Spring naar bijdragen

PC vind netwerk kabel niet


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  16
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-05-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey, ik heb een netwerkkabel aangesloten op mijn pc en hij wordt niet gedecteerd. Ik krijg dus geen internet verbinding.. bij mijn andere pc lukt dit wel. Het lampje in de port brand ook.. De wireless adapter werkt wel gewoon. Ik had even een driverscan gedaan en toen stond er dat mijn ethernet controller niet geïnstalleerd is maar ik heb geen idee hoe ik dit vind en waar ik dit download.. kan dit het probleem zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 16

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je kijkt onder start > rechtermuisklik op computer > eigenschappen > apparaatbeheer. Zie je daar dan een regel met een uitroepteken of een kruis? Zoja, welke?

De drivers van je pc kan je vinden op de website van het merk van je pc(Asus, hp, dell, etc)

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je ethernet driver niet (juist) is geïnstalleerd is het inderdaad goed mogelijk dat je pc de lan kabel niet herkent. De benodigde drivers voor je pc/laptop kan je het beste downloaden van de site van de fabrikant van je pc/laptop (meestal onder de knop [support]).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • 2 maanden later...

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Als je ethernet driver niet (juist) is geïnstalleerd is het inderdaad goed mogelijk dat je pc de lan kabel niet herkent. De benodigde drivers voor je pc/laptop kan je het beste downloaden van de site van de fabrikant van je pc/laptop (meestal onder de knop [support]).

Yes, om Roel nog iets meer te sturen: Zoek op de merknaam en modelnummer van je laptop. Achterhaal welke hardware in je laptop zit en zoek op de hadware van de netwerkkaart + driver en downloaden/installeren en testen.. Verkeerde driver maakt verder niet uit, de netwerkkaart werkt dan in principe niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 2

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Als je kijkt onder start > rechtermuisklik op computer > eigenschappen > apparaatbeheer. Zie je daar dan een regel met een uitroepteken of een kruis? Zoja, welke?

De drivers van je pc kan je vinden op de website van het merk van je pc(Asus, hp, dell, etc)

Hier ben ik het volledig mee eens, maar u zou eventueel ook SlimDrivers Free kunnen gebruiken die dit ook zou moeten detecteren. Bijkomende mogelijk heeft dit programma dat het andere updates(drivers) vindt die eventueel van belang zijn en die een update nodig hebben. Bij de free versie heeft men wel de beperking dat het kan zijn dat men iedere update één voor één zal moeten doen, wat niet het geval is met de betalende versie. Waar kan men SlimDrivers Free vinden? Kijk via de volgende link: https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php Dit programma gebruik ik zelf, wel kan het zijn dat men even moet opletten bij de eerste installatie dat men geen bijkomende software(bloadware) installerd. Zelf heb ik nog nooit enig probleem met het programma, de free versie, gehad. Tevens is het ook mogelijk dat bij de eerste maal scannen er een hele boel updates zijn voor drivers, de drivers die het programma aanbied zijn de officiele drivers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...