Spring naar bijdragen

PC upgrade


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hallo,

De PC van mijn ouders gaat nu al een aantal jaar mee. Nu heb ik besloten de PC te upgrade naar 64 bit en er meer ram in te stoppen. De RAM die ik had liggen passen niet, dus ik moet nieuwe aanschaffen. Nu zou ik graag willen weten of er meer upgrade opties zijn zoals een SSD, zodat de PC nog even mee kan.

Ze maken er geen intensief gebruik van, soms wil ik er nog wel eens op gamen. Maar hun gaat het voornamelijk om internetten, Netflix kijken, mailen en soms eens een tekst verwerken.

Huidige specs:

Besturingssysteem: Windows 7 Professional 64-bit SP1

Processor:

Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2.33GHz 62 °C

Yorkfield 45nm Technologie

RAM

4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)

Moederbord

ASUSTeK Computer INC. P5QL-E (LGA775) 34 °C

Grafisch

L206W (1280x960@1Hz)

16MBATI Standaard-VGA grafische adapter (ATI AIB)

Opslag

465GB Western Digital WDC WD5000AAKS-00D2B0 ATA Device (SATA) 34 °C

Optische schijven

HL-DT-ST DVD-RAM GH22NS30 ATA Device

Geluid

High Definition Audio-apparaat

Ik zou er graag 8GB aan ram in hebben en eventueel een SSD als dat echt verschil gaat maken. Andere verbeteringen zou ik niet kunnen bedenken, maar sta ik natuurlijk voor open. RAM heeft prioriteit en ik probeer de prijs onder de €100 euro te houden, €150 max als het echt een verbetering is.

Heeft iemand ideeën? Mocht er nog meer informatie nodig zijn, laat het dan vooral weten.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

4GB RAM: http://www.alternate.nl/ADATA/4-GB-DDR2-800-Kit-geheugen/html/product/1131188?tk=7&lk=9312

SSD: http://azerty.nl/8-1990-794624/samsung-850-evo-series.html

En nu heb je exact €150 aan upgradecomponenten. Ga je heel veel zien van die SSD? Ja. Zelfs op een oudere processor zoals de jouwe blijft de harde schijf de bottleneck. Een SSD maakt alles responsiever, vooral Windows opstarten. Je hebt ook 8GB ram zoals gevraagd.

Vind ik het het persoonlijk waard? Nou, neen. Je ouders maken er geen intensief gebruik van en ook jij gebruikt het maar om af en toe een spelletje te spelen (met die videokaart gaat het niet over Battlefield 4 vermoed ik) en dan gaat je gewone harde schijf zijn werk doen, punt. De eindbeslissing ligt bij jou natuurlijk. :3

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Grafische kaart is een: Sweex Radeon HD 5750

Had de drivers nog niet juist geïnstalleerd. Misschien dat het daardoor iets meer waard wordt.

Omdat ik zelf een laptop heb waarop ik niet goed kan game, wil ik in de weekenden dat nog wel eens doen op deze PC. Heb er recent bijvoorbeeld AC: Black Flag op gespeeld en zou fijn zijn als ik er Unity ook op zou kunnen spelen

bewerkt door r4dioactivity
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik zie er vanaf, maar bedankt voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...