Spring naar bijdragen

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  187
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Steeds vaker lukt het me niet een ebook (epub) te downloaden Dan download ik via nieuwsgroepen een boeken is het een zip bestand.: klik ik dat aan dan verschijnt NL Ebook DMT.exe.

Hoe krijg ik zo'n ebook aan de praat zonder dat ik een virus op mijn pc krijg?

Er zijn vast onder jullie mensen die hier ervaring mee hebben. Benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zijn meestal fake posts met als enige doel het verspreiden van malware. Zou je dit .exe bestand uitvoeren kan je er vergif op innemen dat je een trojan, virus of malware te pakken hebt en je onderdeel bent geworden van een botnet. Een ebook wordt nooit als .exe gepost dus heb je een ebook gedownload en je wilt hem uitpakken maar je ziet dat de inhoud een .exe bestand is, NIET uitpakken en direct de prullenbak in. Zoek ebooks altijd via Spotnet, Newzbin of andere indexeringssites of fora. Dat is een stuk veiliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  187
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Reneetje, dank voordeze reactie. Ik was er al bang voor. Ga op zoek naar ' veilige'' bestanden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het direct zoeken op Binsearch, Nzbindex, Nzbclub, enz. is altijd risicovol. Voor mijn eigen site ben ik naar aanleiding van verzoekjes ook regelmatig op zoek gegaan naar ebooks. En omdat ze dan op Spotnet of andere nzb fora nergens aangemeld waren heb ik ook nog wel eens rechtstreeks op Binsearch gezocht. En toen viel het me op dat het allemaal .exe bestanden waren. Dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen, maar een onwetende downloader trapt er zo in. Mocht je wellicht ook geëxperimenteerd hebben met deze ebooks in .exe bestand, doe dan even een full scan met Malwarebytes op je pc om eventuele malware op te sporen en te verwijderen.

Zowel Spotnet als Newzbin hebben tegenwoordig een online variant waar je heel makkelijk kan zoeken naar boeken:

http://web.newzbin.org/

http://www.nzbserver.com/

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...