Sign in to follow this  
Followers 0
selman23

pc slomer

10 posts in this topic

Hoi,

Ik heb een probleem namelijk, het lijkt wel alsof mijn computer performance afneemt.

Bijvoorbeeld toen ik een half jaar geleden skyrim of minecraft of gta 4 of een ander spel ging spelen ging het gewoon prima met ongeveer 25-35 fps.

Ook heb ik mijn computer opnieuw geinstalleerd, alle drivers geinstalleerd en ook nog de schijf gedefragmenteerd.

Maar nu bij al die games is mijn fps veel lager en heb ik veel meer lag, dus ik vroeg me af is het mogelijk dat de snelheid van mijn videokaart/processor af kan nemen over de jaren?

Mijn pc specs zijn:

AMD Phenom II x4 (3,2Ghz)

Geforce 260GTX

8GB DDR 3

Alvast bedankt.

Misschien een beetje offtopic maar ik denk dat je hier wel wat aan hebt. Ik heb dit Digitale Film / TV programma gevonden en ben kan nu alle films en series kijken. Geen gepruts met installeren en instellen, geen maandelijkse kosten en binnen 10 minuten draaiend!

Het is echt het proberen waard. Je kan zelfs live voetbal kijken of nieuwe tv series bekijken! In eerste instantie was ik was sceptisch maar alles werkt zoals aangeven en meer dan 2.500 zenders, series en films.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan je misschien ook even de voeding opnoemen, misschien is dat ding aan het afzwakken waardoor je videokaart niet meer naar behoren gevoederd wordt?

Kan je misschien ook even de voeding opnoemen, misschien is dat ding aan het afzwakken waardoor je videokaart niet meer naar behoren gevoederd wordt?

Moederbord : Asus M4A78T-E

Chipset : AMD 780

Processor :AMD Phenom II X4 955e @ 800MHz

Fysiek Geheugen : 8192MB (4 x 2048 DDR3-SDRAM )

Videokaart : NVIDIA GeForce GTX 260

Harde Schijf : SAMSUNG HD103UJ ATA Device (1000GB)

CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device

CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device

DVD-Rom Station : Toshiba-Samsung CDDVDW SH-S223Q

Monitor Type : Idek Iiyama PL2409HD - 23 inches

Netwerkkaart : Attansic (Now owned by Atheros) AR8121/AR8113/AR8114 PCIe Ethernet Controller

Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional Media Center 6.01.7600 (64-bit)

DirectX : Versie 11.00

Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9

Energiestand veranderd, andere monitor gekocht? Getest op videokaartartefacten?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Probeer eens het programma Auslogics Boostspeed.

Levert vrijwel altijd merkbaar verschil in performance op.

Bedankt voor de reacties, het viel mee ook op dat als ik helemaal niks doe (behalve iets downloaden op grabit) mijn quad core al voor 40% aan t verbruiken is (4 cores op 60-80 procent)

Sorry maar ik heb geen idee hoe ik kan zien welke voeding ik heb, ik gebruik het programmatje pc wizard 2011 om mijn specificaties te zien.

Kast openhalen en naar de voeding kijken. Alle informatie opnoemen die je zien kan, better yet neem er een foto van.

EDIT: na even na te kijken is het op zich vrij nutteloos om het merk en model van je voeding te weten...die dingen verzwakken op de duur toch allemaal :P misschien kan je proberen wat hierboven gezegd werd, kijken of je je energiestand veranderd hebt of een andere monitor gekocht (9/10 hogere resolutie, laat je GPU meer struggelen) en het ding testen op artefacten.

Wat is een artefact eigenlijk?

En nog steeds als ik niks aan het doen ben staan al mijn cores op 50% of hoger is dat normaal?

Het is niet normaal dat de CPU de hele tijd zo'n belasting geeft in rust. Dat is dus niet een piekmeting, voor de duidelijkheid? Dan moeten er bepaalde achtergrondprocessen draaien. Al gescand op virussen, gelet op welke programma's draaien? Dat laatste kun je doen in taakbeheer, tabblad processen.

Artefacten zijn niet goed berekende pixels die gestuurd worden door een kapotte shader (= soort van CPU core) van de videokaart. Als je er een aantal hebt, kun je zeggen dat die kaart niet meer heel is.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

• Similar Content

• [Advies] Nieuwe computer (Kant-en-klaar)
      By jelmer11
      Hallo,
      Ik ben aan het kijken voor een nieuwe computer. Ik heb geen verstand van het in elkaar zetten van een computer, dus ik wil een kant-en-klare computer kopen. Ik heb hier nog wel een monitor, toetsenbord en muis, dus alleen een desktop is voldoende.
      Ik ben geen gamer en hoef dus ook niet het nieuwste van het nieuwste en het beste van het beste.
      Ik wil misschien wel een keer een spelletje er op spelen, maar dit hoeft ook allemaal niet in de hoogste resolutie.
      Ik wil de pc wel gaan gebruik om af en toe een video of een fotootje te bewerken, maar ook dit is puur hobby en dus ook niet met de zwaarste programma's.
      Ik ben zelf al een tijdje op zoek geweest. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar van wat ik op internet gevonden heb zat ik zelf aan een computer met een intel core i5 processor te denken.
      Vervolgens ben ik een beetje gaan zoeken naar een redelijke videokaart en ik kwam zelf uit op de GeForce® GTX750Ti.
      In iedergeval ben ik uiteindelijk bij deze pc terecht gekomen:
      MP Premium Power i5-4460 GTX750TI
      Specificaties:

Optische Drive: DVD
      Processor: Intel® Core™ i5-4460 3.2 GHz quad-core
      Geheugen: 8 GB DDR3
      Opslag: 1TB HDD + 8GB CacheSSD
      Grafischekaart: NVIDIA® GeForce® GTX750Ti - 2GB

De specificaties zijn dus niet zo heel uitgebreid.
      Mijn vraag is dus of dit een beetje een goede keus is. Mijn budget zou ik zeker niet hoger willen hebben en als er iets vergelijkbaars is liever zelfs wat lager. Is dit voor het budget van dus maximaal 700 euro het beste wat je kan krijgen. Of kan ik voor minder geld ook al een gelijkwaardige pc krijgen?
      Nogmaals, ik heb er dus niet zo veel verstand van dus ik zou graag jullie advies willen hebben wat voor een computer ik dus ongeveer nodig heb.
      Mvg,
      Jelmer
    • PC voor office/light gaming
      By Rikkert.
      Wat is uw budget?
      max 550
      Welk doel heeft u met uw pc?
      Office gebruik en licht gamen
      Heeft u verder specifieke eisen?
      Alleen klein is fijn.
      Moet werken op onderstaand scherm.
      Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?
      Zelf
      Heb zelf al wat samengesteld maar heb er, om eerlijk te zijn, de ballen verstand van..

Mijn ouders willen een PC'tje hebben.
      Deze pc zal achter het volgend scherm komen te staan: http://tweakers.net/...sc-1-zwart.html
      (Mocht je een leuker scherm hebben, zeg maar )
      Mocht iemand wat opmerkingen hebben, graag! Leer ik ook weet wat van
    • PC upgrade
      By r4dioactivity
      Hallo,
      De PC van mijn ouders gaat nu al een aantal jaar mee. Nu heb ik besloten de PC te upgrade naar 64 bit en er meer ram in te stoppen. De RAM die ik had liggen passen niet, dus ik moet nieuwe aanschaffen. Nu zou ik graag willen weten of er meer upgrade opties zijn zoals een SSD, zodat de PC nog even mee kan.
      Ze maken er geen intensief gebruik van, soms wil ik er nog wel eens op gamen. Maar hun gaat het voornamelijk om internetten, Netflix kijken, mailen en soms eens een tekst verwerken.
      Huidige specs:
      Besturingssysteem: Windows 7 Professional 64-bit SP1
      Processor:
      Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2.33GHz 62 °C
      Yorkfield 45nm Technologie
      RAM
      4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)
      Moederbord
      ASUSTeK Computer INC. P5QL-E (LGA775) 34 °C
      Grafisch
      L206W (1280x960@1Hz)
      16MBATI Standaard-VGA grafische adapter (ATI AIB)
      Opslag
      465GB Western Digital WDC WD5000AAKS-00D2B0 ATA Device (SATA) 34 °C
      Optische schijven
      HL-DT-ST DVD-RAM GH22NS30 ATA Device
      Geluid
      High Definition Audio-apparaat
      Ik zou er graag 8GB aan ram in hebben en eventueel een SSD als dat echt verschil gaat maken. Andere verbeteringen zou ik niet kunnen bedenken, maar sta ik natuurlijk voor open. RAM heeft prioriteit en ik probeer de prijs onder de €100 euro te houden, €150 max als het echt een verbetering is.
      Heeft iemand ideeën? Mocht er nog meer informatie nodig zijn, laat het dan vooral weten.
      Alvast bedankt.