Spring naar bijdragen

Algemeen Google Chrome Topic - Nieuws / Tips / Gebruik


pelle64

Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tada!

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Kan je wat screenshots maken?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

546be51a-36df-fbad.jpg

[img width=620 height=371]http://tapatalk.com/mu/546be51a-3730-3191.jpg

[img width=620 height=371]http://tapatalk.com/mu/546be51a-3752-1582.jpg

Een paar via me desire. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Deze is ook wel leuk. Handige review over de chromebook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De chromebook ligt op de bank, simpelweg geweldig. In de plaatst van achter de PC naast me meisje op de bank even t internet op en het forum bijhouden.

Ik heb alles al over naar google, van mijn muziek tot de foto's als mijn documenten. Ik wil niet anders meer. De laptop voelt gewoon erg goed aan. Al vind ik de touchpad iets te groot. Soms ligt me hand er op... maar goed dat is een kwestie van wennen.

Helaas zit er ook een nadeel aan... mijn meisje pakt hem nu ook elke keer. Even snel op facebook.. openklappen en kijken en weer dichtklappen. Al is het maar voor 1 minuut, zoveel fijner als op de GSM.

Ik ben verkocht, Google I love you!

Mijn vriendin op facebook:

Help mijn man heeft een hobby, jer helemaal verliefd.. nee niet op merel, maar zijn Chromebook...

temp.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

En terecht, je ziet er gewoon verslaafd uit daar. :P Haha. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  1.420
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mooi ding man! En ook nog eens een hele goede service van Coolblue :) Dat was wel wat anders dan toen mijn Sensation vertraging had bij Belnu, alleen maar gesnauw.

Ik ga morgen eens wat meer checken over de chromebook, ben benieuwd ernaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1,4k
  • 2 weken later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heerlijk artiekel waar ik me erg goed in kan thuisvinden!

http://www.techzine.nl/blogs/redactioneel/795/waarom-chrome-os-wel-een-succes-wordt.html

Volgens mij wordt Chrome OS wel een groot sucees en wel vanwege een aantal redenen.

De eerste reden, vanuit gebruikersoogpunt, is dat we alles al doen in de browser. Ik erger me er ook dood aan dat mensen alles in hun browser doen en niet een 'echte' applicatie pakken, maar veel mensen doen dat nu eenmaal. Die lezen hun e-mail in de browser, chatten in de browser, bewerken foto's in de browser en gamen in de browser (niet serieuze games, maar toch een groot deel van hun tijd). Het enige wat nog niet mogelijk is, is muziek luisteren in de browser, maar met diensten als Google Music en Spotify zal dat niet lang duren. De stap naar een cloud-onlydevice is dan ook een kleine en volgens mij zo gemaakt......

Must read!  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 2 maanden later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Google opent eigen winkel voor Chromebooks in Londen

Google heeft in Londen de deuren van zijn eerste eigen fysieke winkel geopend. Het concern gebruikt de ruimte in een vestiging van elektronicaconcern PC World om Chromebooks van Samsung en enkele accessoires aan de man te brengen.

Google heeft zijn winkel Chromezone genoemd en naast de Samsung-laptops die Chrome OS draaien, verkoopt het bedrijf er randapparatuur zoals hoofdtelefoons. Het gaat om een shop-in-een-shop en bezoekers krijgen er de mogelijkheid om Chromebooks uit te proberen.

Niet bekend is of de Chromebooks succesvol zijn, maar het probleem met onlineverkoop zou zijn dat mensen Chrome OS niet eerst kunnen proberen. "We willen zien of mensen snappen waar de producten om gaan en we willen hun reactie zien als ze de apparaten proberen", vertelt Arvind Desikan van Google UK tegen de Evening Standard over de beslissing om winkels te openen.

In het Verenigd Koninkrijk is Samsungs Chromebook alleen te krijgen via Amazon en PC World. De Chromebook van Acer is nog niet verkrijgbaar in het land. Google opent op 7 oktober een tweede shop in een winkelcentrum, eveneens in Londen. De winkels blijven in ieder geval actief tot kerst. Als het project succesvol is, volgen misschien permanente vestigingen.

http://tweakers.net/nieuws/77156/google-opent-eigen-winkel-voor-chromebooks-in-londen.html

Onze Chromebook word echt dagelijks gebruikt, ik vind het nog steeds een van de beste aankopen van het afgelopen jaar. Wat een top "laptop". Die instant on is helemaal te gek!

Hoop ook dat ze hier op de scholen komen:

Chromebooks for Education

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.905
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  347
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Google opent eigen winkel voor Chromebooks in Londen

Google heeft in Londen de deuren van zijn eerste eigen fysieke winkel geopend. Het concern gebruikt de ruimte in een vestiging van elektronicaconcern PC World om Chromebooks van Samsung en enkele accessoires aan de man te brengen.

Google heeft zijn winkel Chromezone genoemd en naast de Samsung-laptops die Chrome OS draaien, verkoopt het bedrijf er randapparatuur zoals hoofdtelefoons. Het gaat om een shop-in-een-shop en bezoekers krijgen er de mogelijkheid om Chromebooks uit te proberen.

Niet bekend is of de Chromebooks succesvol zijn, maar het probleem met onlineverkoop zou zijn dat mensen Chrome OS niet eerst kunnen proberen. "We willen zien of mensen snappen waar de producten om gaan en we willen hun reactie zien als ze de apparaten proberen", vertelt Arvind Desikan van Google UK tegen de Evening Standard over de beslissing om winkels te openen.

In het Verenigd Koninkrijk is Samsungs Chromebook alleen te krijgen via Amazon en PC World. De Chromebook van Acer is nog niet verkrijgbaar in het land. Google opent op 7 oktober een tweede shop in een winkelcentrum, eveneens in Londen. De winkels blijven in ieder geval actief tot kerst. Als het project succesvol is, volgen misschien permanente vestigingen.

Google heeft in Londen de deuren van zijn eerste eigen fysieke winkel geopend. Het concern gebruikt de ruimte in een vestiging van elektronicaconcern PC World om Chromebooks van Samsung en enkele accessoires aan de man te brengen.

Google heeft zijn winkel Chromezone genoemd en naast de Samsung-laptops die Chrome OS draaien, verkoopt het bedrijf er randapparatuur zoals hoofdtelefoons. Het gaat om een shop-in-een-shop en bezoekers krijgen er de mogelijkheid om Chromebooks uit te proberen.

Niet bekend is of de Chromebooks succesvol zijn, maar het probleem met onlineverkoop zou zijn dat mensen Chrome OS niet eerst kunnen proberen. "We willen zien of mensen snappen waar de producten om gaan en we willen hun reactie zien als ze de apparaten proberen", vertelt Arvind Desikan van Google UK tegen de Evening Standard over de beslissing om winkels te openen.

In het Verenigd Koninkrijk is Samsungs Chromebook alleen te krijgen via Amazon en PC World. De Chromebook van Acer is nog niet verkrijgbaar in het land. Google opent op 7 oktober een tweede shop in een winkelcentrum, eveneens in Londen. De winkels blijven in ieder geval actief tot kerst. Als het project succesvol is, volgen misschien permanente vestigingen.

http://tweakers.net/nieuws/77156/google-opent-eigen-winkel-voor-chromebooks-in-londen.html

Onze Chromebook word echt dagelijks gebruikt, ik vind het nog steeds een van de beste aankopen van het afgelopen jaar. Wat een top "laptop". Die instant on is helemaal te gek!

Hoop ook dat ze hier op de scholen komen:

Chromebooks for Education

Eeh Duken, je hebt de tekst 2x hetzelfde getypt  ;)

Maar ik snap wel dat mensen een Chromebook mooi en fijn vinden.

Maar het is niks voor mij.

Geef mij maar gewoon lekker windows of mac.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 1,9k
  • 1 maand later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Als blije Chromebook gebruiker zijn er weer een aantal geweldige filmpjes uitgekomen a 17 seconden per stuk....

Oja de Chromebook zakt met 100 euro!

Chromebook: Virus Protection

Chromebook: Installing Programs

Chromebook: Fix Dad's Computer

Chromebook: Teaching Grandma

Chromebook: Set Up

Chromebook: Back Up

:friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Lol die ener-laatste. BOOM, we're done lets get tacos.

Ik overweeg eentje aan te schaffen in plaats van een tablet. Hoe is het voor multi-media gebruik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hij is nu ook te koop bij Bol.com voor 350 euro ( http://www.google.nl/chromebook/index.html#utm_campaign=nl&utm_source=nl-ntp-holidays-nl-bkws&utm_medium=ntp-holidays )

Maar ik vind hem echt geweldig. Komt ook omdat ik alle doe in t google wereldje. Van me docs tot mijn foto en agenda etc.

Daarbij kan je nu ook andere desktops overnemen met goede tools.

https://chrome.google.com/webstore/detail/gbchcmhmhahfdphkhkmpfmihenigjmpp

Maar als multi-media.... er zit een videospeler in en ook een muziek speler (lokaal) . Erg standaard maar ik heb m 1x gebruikt voor Mp3's. Verder luister ik via Google music en Grooveshark. Video's kijk ik er eigenlijk niet op, en youtube full HD trekt hij niet. Wel op 720p maar 1080p is te zwaar.

Verder is het gewoon een top ding, hij update zelf elke keer. Inloggen is flex, bookmarks etc neemt hij mee.

Even als voorbeeld. Mijn meisie heeft altijd iets van 8 tabs open staan. Gmail, youtube, grooveshark, facebook, marktplaats etc. Als ik de chromebook afsluit om zelf in te loggen herstelt hij mijn sessie met mijn tabs. ALs mijn meisie weer inlogged zijn haar tabs weer terug. Eigenlijk een desktop idee dus. Zelfs na het updaten herstelt Chrome je tabs.

Maar bedenk je wat je nu doet in Chrome.... hoeveel % werk je daarin en wat zou je daarvan niet kunnen doen op een tablet? Ik ben er dol op en raad hem mijn hele familie aan. Maar wel voor erbij. Hij ligt naast ons op de bank en gaat elke dag zeker 50x aan / uit. Geen grapje....

Even op de bank zitten, openklappen. Mail checken / updates en weer dicht.....

Ben er misschien wel verliefd op.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Klinkt geweldig DukeN, helaas van die HD films alleen maar dat moet je maar voor lief nemen!

Maar hoe zit het met Android, kan dat er op (Zit er misschien al op? Ben niet thuis in het Chrome wereldje) Kan je dan gewoon apps downloaden en dus ook games? Want ik wil een Asus Prime kopen mede omdat ik dan gewoon lekker portable kan gamen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier staan al je Apps en games.... https://chrome.google.com/webstore

Installeren is dus een webapp. Een echte installatie zoals bij Android is er niet. ALs je Chrome als browser nu hebt draaien.... thats zo een beetje it ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 5 maanden later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Chrome 19 is uit! :D

De meest opvallende functie is de mogelijkheid om je surfsessies te hervatten op verschillende locaties. Chrome 19 maakt het namelijk mogelijk om na het inloggen openstaande browsersessies te synchroniseren. Dit als vervolg op de eerder ingepaste mogelijkheid tot synchroniseren van Bookmarks, apps, plugins en andere instellingen. De inlog gaat vanzelfsprekend via je Google Account, dezelfde als bijvoorbeeld Gmail.

Echt super handig. Nu alle tabs overal bij de hand :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 1 jaar later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tja,

Mijn Chomebook werd na bijna 3 jaar nog dagelijks gebruikt. Echt een top ding, alleen de CPU werd te traag. Sommige sites zijn te zwaar waardoor het laden langer duurde.

Nu op mijn schoot de C720p.... met touchscreen. Niet zelf gekocht maar viaviavia. Langs verhaal. Review volgt. Maar wat een heerlijkheid weer :D

I love Google!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 1 jaar later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Na mijn upgrade naar W 10 heb ik Chrome geinstalleerd ipv FF die plots niet meer wilde opstarten, al mijn extensies die ik gebruikte in FF werken nu ook in Chrome (tot daartoe alles oke en begin stilaan Chrome te aanvaarden als betere browser dan FF). Maar ik heb de volgende vraag over Chrome, antwoord mag via pm maar moet niet, via FF kon ik bepaalde dingen downloaden (die geweigerd werden door andere progjes) door gebruik te maken van de rechtermuisknop dit lukt me maar niet via Chrome. Ik weet dat die mogelijkheid er wel is maar geraak er gewoon niet wijs uit van wat ik te zien krijg op Chrome, ik ben ook te lui om de pagina te doorspitten naar die ene media file(MP4), er moet toch een snellere manier/mogelijkheid zijn? Ik kan toch moeilijk de laptop bijnemen om dat ene mp4-tje binnen te halen want raar maar waar ook de laptop heeft dezelfde instellingen (en programma's) als de desktop en daar werkt FF wel en kan ik de mp4 wel binnenhalen op de manier met de rechtermuisknop. :schok: Soms is et echt wel om 8P te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heb je een voorbeeld pagina? Je kan het namelijk opvragen via:

Rechtermuis knop op gewenst bestand en dan element inspecteren. Vanuit dit scherm kan je de link van het bestanden vinden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Gedeeltelijk off-topic:

Oplossing gevonden :yahoo: , en eigenlijk dom van mijzelf dat ik die niet gezien heb omdat ik ons netwerk zelf opgezet heb met een home-server waarop een virtuele Pc draait (die wel FF aanvaard) die gebruikt wordt voor bezoekers zodat die niet in de andere pc's kunnen (de virtuele pc is enkel benaderbaar voor bezoekers die de beschikking hebben over een pc die daar alleen in kan en nergens anders op het netwerk) . Die draait wel op W 8.1 update, vanop een andere pc kan men enkel file's/proggramma's/filmpjes e.d. doorsluizen naar de hd indien men administrator/beheerder rechten heeft en dat ben ik enkel.

On-topic:

De aangeboden oplossing daar ga ik me verder in verdiepen, wat me meteen helpt om Chrome beter te begrijpen en te gebruiken, zodat ik die ook kan gebruiken en dit ook kan doen voor analyse van onderdelen van een webpagina.

Van harte bedankt Duken, je krijgt een pluim. :klappen:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Top dat je een oplossing hebt gevonden. Als je meer Google geheimen wilt weten.... Ik hoor het graag ;)

En bedankt voor je pluim!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Duken unpinned this topic

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...