Spring naar bijdragen

[Handleiding] Modificatie Xbox 360 controller - LED / Quick Scope / DropShot


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

LED Modificatie

Benodigdheden

  • Xbox 360 Guide knop.
  • Vier 3 mm doorsneden LED's kleur naar keuze.
  • Soldeerapparaat.
  • Lijmpistool.
  • schakeldraad 1,4 mm dik is aan te bevelen.
  • In/uit schakelaar

De MOD

Oke nu we de xbox 360 controller open hebben gaan we eerst kijken naar de LED modificatie deze modificatie heeft in dit geval te maken met het doen oplichten van de guide knop, het is niet de makkelijkste modificatie die er is maar wat je gaat doen is je pakt 4 LED lampjes met een kleur naar eigen keuze, ik heb in dit geval gekozen voor oranje.

Je stopt vervolgens elk ledje in een apart vakje, zoals je ziet zijn er precies vier vakjes. Dan pak je je lijmpistool en je stopt in elk vakje een beetje lijm zodat elke LED vastzit. Hierbij moet je ervoor zorgen dat alle lange pootjes (de positieve polen) van de LED lampjes naar de buitenkant gericht staan en alle korte pootjes (de negatieve polen) naar de binnenkant, naar elkaar toe dus.

Je zal dus zoiets moeten krijgen

102805026.jpg

wat je vervolgens gaat doen is de lange pootjes zo afknippen dat je met de lange pootjes met elkaar kan verbinden in een soort vierkant via de buitenkant van de knop. Je sluit 1 pootje niet aan op het pootje dat erna komt (plaatje zal dit duidelijker maken) en dit doe je ook met de korte pootjes dan krijg je zoiets als hier onder:

guidebutton.jpg

wat je dan doet is aan de negatieve kant en aan de positieve kant een draadje vast maken. Je ziet op de guide button 2 uitsteeksels een kleinere en een grotere zorg ervoor dat je de draadjes aan de kant van het grotere uitsteeksel soldeert zoals hierboven ook te zien is.

vervolgens soldeer je het positieve draadje op het soldeerpunt dat hieronder te zien is:

wirelesscgv2top.jpg

hier kan je zien hoe ik hem zelf op de controller vast gemaakt heb, het is het rode draadje:

dsc0286xh.jpg

vervolgens pa je je schakelaar en hier soldeer je de negatieve kant van de guide button aan vast, aan het andere pootje soldeer je nog een draadje vast, dit draadje soldeer je vervolgens vast aan het punt wat hieronder te zien is:

groundpoint.jpg

wanneer je nu op de knop drukt zal het licht aan moeten gaan en als je er weer op duwt moet het licht uitgaan.

vervolgens boor je een gaatje ter grote van de knop in de controller op een plek waar je het zelf mooi en handig vind, houd er wel rekening mee dat de controller nog dicht moet kunnen(ik had zelf deze knop niet dus heb het vast gemaakt aan een schuifschakelaar die ik nog had liggen maar deze kwam niet boven het plastic uit dit is dus niet optimaal maar het werkt).

je zal nog een aanpassing moeten maken aan het rubbertje dat je uit de controller gehaald hebt, je moet namelijk het stuk waar de guide knop op komt aanpassen, knip hier ongeveer 1 derde vanaf anders zal de knop altijd ingedrukt zijn en dat wil je natuurlijk niet hebben:

toetsenpad.jpg

Als je dit gedaan heb moet je de controller dicht gaan maken, duw alle knopjes en andere onderdelen van de controller weer terug op de plaats, speel een beetje met de draadjes die je nu over het board hebt lopen zodat deze nergens in de weg liggen. zet ze desnoods vast met het lijmpistool zoals ik hieronder gedaan heb:

dradengelijmd.jpg

Bij het weer in elkaar zetten van de controller komt erg veel geduld te pas vooral als je alle 3 de mods erin zet ik heb persoonlijk ervoor gekozen om de trilfunctie uit de controller te halen wat ervoor zorgt dat je meer ruimte in de controller hebt voor de extra knoppen en dergelijke.

and there you go je hebt nu een licht gevende guide knop zie het resultaat van mijn controller hieronder:

resultaatledmod.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Quick Scope modificatie

Benodigdheden

  • Xbox 360 controller
  • Schakeldraad 1,4 mm dik is aan te raden.
  • Soldeerbout
  • Tuimelschakelaar

De MOD

Als eerste pak je je tuimelschakelaar en ga je kijken waar je het fijn vind om deze neer te zetten, met deze schakelaar ga je er namelijk voor zorgen dat je de mod tijdens het gamen snel aan en uit kan zetten, want wanneer de mod aan staat kan je alleen maar quick scope gebruiken en is gewoon scopen of no-scope niet mogelijk. Wanneer je bepaald hebt waar je de schakelaar graag wil hebben moet je op deze plaats een gat boren en maak je de schakelaar hier in vast zoals hieronder:

tuimelschakelaar.jpg

nu pak je 2 stukken schakeldraad en ga je deze vast solderen aan de tuimelschakelaar, de schakelaar heeft 3 pinnetjes je moet ervoor zorgen dat je de 2 draadjes aan 2 pinnetjes die naast elkaar liggen soldeert, aan welke 2 maakt niet uit zolang ze maar naast elkaar zitten.

tuimelschakelaarsoldeer.jpg

zoals je hierboven kunt zien is het meest linkse pootje niet aangesloten wat wil zeggen dat de 2 pootjes naast elkaar aangesloten zijn en zo hoort het te zijn.

nu pak je deze 2 draadjes en je soldeert ze vast aan de 2 punten die hieronder op de foto te zien zijn:

dsc0137oy.jpg

de draadjes die hierboven vast gesoldeerd zijn geven de punten aan waar je op moet solderen. als je op je controller kijkt zie je hier 3 pinnetjes langs elkaar aan de linker en rechterkant van het board, je moet de draadjes aan het middelste pinnetje van de 3 vast solderen zowel aan de linker als aan de rechterkant. De linkerkant is het soldeerpunt voor de Left Trigger en de rechterkant is het soldeerpunt voor de Right Trigger.

TIP: er is ruimte onder het board waar je het kabeltje onderdoor kan laten lopen wat weer een hoop geklungel scheelt bij het inelkaar zetten van de controller. Kijk maar eens naar het een-na-laatst plaatje van deze mod.

En nu is je eigen Quick Scope modificatie af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

DropShot modificatie

Benodigdheden

  • Xbox 360 controller
  • Drukknop
  • Soldeerbout
  • Schakeldraad 1,4 mm dik is aan te raden

De MOD

Dit is inmiddels al weer de laatste mod die ik jullie uit zal leggen, bij deze mod zit echter een extra moeilijkheid namelijk dit is voor elke versie controller anders we zullen maar eens beginnen met het boren in de controller op de plek waar je de knop handig vind, Deze knop werkt als een extra B knop plaats de knop op een handige plaats dit zorgt ervoor dat je je vinger niet meer van de analoge stick af hoeft te halen om te gaan liggen bij Call of Duty.

dropshotknop.jpg

nu pak je 2 stukken schakeldraad en elk draadje soldeer je aan een van de pinnetjes van de knop zoals hieronder te zien is.

drukknopsoldeer.jpg

oke nu pak je 1 van de draadjes en die soldeer je vast op het punt dat hieronder te zien is:

dropshotsoldeerpunt1.jpg

oke nu wordt het tijd om te gaan kijken naar de verschillende versies van de controller ten eerste de MATRIX controller:

oldboardmatrix839x634.jpg

pak een mesje of iets dergelijks en begin bij het pijltje te kratsen (alleen in dit rondje) totdat je op het metaal uitkomt (koper is het volgens mij) hier soldeer je dan het andere draadje van de knop aan vast en dan is je DropShot mod klaar. natuurlijk moet je de controller nog even in elkaar zetten.

Voor de CG controller:

cgboard.jpg

pak een mesje of iets dergelijks en begin bij het pijltje te kratsen (alleen in dit rondje) totdat je op het metaal uitkomt (koper is het volgens mij) hier soldeer je dan het andere draadje van de knop aan vast en dan is je DropShot mod klaar. natuurlijk moet je de controller nog even in elkaar zetten.

Voor de CG2 controller:

wirelesscgv2top.jpg

pak een mesje of iets dergelijks en begin bij het pijltje te kratsen (alleen in dit rondje) totdat je op het metaal uitkomt (koper is het volgens mij) hier soldeer je dan het andere draadje van de knop aan vast en dan is je DropShot mod klaar. natuurlijk moet je de controller nog even in elkaar zetten.

Dit waren alle 3 de boards dus en dit waren ook alle 3 de mods hoop dat veel mensen er wat aan hebben en dat het duidelijk genoeg is voor iedereen.


Als je schade aan je controller toe brengt ben ik hiervoor niet aansprakelijk dit is geheel op eigen risico!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Echt Super gemaakt! Komt dinsdag of eerder o de voorpagina!! Eerste leden handleiding als nieuws.

Als hij er staat laat ik t weten :wub:

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Echt Super gemaakt! Komt dinsdag of eerder o de voorpagina!! Eerste leden handleiding als nieuws.

Als hij er staat laat ik t weten :wub:

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Bedankt, heb er redelijk tijdje op gezeten om het te schrijven.

Haha ben benieuwd of je het niet vergeet :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Mooie tut hoor! En zeker duidelijk!

Alleen welk filmpje moet ik volgen? Er staat niks, of ben ik blind :bloos:

Als je die post hebt veranderd, dan gaat het filmpje automatisch weg op een of andere vage manier...

Ik ga het niet proberen, omdat het mijn controllers niet zijn. En omdat mijn broertje het niet nodig heeft :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Mooie tut hoor! En zeker duidelijk!

Alleen welk filmpje moet ik volgen? Er staat niks, of ben ik blind :bloos:

Als je die post hebt veranderd, dan gaat het filmpje automatisch weg op een of andere vage manier...

Ik ga het niet proberen, omdat het mijn controllers niet zijn. En omdat mijn broertje het niet nodig heeft :P

ja had hem inderdaad veranderd was me zelf nog niet opgevallen zal het filmpje even snel er tussen proberen te zetten.

thanks voor de opmerking :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Goede handleiding, duidelijk en ik ben heel blij dat je mijn advies in acht hem genomen met de knoppen. Ga zo door!

Misschien als je tijd hebt kun je dit zelf aanbieden als kant en klare controller, zal zeker veel vraag naar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja ik was het er wel mee eens wat je z dus dacht laat ik dat maar eens meenemen ;)

Ik wou sowieso voor iedereen die het wil een mooi prijsje maken voor het modden van hun controller, ik moet.nog even uitrekenen wat de prijs precies word, voor alle full members een voordeligere prijs om goeie actieve nieuwe members te trekken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Nieuwe LED mod in aantocht heb zojuist nieuwe thumbsticks besteld moeten uit UK komen dus kan nog wel even duren voor ik ze heb. Zodra ik ze heb zal ik daar ook een tutorial van maken, ook ben ik nog opzoek naar bullet buttons voor niet al te veel geld dus dit zal ook nog volgen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Waar moet die nieuwe led mod komen onder de thumbsticks?

En misschien is het een leuk idee om met van die kleurveranderde leds te werken onder die guideknop. Geeft wel een gaaf effect lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

ja die komen in het plastic te zitten ik heb er besteld met een gewone bovenkant zoals het nu ook is alleen dan in het wit en het onderste deel is doorschijnend hier komt de led te zitten.

Ja klopt moet ik nog even bestellen moet sowieso nog wat LEDjes bestellen omdat ik op dit moment de kleur blauw niet heb en die wil ik er wel graag in verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nice, kan je een video maken als het af is? Misschien dat ik die led mods ook wel ga toepassen in mijn controller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

van hoe dat het er bij mij uitziet of wat bedoel je precies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik heb deze besteld op ebay koste me rond de 7 euro, als je zoekt op MODZinHAND kun je het wel vinden ze hebben nog veel meer.

$(KGrHqZ,!ncE63T1!VFrBPD-I(Ydwg~~60_35.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nee ik bedoel zeg maar een video over hoe de controller er uiteindelijk uitziet met led lichtjes. Beetje van alle kanten bekeken. Dan kan iedereen goed het uit resultaat zien. Je kan ook met afbeeldingen doen, maar video lijkt me duidelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dat doe ik wanneer ik de thumbstick mod er ook in heb zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Geweldig geschreven kerel! Ik hem hem ook op de frontpage staan: http://www.duken.nl/handleiding-modificatie-van-je-xbox-360-controller/

Ga zo door! Dit is echt kwaliteit en super voor alle leden en bezoekers! :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Even om jullie op de hoogte te houden ik ga nu een LED mod onder de thumbsticks maken met 2 kleuren door op een knopje te duwen selecteer je de ene kleur druk je er weer op verandert hij naar de 2de kleur. Daarna ga ik zelf proberen een soort bord te maken waardoor ik al het boren en lijmen niet meer te hoef te doen, dit is vooral met het oog op verkoop veel aantrekkelijker. Hou jullie op de hoogte ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik heb op dit moment alles binnen ga nu beginnen aan de modificatie van de thumbsticks hoop het resultaat straks al te kunnen uploaden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mooi! Kom maar op met een foto reeks! ik zie ze graag tegemoet, altijd leuk om die mods te bekijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Nou deze gaat me nog wat meer tijd in zitten heb op dit moment 3 ledjes erin zitten bij een thumbstick moeten er 4 en dan moet ik de andere nog het is echt een hele bekabeling zal zo een foto maken van hoe het er nu uitziet binnenin..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Dat is het nadeel inderdaad. Pas goed op dat er geen kortsluiting ontstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja daar kijk ik wel voor uit tot nu toe werkt het ga er zo mee verder.

Zoals beloofd de foto van hoe het er nu uitziet.

20120323154033.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...