Spring naar bijdragen

Spotnet 2.0 fout tijdens het starten van SABnzbd


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik krijg deze foutmelding na het toevoegen van een download. Heb al geprobeerd om de firewall en de virusscanner uit te schakelen maar zonder resultaat. Kwam ook ergens tegen om het aantal verbindingen terug te zetten. Helaas ook niet het probleem.

In mijn scherm krijg ik ook de volgende melding: "Er zijn problemen met de SABnzbd. Timeout on waiting for SABnzbd to start. Systeem status is niet groen. Mogelijk zijn er problemen met het netwerk of de systeemconfiguratie."

Is er iemand die weet wat ik dien te wijzigen? Kan het namelijk niet vinden.

Alvast dank

Groet,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Zou je eens SABnzbd kunnen openen? Als je Spotnet start kan je SABnzbd benaderen via je browser. Meer info op http://www.duken.nl/spotnet-links-handleiding/#nzbbestand

Staat daar je configuratie goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank je voor je reactie. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest om het probleem te beschrijven. Ik weet hoe SABnzbd werkt, althans heb er al een hele tijd mee gewerkt met Spotlite zonder problemen. Nu ik weer met Spotnet werk heb ik dit probleem.

Het probleem zit hem in het downloaden van het nzb bestand, niet het starten van SABnzbd. Dus als ik in Spotnet op download klik krijg ik bovenstaand probleem. Het bestand komt niet binnen zodat ik SABnzbd kan starten.

En misschien staat er dan ergens iets niet goed maar dan ben ik benieuwd wat dat is.

Alvast dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Staan op je PC nzb bestanden wel gekoppeld aan het programma SABnzbd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja, maar nzb bestanden vanuit Spotnet komen niet op mijn PC. DAT is het probleem. Zie mijn omschrijving van het probleem hierboven. SABnzb werkt (omdat ik nog nzb bestanden van Spotlite heb staan weet ik dat zeker). Spotnet werkt niet zoals het hoort. DIE nzb bestanden komen niet binnen en veroorzaakt mijn gemelde foutmelding.

Voor alle duidelijkheid foutmelding zit in Spotnet niet in SABnzbd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dit probleem ondervind je dus met Spotnet 2.0? Met de oude versie van Spotnet had je geen problemen? Het kan zijn dat de oude versie van Spotnet bijt met Spotnet 2.0 waardoor dit soort vreemde problemen kunnen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je reactie. Heb het probleem inmiddels ontdekt en opgelost. Bij instellingen stond iets niet goed. Downloadknop dient op opslaan te staan en dat was bij mij niet het geval. Nu geen foutmelding meer en laden in SABnzbd gaat goed.

Een ander zal hier hopelijk wat aan hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Fijn om te horen dat het is gelukt! Veel download plezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je feedback Opa007.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • 7 maanden later...

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-04-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

 

Ik kamp sinds een paar dagen met hetzelfde probleem binnen Spotnet (bij herhaling opnieuw geinstalleerd maar steeds met hetzelfde resultaat, ook instellingen (poort stond op 563 (SSL) in combinatie met IPVanish 2.1.0.), aantal verbindingen had ik op 20 staan en functioneerde al die tijd prima, nu op 16 gezet) gewijzigd zonder verbetering en weer teruggezet naar de oorspronkelijke instellingen....De oplossing van het verzetten van de knop naar 'opslaan' werkt niet. Ik had de knop op downloaden staan. Maar dan krijg ik nu de melding 'fout tijdens het starten van SABnzdb: bekijk de logfile. Als ik de knop op 'openen' zet haalt hij de file binnen via Grabit. Is wel een resultaat maar het zou toch gewoon binnen Spotnet moeten kunnen. Heb je nog een suggestie voor me? Alvast bedankt

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-04-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nog een aanvulling bij verwijderen en herinstalleren van Spotnet heb ik de optie uninstall gebruikt. Ik zie in andere reactie dat je onder 'localappdata ook nog restbestanden moet verwijderen. Ik heb binnen mijn windows10 gezocht naar een submap in mijn programma-files van spotnet, maar heb die niet gevonden. Moet ik daarvoor op een andere plek zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik begrijp dat je dezelfde foutmelding krijgt bij het starten van SABnzbd? De nieuwste versie van Spotnet 2.0 heeft nzbget als download client. Kan je die eens installeren via deze link: https://www.spotnet.tk/Spotnet.last.setup.release.exe werkt het dan wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Probeer Spotnet eens te starten als Administrator => rechtermuisknop erop klikken en kiezen voor: Als administrator uitvoeren. Dit wil nog wel eens helpen. Ook vraag ik me af of Ipvanish niet de oorzaak is. Accounts voor het usenet zijn vaak erg gevoelig voor wisselende ip's. Je zou het eens kunnen testen door Ipvanish tijdelijk uit te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...