Spring naar bijdragen

Installeren Soulseek Could Not Connect To Server


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-06-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ben bezig met het installeren van Soulseek, afkomstig van Duken.nl. Dat gaat allemaal goed, op 1 ding na: halverwege de installatie krijg ik de tekst : Could Not Connect To Server. If Your Internet Connection Is Up, The Server Might Be Temporarily Down. Please Try Again Later.

Maar ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar er gebeurt niets. Bij General Options wordt gepraat over een Listering Port en dan wordt je doorverwezen naar een andere website, pcwintech.com. Daar staan alle merken routers onder elkaar. Mijn merk router is Draytek. Die staat er ook, maar niet mijn type.

Nu staat er in die mail dat ik iemand mijn gegevens over mijn router moet sturen en dan kan hij/zij deze toevoegen?

Eh, is dit verstandig en veilig? Of heeft iemand een betere oplossing?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je hebt een nieuwe versie nodig van Soulseek. Er staat nog een te oude versie op de Duken downloads. Ik zal hem updaten.

De nieuwe versie kan je downloaden vanaf: http://www.soulseekqt.net/news/node/1

Windows versie: http://www.soulseekqt.net/SoulseekQT/Windows/SoulseekQt-2015-2-21.exe

Die moet het weer goed doen :) Laat je het ons weten, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-06-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dankuwel, maar bij de 2015-versie krijg ik een soort gelijk probleem te zien. Nu moet ik de juiste Listening port en Server port invoeren en er staan ook 2 x Use portmapping. Ik ben totaal niet technisch, dus ik weet niet wat ik moet doen. Zowel bij 157NS3e, als bij d 2015-versie niet. :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Om ervoor te zorgen dat jouw thuis netwerk en het Soulseek netwerk met elkaar kunnen communiceren is het zaak dat je juiste (luister)poort in je router geopend wordt. Dit heeft port forwarding of port mapping. Ik ken het programma Soulseek niet maar ik vermoed dat je bij je instellingen van Soulseek de luisterpoort (poort voor inkomende verbindingen) moet invoeren. Via deze poort in je router zal het Soulseek netwerk met jouw thuis netwerk gaan communiceren. Nu staan standaard de meeste poorten in je router uit veiligheid gesloten. Zo wordt voorkomen dat er van buitenaf verbinding kan worden gemaakt met jouw netwerk. Soulseek probeert een verbinding te maken met jouw PC/netwerk maar dit wordt geblokkeerd door de gesloten poort. Je zal deze poort in je router dus open moeten zetten. Hier zijn programmaatjes voor zoals Simple Port Forwarding maar die werken niet allemaal even goed. Vaak krijgen ze niet voldoende toegang tot het netwerk. Beter is het om het handmatig te doen. Hoe je moet port forwarden hangt van het merk en type router af. Vaak kan je via Google met de zoekopdracht "port forwarding + jouw merk/type router" al heel wat vinden. Je moet in ieder geval via het router menu toegang moeten krijgen tot de router instellingen en dan bij de NAT instellingen port forwarding moeten inschakelen. Daarna voer je de poort in die je wilt openen (dus de luisterpoort van Soulseek). Let op, dit gaat in combinatie met het lokale IP adres van jouw pc. Dit is het IP adres dat jouw pc door je router toegewezen heb gekregen in het thuis netwerk. Je router kent alle apparaten in het netwerk automatisch een lokaal ip adres toe (dynamisch IP). IP wordt bepaald door de volgorde van aanmelding in de router. Grote kans daarom dat je morgen een ander lokaal IP adres hebt als vandaag. Niet echt handig als je vandaag de poort open zet voor 192.168.0.101 en dat je morgen dit moet doen voor 192.168.0.102. Daarom is het beter om jezelf een statisch IP adres te geven in je thuis netwerk. Dan hoef je de poort maar 1 keer open te zetten voor dit statische IP adres, Hoe je jezelf een statisch IP adres geeft kan je wel vinden via Google of hier op Duken.

Dit probleem komt meestal alleen voor in een draadloos netwerk en/of draadloze router. Indien mogelijk zou je eerst kunnen proberen om je PC met een kabel direct op het kastje van je internet provider te verbinden, dus zonder tussenkomst van (draadloze) routers. Hierdoor heb je meestal geen last van dicht staande poorten. Doet Soulseek het dan wel dan weet je waar je het probleem moet zoeken. En dat heb ik hierboven een beetje proberen uit te leggen. De verbinding van jouw PC via een (draadloze) router naar het internet moet even vloeiend lopen als dat je rechtstreeks via een kabel verbonden bent met internet.

Succes in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...