Spring naar bijdragen

uTorrent, hoe verhouding download/upload snelheid optimaliseren


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  36
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-04-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Kwam pas gisteren via google uit op Duken youtube. Geweldig goede uitleg en zeker een aanrader voor beginners en figuren waaronder ikzelf die makkelijker dingen volgen als het via een filmpje wordt getoond.

Snelheid internet redelijk circa 3.9MB/s up & 5.7MB/s down

Poorten zijn goed ingesteld.

Mijn vragen over uTorrent:

1) hoe komt het of hoe moet ik uTorrent instellen om de verhouding dl/upload beter te reguleren.

Instellen max. upload instelling helpt niet - snelheidslimiet uTP en aantal verbindingen ook niet.

Ik ben nog vrolijk aan het dl terwijl anderen de torrent al binnen hebben. vb. dl 100kB/s & upload 1MB/s. Het zijn geen oude torrents.

2) uTorrent instelling -uploaden.

Uploaden naar 1 torrent gaat soms mega traag. Kan ik hier verandering inbrengen?

3) VB. 5 peers ik als enige seeder.

Hoe kan ik het zo instellen dat ik maar naar 1 peer opload maar met behoud van max. uploadsnelheid?

Groet, hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 36

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1) Torrents werken volgens het peer-to-peer concept. Dit betekend kort door de bocht dat je afhankelijk hebt van de ander zijn uploadsnelheid en de aantal uploaders (seeders). Het is mogelijk dat je poorten dicht staan, in dit geval zou ik deze handleiding doorlezen en je poorten openzetten.

Volgende deze pagina staan UPC en T-Mobile erom bekend om het torrent verkeer te vertragen, of dit in de praktijk ook zo is zou ik niet kunnen bevestigen

2) Je uploadsnelheid is in verhouding met je downloadsnelheid vrijwel altijd mega traag als een torrent klaar is met downloaden, hier heb ik helaas geen verklaring voor. (Uploaden deed ik nauwlijks :ph34r: )

3) Dit kan je niet instellen. Het aantal downloaders(Leechers) zijn afhankelijk van de uploaders (Seeders)

Peers staat voor het aantal mensen aan het downloaden en uploaden zijn. Seeders zijn de uploaders en de Leechers zijn de downloaders.

Succes ermee! :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  36
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-04-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank voor je reactie Farid!

1) Torrents werken volgens het peer-to-peer concept. Dit betekend kort door de bocht dat je afhankelijk hebt van de ander zijn uploadsnelheid en de aantal uploaders (seeders). Het is mogelijk dat je poorten dicht staan, in dit geval zou ik dezehandleiding doorlezen en je poorten openzetten.

Volgende deze pagina staan UPC en T-Mobile erom bekend om het torrent verkeer te vertragen, of dit in de praktijk ook zo is zou ik niet kunnen bevestigen

De poorten staan open (groen bolletje rechts onder) & laat ook via --> opties --> installatiehulp de instellingen controleren.

Ik heb KPN maar deze zal ook ongetwijfeld de boel afknijpen.

2) Je uploadsnelheid is in verhouding met je downloadsnelheid vrijwel altijd mega traag als een torrent klaar is met downloaden, hier heb ik helaas geen verklaring voor. (Uploaden deed ik nauwlijks :ph34r: )

Ik heb geen problemen met uploadsnelheid als seeder integendeel maar merk wel dat als er maar 1 leecher is dat ik niet snel kan afleveren. Hier zou ik graag wat aan veranderen want het komt regelmatig voor dat het bestanden boven 1GB betreft. Ik upload veel heel veel documentaires.

3) Dit kan je niet instellen. Het aantal downloaders(Leechers) zijn afhankelijk van de uploaders (Seeders)

Peers staat voor het aantal mensen aan het downloaden en uploaden zijn. Seeders zijn de uploaders en de Leechers zijn de downloaders. Oh een peer zag ik altijd als downloader dus ik had moeten vragen .....

3) VB. 5 leechers ik als enige seeder.

Hoe kan ik het zo instellen dat ik maar naar 1 leecher opload maar met behoud van max. uploadsnelheid?

Al met al kan ik niets doen met de instellingen om het downloaden en/of uploaden te beïnvloeden.

groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 36

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je kan alleen uploaden aan de mensen die het bestand willen downloaden. Dus als er maar 1 Leecher is dan kan je niet meer uploaden dan dat hij nodig heeft.

Een leecher is verbonden met verschillende seeders over de hele wereld, vanaf elke seeder pakt hij dat gedeelte dat hij nog nodig heeft om de download compleet te maken. Als hij vanaf jou maar deeltje 2 van de 10 nodig heeft dan pakt hij niet meer dan nodig is, jij kan dus ook niet meer naar hem toe uploaden.

En dit verhaal is hetzelfde als wanneer jij download. Niet altijd zijn er seeders aanwezig met een hoge uploadsnelheid of genoeg seeders zodat jij snel kan downloaden. Zo werkt het P2P concept. Wil jij een stabielere downloadsnelheid dan kan ik je Nieuwsgroepen van harte aanraden, hierbij heb je ook als voordeel dat je niks upload en tevens ook niet strafbaar bezig bent. Enig nadeel is dat het je geld kost. Ik betaal 3.25 Euro per maand met een maat samen (beide betalen we dus 7.50 voor Eweka).

Mocht je verder nog vragen hebben omtrent het P2P principe dan kan ik je doorverwijzen naar Wikipedia

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  36
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-04-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Lees net dat er nog reacties zijn binnengekomen.

Dank Farid & Duken.

Misschien is het inderdaad wel een goede en simpele oplossing om via een betaalsite te downloaden hoef ik mij niet te ergeren dat ik al dagen (24/7) een documentaire van 1.72GB probeer binnen te halen met een dl-snelheid van onder 5kB/s.

Als ik dit anderen zou kunnen besparen zou dat mooi zijn maar zo werkt het blijkbaar niet.

groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 36

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Lees net dat er nog reacties zijn binnengekomen.

Dank Farid & Duken.

Misschien is het inderdaad wel een goede en simpele oplossing om via een betaalsite te downloaden hoef ik mij niet te ergeren dat ik al dagen (24/7) een documentaire van 1.72GB probeer binnen te halen met een dl-snelheid van onder 5kB/s.

Als ik dit anderen zou kunnen besparen zou dat mooi zijn maar zo werkt het blijkbaar niet.

groet,

Bij verschillende nieuwsgroepen providers kan je proefdagen aanvragen (NewsXS bijvoorbeeld). Volgens mij is er zelfs eentje die een proeftijd heeft van 14 dagen, zonder dat je daarna hoeft te betalen. Hier hebben we een handleiding downloaden met Spotnet voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...