Spring naar bijdragen

Ja, ik wil! (2015) - Download / Torrent / NZB


Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

[table][th]

Ja, ik wil! (2015)

[/th][/table]

ja-ik-wil-975-thumb.jpg

[table][th]Algemene informatie:[/th][th][/th][th]Extra informatie:[/th][th][/th]

[td2]Taal:[/td2][td2]Nederlands[/td2][td2]Film link:[/td2][td2]Zie topic[/td2]

[td2]Regisseur:[/td2][td2]Zie onderstaand[/td2][td2]Release datum:[/td2][td2]Vanaf heden in de bioscoop[/td2][/table]

Roos (Elise Schaap) is mooi, leuk, succesvol en begin dertig. Steeds als ze begint te dromen van een huwelijk, wordt ze gedumpt. En dan wordt ze ook nog eens uitgenodigd op de bruiloften van haar exen (o.a. Jeroen Spitzenberger) en best friend forever (Thomas Cammaert). Om zichzelf niet te laten kennen, neemt ze haar jongere stagiair Daan (Martijn Lakemeier) mee naar alle ceremonies. Ze raakt veelvuldig verzeild in gênante situaties en valt prompt als een blok voor de charmes van een aantrekkelijke arts (Thijs Römer). Men zegt wel: “Van een bruiloft komt een bruiloft”, maar is hij de ware Jacob tegen wie ze ‘Ja, ik wil!’ zal zeggen?

Cast

Elise Schaap (Roos), Jeroen Spitzenberger (Pieter), Thomas Cammaert (Sam), Martijn Lakemeier (Daan), Thijs Römer (Jacob), Loes Haverkort (Sarah), Manuel Broekman (Timo), Nadja Hüpscher (Saskia), Raymonde de Kuyper (Rita), Nhung Dam (Patricia), Jon Karthaus (ober), Jos Smit (bruiloftsgast), Lisanne Smit (bruiloftsgast), Tessa Smit (bruiloftsgast), Yvon Jaspers (Lisa), Mike Libanon (yogi), Sven Bijma (Marten), Jan Hulst (Freek), Geert Lageveen (burgemeester), Viggo Waas (Godfried), Lisa Groothof (Esmee), Nick Vorsselman (bruiloftsgast), Henry van Loon

Kijkwijzer: 6 jaar (grof taalgebruik, geweld).

Pers

Fabian Melchers in 'de Telegraaf' van donderdag 15 oktober 2015: "Aan mannen heeft Roos geen gebrek, maar waar blijft die ware toch? Ze moet flink aan de bak nu het uit is met haar vriend. Maar misschien dat die perfecte vent wel veel dichterbij is dan ze denkt. Komt dit u bekend voor? Dat kan goed kloppen, want Ja, ik wil is een romantische komedie die er een sport van lijkt te maken om zoveel mogelijk clichés aan te tikken. Zonder enige vorm van zelfspot of ironie. Ongemakkelijk wordt dat zelfs als regisseur Kees van Nieuwkerk er uitgemolken boodschappen doorheen wil duwen door er een transseksueel (wees jezelf!) en een invalide vrouw (huwelijk gaat om liefde!) met de haren bij te slepen. Het dieptepunt is bereikt bij de derde bruiloft die Roos bezoekt, waar ze zich hardop realiseert wie haar échte liefde al die tijd is geweest. We gaan hier natuurlijk niet verklappen wie dat is. Ook al geeft de persoon in kwestie zelf een hint wanneer hij de nieuwe foute vriend van de hoofdpersoon streng toespreekt: „Weet jij eigenlijk wel hoe leuk Roos is?!” Van Nieuwkerk had meer moeten vertrouwen op het kunnen van zijn cast, in plaats van op het beroerde scenario."

Pauline Kleijer in 'de Volkskrant' van donderdag 15 oktober 2015: "(...) De film tikt braaf de obligate punten van het genre af en gaat opzichtig te leen bij Four Weddings and a Funeral (1994), nog altijd het prototype romantische publiekstrekker. De les van Ja, ik wil is eenvoudig: om geluk te vinden in de liefde moet je weten wat je wilt - en vooral wie je bent. Het probleem is dat de filmmakers zelf niet lijken te weten wie Roos is. In elke scène toont ze weer een andere kant. Aanvankelijk is dat logisch, omdat ze zich als een kameleon aanpast aan haar partners. Maar ook wanneer ze geacht wordt haar ware gezicht te tonen, blijft er geen peil op te trekken. Zelfs haar kledingkeuze is schizofreen. Het is een ondankbare rol voor Elise Schaap, die zich er manmoedig doorheen slaat. Aan het acteerwerk ligt het niet dat Ja, ik wil weinig indruk maakt: Schaap en Lakemeier zijn sympathiek en in een geestige bijrol als Roos' moeder zorgt Raymonde de Kuyper voor een paar recalcitrante momenten. Jammer dat de rest van de film geen tanden heeft."

Remke de Lange in 'Trouw' van donderdag 15 oktober 2015: "(...) Met een overigens prima cast voeren ze een homovriend op die vlak voor zijn huwelijk als transgender uit de kast komt (gek dat Roos daar nooit iets van gemerkt heeft), maar ook een zweverige surfdude, een 50-plus-moeder die zich vermaakt met gigolo's, een nuffige cheffin: allemaal geinige personages die moeten verbloemen hoe matig interessant Roos en de mannen om haar heen eigenlijk zijn. Ups? Downs? Er valt helaas maar weinig mee te leven bij JA, IK WIL!"

[table]

[th]Informatie over de download[/th]

[td2]Directe links naar een NZB, Torrent of download bestanden zijn hier niet te vinden en mogen niet worden geplaatst op Duken.nl. Discussiëren, overleggen en tips zijn toegestaan. Meer informatie in onze huisregels.[/td2]

[/table]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...