Spring naar bijdragen

Meet me in Venice (2015) - Download / Torrent / NZB


Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

[table][th]

Meet me in Venice

[/th][/table]

meet-me-in-venice-ea9-thumb.jpg

[table][th]Algemene informatie:[/th][th][/th][th]Extra informatie:[/th][th][/th]

[td2]Taal:[/td2][td2]Nederlands[/td2][td2]Film link:[/td2][td2]Zie topic[/td2]

[td2]Regisseur:[/td2][td2]Zie onderstaand[/td2][td2]Release datum:[/td2][td2]Vanaf heden in de bioscoop[/td2][/table]

Liza (Roberta Petzoldt) is een jonge vrouw die naar Venetië afreist om daar haar Italiaanse vader Mauro (Beppe Costa) te zien. Hij heeft zijn dochter sinds zij drie jaar oud was niet meer gezien, omdat hij toen van haar moeder scheidde. Sindsdien reist hij de wereld over als muzikant. Wanneer Liza in Venetië aankomt blijkt haar vader meer in petto te hebben dan alleen een verblijf in deze sfeervolle stad. Mauro neemt haar mee op een muzikale reis langs de Oriënt Express route, die zal eindigen in Istanbul. Vader en dochter blijken tijdens de reis meer overeenkomsten te hebben dan ze dachten en hun band wordt met elke kilometer die ze reizen sterker. Wanneer ze in Turkije aankomen, ontdekt Liza waarom haar vader na al die tijd contact met haar zocht.

Cast Beppe Costa (Mauro), Roberta Petzoldt (Liza), Nikola Rakočević (Dragan), Meral Polat

Ontstaan Kijkwijzer Alle Leeftijden (grof taalgebruik).

Eerste Engelstalige film van Eddy Terstall. MEET ME IN VENICE is Terstalls elfde speelfilm en zijn tiende lowbudgetfilm. "De enige met een normaal budget was VOX Populi, die kostte 1,6 miljoen. Bij elkaar kostten al mijn films nog geen drie miljoen." Zijn gage voor Railmovie bedraagt 4000 euro; hij moest er acht maanden voor werken. Terstall deed dat met liefde: "Het is de moeite waard om te maken." Maltha is dezelfde mening toegedaan. "Het is waarschijnlijk niet het soort film waarmee je veel geld verdient, maar ik vond het script heel mooi." Terstall schreef het Railmovie-scenario samen met Erik Wünsch, een veel bekroonde reclamemaker van onder andere Centraal Beheer-commercials.

In zijn geheel op locatie is opgenomen in Europa — op en langs het spoor in Italië, Slovenië, Kroatië, Servië, Bulgarije en Turkije om precies te zijn. Opgenomen aan onder andere de Reguliersdwarsstraat 108 in Amsterdam op zaterdag 13 september 2014.

Facts Toen Eddy Terstall 8 was vertrok zijn vader en die was vervolgens meer dan twintig jaar niet in zijn leven.

Pers Daniel Moreno Meijer op xgn.nl op 6 mei 2015: "(...) Meet me in Venice bevat mooie scènes, een interessant verhaal, maar weet niet altijd te overtuigen vanwege het minder sterke acteerwerk van hoofdrolspeelster Lisa. Maar het avontuur van Mauro en Lisa boeit en brengt de kijker naar een aantal mooie locaties waar je jezelf op vakantie ziet gaan. De introductie van Dragan zorgt voor een leuke wending, maar helaas is die niet van lange duur. Al met al is Meet me in Venice een mooie (familie)film waarbij je menig traantje weg zult pinken. Mochten de tranentrekker vallen onder je favoriete genre. Bekijk dan zeker de film Coming Home die wij een 8 gaven."

Jelle Schot op Cinema.nl op 1 juli 2015: "(...) Zoals het een roadmovie betaamt — aanvankelijk heette de film Railmovie — ontmoeten de twee onderweg talloze kleurrijke figuren. Liza papt aan met een Servische charmeur, terwijl Mauro oude vrienden opzoekt. En altijd is daar de muziek als bindmiddel tussen mensen en culturen: de introverte Mauro laat zijn ziel pas spreken als hij een instrument in zijn handen heeft. De scènes tussen Mauro en Liza zorgen zelf voor weinig vuurwerk, onder meer door het bewust ingetogen spel van de twee acteurs. En de kwaliteit van de (voornamelijk Engelstalige) dialogen — 'seks kan zoiets krachtigs zijn' — laat nogal eens te wensen over. Maar de prachtige beelden van de Balkan en de Bosporus, de muzikale intermezzo's en een aantal fijne bijrollen maken veel goed. Meet Me in Venice ademt vrijheid en levenslust uit. En dat ondanks (of misschien juist wel dankzij) een zeer beperkt budget. Er is echter één hele grote maar. Om de zoveel tijd schakelt Terstall weer terug naar de videoboodschap van het begin voor een portie duiding. Volstrekt overbodig, omdat alle onderhuidse spanningen en dilemma's die in de video worden uitgelegd — 'ik wilde gewoon ontsnappen aan de zwaarte van het contact met je opa' — helemaal niet uitgesproken hoeven te worden. En nog belangrijker: de suffe raamvertelling trekt telkens weer alle vaart en sfeer uit de film, tot je er moedeloos van wordt."

Wouter Los op Cinemagazine.nl op 25 juni 2015: "(...) Misschien dat ‘Meet Me in Venice’ iets te conceptueel is om emotioneel te beklijven, maar interessant is de film wel. De zoektocht naar een eenduidige identiteit spreekt aan, juist ook doordat hoofdpersonage Liza in een ongewone situatie wordt geplaatst. De muziek, voor het grote deel van acteur Beppe Costa zelf, zorgt er evenwel voor dat de film niet geheel verzandt in kilte. Bijzondere film."

Leo Bankersen in 'de Filmkrant' van juli 2015: "(...) Roberta Petzoldt (Deal) en Ro Theater-acteur en muzikant Beppe Costa maken van Liza en haar vader twee aan elkaar gewaagde metgezellen, allebei even eigenwijs en toch onhandig. Terwijl pappa joviaal doet met oude vrienden stort boze Liza zich van de weeromstuit in een avontuurtje met een jonge Servische charmeur. Net zo'n praatjesmaker als haar vader vroeger? Tegen de achtergrond van sfeervolle Balkanlocaties laat Terstall met ironie en warmte zien hoe lastig het kan zijn je werkelijk open te stellen. Het is beslist geen straf om dat mee te beleven, al worden die misverstanden wel breed uitgemeten. Terstall lijkt zelf ook een beetje om de hete brij heen te draaien. Want intussen is al aangestipt dat er meer is dat Liza dwarszit. Er is een flinke crisis voor nodig om vader en dochter bij elkaar te brengen maar het is een ontroerend moment als opmaat naar een nogal abrupte ontknoping. De strijd tussen vader en dochter is mooi en aansprekend neergezet, maar de poging om het groter te maken overtuigt minder. Alsof die evaluatie van Liza's eigen leven en toespelingen op grote liefde, ouderschap en keuzes maken toch net iets te veel theorie blijven."

Mike Peek in 'Het Parool' van woensdag 1 juli 2015: "(...) Waarom negeerde hij haar zo lang? Waarom wil hij nu wél contact? Het antwoord op die vragen is verrassend noch bevredigend. MEET ME IN VENICE bevat mooie locaties, mooie ontmoetingen en mooie muziek, maar blijft psychologisch aan de oppervlakte hangen. (...) Toch heeft de film zeker kwaliteiten. Roberta Petzoldt bijvoorbeeld, het multitalent dat ook in DEAL te zien was (...) Jammer dat Terstall haar geen betere, orginelere plot schonk. Petzoldts personage stijgt ver boven zijn film uit."

Tisha Eetgerink in 'AD' van donderdag 2 juli 2015: "(...) De praatscènes worden afgewisseld met het daadwerkelijke vader- dochterrelaas. een verteltruc die te makkelijk voelt, al helemaal voor een meermaals bekroond filmmaker als Terstall. MEET ME IN VENICE is wel erg geslaagd als Balkanreisgids. (...) Terstall maakte daarnaast vooral een lofzang op zijn hoofdrolspeelster."

Belinda van de Graaf in 'Trouw' van donderdag 2 juli 2015: "(...) De Engelse dialogen komen er hortend en stotend uit. ze vloeien niet soepeltjes voort uit de situatie, maar worden opgelepeld. Alsof het schooltoneel is. (...) Hoofdrolspeelster Roberta Petzoldt ontbeert daarbij de natuurlijke gave van eerdere Terstall-ontdekkingen Nadja Hüpscher en Rifka Lodeizen (...) Naarmate de reis vordert, wordt het steeds gênanter. Fotogenieke landschappen trekken voorbij, hier en daar klinkt een Balkan-muziekje, maar karakters en dialogen willen maar niet sporen."

Bor Beekman in 'de Volkskrant' van donderdag 2 juli 2015: "(...) Waar Terstalls stadse komedies goed toekonden met een directe stijl, zonder opsmuk, oogt de lowbudgetroadmovie MEET ME IN VENICE toch wat karig. Er had ook wel iets bespaard kunnen worden op het gestaar uit rijdende treinen. (...) De film veert op zodra een Servische knul zich meldt voor Liza (...) Jammer genoeg is zijn rol beperkt (...) Terstall snijdt een origineel thema aan: hoe een vader (of moeder) soms ook maar beter afwezig kan zijn. Echt pakkend of confronterend drama levert dat niet op."

[table]

[th]Informatie over de download[/th]

[td2]Directe links naar een NZB, Torrent of download bestanden zijn hier niet te vinden en mogen niet worden geplaatst op Duken.nl. Discussiëren, overleggen en tips zijn toegestaan. Meer informatie in onze huisregels.[/td2]

[/table]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Reacties 0
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...