Spring naar bijdragen

Laptop start niet meer op


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-07-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vanaf vandaag wil mijn laptop niet meer opstarten. Zodra ik hem aanzet geeft hij de mogelijkheden "Launch repair mode" en "Start Windows normally".

Als ik voor Launch repair mode kies, krijg ik een recovery wizzard en zullen al mijn bestanden verwijderd worden. Omdat ik erg gehecht ben aan mijn bestanden, wil ik dit liever niet doen.

Als ik voor start Windows normally kies, blijft hij hangen bij "starting windows".

Heb trouwens Windows 7, en een Asus

Kan iemand me helpen?

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je zou kunnen kijken of de laptop in veilige modus wil opstarten. Zodra je de laptop aanzet druk je meerdere keren achter elkaar op de F8 toets totdat je in een scherm komt met een aantal keuzes. Hier kies je voor Opstarten in veilige modus. Mocht de laptop dan wel opstarten ga je via je bureau accessoires naar Systeemherstel en voer je een systeemherstel uit. De laptop wordt dan teruggezet naar een eerder aangemaakt herstelpunt. Wellicht dat dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Vanaf vandaag wil mijn laptop niet meer opstarten. Zodra ik hem aanzet geeft hij de mogelijkheden "Launch repair mode" en "Start Windows normally".

Als ik voor Launch repair mode kies, krijg ik een recovery wizzard en zullen al mijn bestanden verwijderd worden. Omdat ik erg gehecht ben aan mijn bestanden, wil ik dit liever niet doen.

Als ik voor start Windows normally kies, blijft hij hangen bij "starting windows".

Heb trouwens Windows 7, en een Asus

Kan iemand me helpen?

Citaat van reneetje 1969

Je zou kunnen kijken of de laptop in veilige modus wil opstarten. Zodra je de laptop aanzet druk je meerdere keren achter elkaar op de F8 toets totdat je in een scherm komt met een aantal keuzes. Hier kies je voor Opstarten in veilige modus. Mocht de laptop dan wel opstarten ga je via je bureau accessoires naar Systeemherstel en voer je een systeemherstel uit. De laptop wordt dan teruggezet naar een eerder aangemaakt herstelpunt. Wellicht dat dat helpt.

In het citaat van reneetje 1969 staan dingen die ik volledig kan volgen en die voor mij willen zeggen dat dit wel eens de eerste keuze zou kunnen zijn als oplossing, dit zover het echt on-topic zijn van het antwoord.

Wat ik nu ge schrijven is niet echt on-topic maar heeft er wel mee te maken, dit is echter geen verwijd maar een aanvulling en hulp om niet het probleem te hebben bij mogelijke problemen bij opstarten van een systeem (laptop/desktop) van het kunnen voorkomen van verlies van data. Hierbij zou ik willen verwijzen naar een topic waar het oorspronkelijk om een ander probleem ging of gevraagd werd naar een mogelijke oplossing, http://www.duken.nl/...mi/#entry311577 ook hier (in dit topic, verwijzend naar het eerste citaat) ligt het antwoord op het mogelijk verlies van persoonlijke data. Laat ik zeggen dat ik het de laatste tijd een steeds terugkerende zorg zie dat men op bepaalde momenten zou kunnen, al dan niet persoonlijke, data verliezen. Hiervoor is maar één oplossing met name een externe HD aansluiten en daar alle data opslaan (die men er zelf opplaatst of via download), dit hoeft niet veel te kosten en is te bezien als vraagstelling of dit een goed voorbeeld is die gesteld werd door Patrickj

snapback.pngPatrickj, op 10 november 2015 - 11:12 , zei:

http://www.bol.com/n.../#product_title

Is dit een goeie? Of moet er dan nog iets bij?

Het is een raadgeving die ik steeds meegeef aan mensen die met zulke mogelijke problemen, zoals kan voorkomen in de eerste vraagstelling van dit topic, indien de mogelijkheid die reneetje 19669 geeft niet help zijn er nog een paar andere mogelijkheden maar die zijn zo ingrijpend dat die beter niet worden uitgevoerd door een onervaren iemand, bv opstarten via een speciale opstart dvd op basis van Linux die gemaakt is om bepaalde problemen op te lossen met het niet willen opstarten van Windows en het eventueel mogelijk maken om data op te halen (en op te slaan op een externe media) zodat men de pc terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen zonder verlies van data omdat die op een extern media staan. Ik wil gewoon zeggen dat het steeds verstandig is om eigen geplaatste data extern op te slaan en dit is zowel geldig voor een desktop als een laptop, velen maken ook niet (al dan niet regelmatig) een back-up zeker bij aanpassing aan hun systeem( zoals upgraden naar W 10). Hier is van belang van dan een nieuwe opstart (cd's ) dvd te maken, ook al start men de pc/laptop voor de eerste maal op (want niet altijd zijn de opstart / herstel cd's/dvd bij geleverd bij de aankoop).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...