Spring naar bijdragen

internet blijft steeds wegvallen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo,

ik heb al een tijdje last van een slechte internetverbinding. we hebben internet van upc en de klantenservice zegt dat het aan mijn router en zo ligt en niet aan upc :(

mijn internet valt soms gewoon elke minuut / elke 2 minuten weg voor een paar secondes. dan wordt ik uitgelogd op msn, afgemeld van playstationnetwork, enz.

ik heb ook vaak dat ik op mijn laptop een melding krijg: Windows has detected an IP adress conflict.

ik ben niet zo thuis in de router instellingen en zo, maar ik heb 2 routers in mijn huis waarvan 1 is aangesloten op het upc modem en de andere alleen werkt als ''slave'' van de andere (gewoon om meer internet uitgangen te hebben (werkt als een soort splitter :)).

mijn oom heeft een lange tijd terug alles in het linksys menu op mijn pc geconfigureerd en hij zegt dat ip-adressen worden geregeld met DHCP. geen idee wat dat wil zeggen ::)

kan iemand mij helpen? want het begint nu aardig op mijn zenuwen te werken ;)

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  608
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

De 2 routers van functie wisselen? Als het dan wel werkt is het idd de router die het probleem veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 608

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik zou eigenlijk niet weten hoe dat moet, aangezien ik van mijn oom te horen heb gekregen dat op de ene router DHCP wel aan moet staan en op de andere niet, en ik weet niet hoe je dat per router aan of uit zet ;( hij heeft er volgens mij veel werk aan gehad om de ene router als slave in te stellen dus even de functies verwisselen zou ik zo niet kunnen ;)

ik heb wel dit gevonden: http://linksys-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5717

dit ga ik eerst even nakijken en als ik er niet uit kom, horen jullie wel weer van me ;D

en bedankt voor de reactie Glenneke1996 ;)

rowinesli


Post samenvoeging: september 04, 2011, 01:28:41

hoi,

ik heb even beide routers gereset met het reset knopje achterop en daarna alles precies zo gezet als het zou moeten volgens de linkys site..

(http://linksys-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5717)

na dit alles gedaan te hebben (nog best wat problemen mee gehad) is het probleem helaas nog steeds niet echt opgelost.

ik heb nog steeds slecht internet dat steeds wegvalt (nu ongeveer elke 2/3 minuten ;))

zou iemand nog een andere oplossing kunnen bedenken? (het lijkt me niet dat het aan de router ligt aangezien ik alles heb gedaan volgens die linkys site)

alvast bedankt

mvg, rowinesli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik denk dat je eerst eens moet kijken naar die IP-adressen. IP Confilten kunnen het probleem zijn. Waar ze bij jou vandaan komen weet ik niet maar start eens met het vast zetten van je IP-adressen.

Speelt je probleem daarna ook nog?

info @ http://www.computeridee.nl/workshops/ip-adres-van-dynamisch-naar-vast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

IP adressen vastzetten lukt me op mijn pc nog wel maar op de playstation en xbox en zo zou ik zo niet weten hoe dat moet, maar ik heb op die site gelezen dat mac-filter aanzetten kan helpen en dat heb ik gedaan. Dus ik probeer even of dat werkt en zoniet zal ik nog eens even kijken naar het vastzetten van ip adressen...


Post samenvoeging: september 04, 2011, 13:07:00

nee, het werkt niet, het internet valt nu elke 20 seconden weg :P

alleen ik zou eigenlijk niet weten hoe ik ip adressen moet vastzetten...

iemand ervaring hiermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo,

het probleem is nog niet opgelost. ik heb gisteren eigenlijk niks meer veranderd aan router instellingen en toch kan ik sinds vanmiddag opeens niet meer op xbox live terwijl mijn xbox wel verbinding heeft met internet.

op de xbox site staat dat port forwarding kan helpen, en verder staat er niet veel wat helpt. ik heb de 4 ports voor xbox360 opengezet (op beide routers) en dat helpt niet (niet heel zeker of ik het wel goed heb gedaan).

ik heb nu al uren (dagen.... ::)) zitten lezen op internet over DHCP, IPadressen, linksys routers, Port forwarding, UPnP, DMZ, Nat1, Nat2, enzovoorts enzovoorts :P

ik snap er helaas gewoon helemaal niks meer van..

iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten?

mvgr, rowinesli

ps. ik heb besloten geen ip adressen vast te zetten aangezien wij nog wel eens visite hebben met een laptop en zo en dan is het handig als ze gewoon een ip adres krijgen uitgedeeld van de router..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nou het word zo wel een lastig verhaal :)

Heb je toevallig geen kennis / familie lid die wat handig is in die dingen? Het is namelijk erg lastig op te lossen zonder er echt bij te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hmm nee ik zou zo niemand kunnen bedenken die weet hoe dit in elkaar zit :P

ik kan anders wel screenshots maken van mijn router instellingen en zo?

zeg maar wat je wil zien :)


Post samenvoeging: september 08, 2011, 19:00:19

het lijkt me overigens niet logisch dat het probleem in de router zit, aangezien ik beide routers heb gereset. daarna heb ik op router 1 DHCP aangezet en op 2 uitgezet. meer niet. dus dan zou er al iets fout moeten zitten in de default router instellingen. zou het anders kunnen dat 1 van mijn apparaten (laptops, pc, ps3, xbox, telefoons, ipods, enz..) iets aan het verstoren is? niet dat ik iets heb aangeschaft of veranderd op de dag dat dit allemaal begon (het is maar een idee ::))


Post samenvoeging: september 08, 2011, 19:56:45

ik begin het idee te krijgen dat mijn ps3 alles aan het verstoren is. ik ben duidelijk niet de enige met het probleem:

http://community.us.playstation.com/thread/3011322?start=0&tstart=0

http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-Network/fout-melding-8002AD23/td-p/3578104

ik krijg namelijk ook steeds die foutmelding 8002AD23.. ik heb alles wat op deze forums wordt voorgesteld al geprobeerd, dus ik denk dat ik maar gewoon geduldig moet zijn? overigens wel een beetje raar dat mijn laptop en xbox ook het probleem hebben (en dat mijn laptop steeds ipconflicten detecteert), maar zou het kunnen dat mijn playstation daar de rede voor is?

mvgr. rowinesli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik denk eigenlijk niet dat het aan de ps3 ligt omdat ik steeds meldingen van ipconflicten krijg en mijn andere apparaten het ook hebben, daar lees ik niks over op die topics van het psn-forum. bij die mensen ligt het gewoon aan het playstationnetwork..

ik wil best screenshots doorsturen van alle routerinstelling en zo, maar is er echt niemand die weet wat het probleem is en mij kan helpen? ::)

ik heb nog even mijn laptop rechtstreeks aan het upc modem gelegd, en toen heb ik een half uur lang op msn gezeten zonder afgemeld te worden, dus ik neem aan dat het inderdaad niet aan upc ligt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tja, wellicht dat ik nog kan helpen. Plaats inderdaad een screen van je router settings. Dan kunnen we nagaan of die juist zijn geconfigureerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

bedankt,

ik heb de hoofdpagina van router 1 en 2 als bijlages toegevoegd en de statuspagina's van beide routers.

verder weet ik niet welke pagina's je nog meer moet zien..

de WRK54G is de router die op het modem zit aangesloten en beneden in de meterkast staat.

de WRT54G is de router die op de WRK54G zit aangesloten en enkel als ''splitter'' werkt (zodat we op de bovenverdieping meer kabels kunnen leggen aangezien de meeste apparaten boven staan)

zeg het maar welke van deze pagina's je wilt zien en van welke router:

- DDNS

- MAC Adress Clone

- Advanced Routing

- Basic Wireless Settings

- Wireless Security

- Wireless MAC Filter

- Advanced Wireless Settings

- Filter (alleen WRK54G)

- Firewall (alleen WRT54G)

- VPN Passthrough

- Internet Access (Restrictions) (alleen WRT54G)

- Port Range Forward

- Port Triggering

- UPnP Forwarding (alleen WRK54G)

- QoS (alleen WRT54G)

- DMZ

en dan zijn er nog een hoop Administration pagina's (Management, Log, Diagnostics, enz)

post-45275-13241206577912_thumb.jpg

post-45275-13241206579263_thumb.jpg

post-45275-13241206580842_thumb.jpg

post-45275-13241206582206_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik denk dat ik het weet, had vroeger ook zo een Linksys unit. Bijna hetzelfde type en had veel vreemde problemen. Na een firmware upgrade was het verholpen.

Deze kan je hier downloaden - http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/lbc/WRK54G

En via de web interface installeren. Is helemaal niet spannend en er kan niks mis gaan. Is hetzelfde als je drivertje updaten.

Je zult zien... daarna zal hij weer fijn werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

bedankt ik hoop dat dit helpt,

ik heb alleen 2 probleempjes..

de firmware update voor de WRK54G is niet meer beschikbaar op de site:

"The firmware/driver for this product is no longer available for download. We regret any inconvenience this may cause you."

(de hardware versie is 1.0)

en ik zou niet zo goed weten of ik dit zomaar van internet kan downloaden (en van welke site)..

de firmware update voor de WRT54G heb ik al gedownload en geinstalleerd, en zoals in de online gebruiksaanwijzing staat heb ik daarna 30 seconden de reset knop ingehouden. alleen nu kom in niet meer op de router configuratiepagina (192.168.1.2 intikken werkt niet meer)..

in iedergeval wel bedankt voor de hulp, ik hoop echt dat dit werkt ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat is fijn. Dus de firmware update is wel gelukt?

Je kan via ipconfig /all in je cmd zien wat je gateway is. Je gateway is het adres van je router. Dit kan nu bijvoorbeeld 192.168.1.1 zijn.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

de firmware update voor de WRT is denk ik wel gelukt, maar na het resetten doet hij niks meer. ik heb nu denk ik wel verbinding met de router maar de gateway (ipconfig/all) is volgens mij 192.168.1.1 en als ik dat intik kom ik op de pagina van de WRK..

de WRK is nog niet geupdate (niet beschikbaar) en ik kom dus niet op de settingspagina van de WRT :s

ik begin het idee te krijgen dat 2 nieuwe routers kopen véél makkelijker zou zijn ;)


Post samenvoeging: september 15, 2011, 18:57:39

oke ik heb het er thuis nog even over gehad en ik ben best wel bereid 1 of 2 nieuwe routers te kopen.

als de nieuwe firmware niet meer beschikbaar is denk ik dat die WRK54G wel heel erg verouderd is.

maar voordat ik die dingen aanschaf, wil ik natuurlijk wel zeker weten dat de problemen wel oplost.

zou het ook kunnen dat het toch aan de settings ligt? (of een apparaat in huis dat dingen verstoort?)

mvgr, rowinesli


Post samenvoeging: september 15, 2011, 20:29:30

nou ik zat net al heel erg lang op msn en toen besloot ik mijn ps3 voor het eerst deze week weer eens te proberen en meteen toen ik mijn ps3 had aangezet viel mijn msn weg.. (dit kan natuurlijk ook héél toevallig zijn :)) maar ik kan mij ook nog herinneren dat een tijdje geleden mijn internet weg viel zodra mijn vader zijn laptop opstartte, en nu heb ik dat met mijn ps3... heel raar allemaal maar zouden nieuwe routers dit misschien oplossen? want dan ben ik er echt helemaal klaar mee en bestel ik direct 2 routers op bol.com!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299

  • Bijdragen:  299
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  348
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

nou ik ga het er toch maar op wagen, ik heb gisteren een linksys e4200 besteld. ik hoop dat 1 genoeg is voor het hele huis. in ieder geval bedankt voor alle hulp Duken!

als ik problemen krijg met de nieuwe router dan laat ik wel weer van me horen ;)

mvgr, rowinesli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 299
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Sorry van de late reactie. Maar jammer dat het niet gelukt is. Je router was inderdaad ergug oud. Hoop dat je met de Linksys meer succes hebt. Zal haast wel, Linksys is niet echt een merk wat bekend staat met dit soort vage problemen. O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...