link geprobeerd en en hij zegt dat ip mijn ip de utorrent poort open staat, k heb geen router er tussen maar direct op de modem van ziggo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 12

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ok, dan gaan we ervan uit dat een gesloten poort niet het probleem is. Zijn er wel downloaders voor de torrents die je op dit moment aan het delen bent? Zijn er geen downloaders dan zal je niks kunnen delen natuurlijk. En heb je bij je instellingen van uTorrent wel een uitzondering voor je Windows firewall aangevinkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  705
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-11-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

ja aangevinkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 12

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Soms kan het helpen om je router een harde reset te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...