Spring naar bijdragen

Spotnet - uploaden en posten werkt niet - kan groep niet vinden


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-01-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi

I wil graag posten online zetten via spotnet. Deze worden dan opgenomen door nzbserver en ook daar staan dan de posten.

Alleen werkt bij mij uploaden niet meer krijg steeds de melding 'kan groep niet vinden'.

Nog een andere manier te uploaden op nzbserver en of een oplossing?

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik weet niet zeker of het volgende een oplossing voor u zou kunnen bieden, maar dit is wat ik heb gevonden:

Bron: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=4234

Ik heb het "even" voor je zitten testen. Just4today geeft bij mij dezelfde foutmelding.

Ik heb de boel weer werkend gekregen door de headers op te laten halen door een andere gratis usenetserver.

CODE: SELECTEER ALLES <Spotnet>

<Server Type="Headers" Server="202.177.16.121" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

<Server Type="Downloads" Server="news.just4today.net" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="2" />

<Server Type="Uploads" Server="news.just4today.net" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="0" />

</Spotnet>

Op de plaats van de xxx moet je dus de username en password van die dag invullen

De headersserver heeft geen password en username nodig, dus die laat je blanko!

Ik zou zeggen, probeer het eens uit! icon_thumbup.gif

Dit gaat wel over dat ook het Anti-Virus/Firewall programma Avast gebruikt wordt.

Een oplossing voor Avast is de volgende:

Kijk eerst eens even of je probleem opgelost wordt als je Avast op de volgende manier instelt.

- Open het Avast settings-scherm

- Ga naar 'Real-Time shields'

- Ga naar 'Mail Shield'

- Ga naar 'Expert Settings'

- Haal het vinkje weg bij 'Scan newsgroup messages (NNTP)'

Misschien dat deze oplossing ook zou kunnen werken in een ander anti-virus/Firewall programma.

Extra tip indien er geen verbinding met de server kan gemaakt worden:

Bron: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=4235#p36637

De servers.xml staat in:

Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\

XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

Als de map niet zichtbaar is

Extensies voor bekende bestandstypen weergeven

Plaats nooit de inhoud van de servers.xml met wachtwoorden.

Probeer het anders eens met: CODE: SELECTEER ALLES <Spotnet>

<Server Type="Headers" Server="textnews.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

<Server Type="Downloads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

<Server Type="Uploads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

</Spotnet>

Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.

Als er een DNS probleem is:

CODE: SELECTEER ALLES <Spotnet>

<Server Type="Headers" Server="213.75.12.11" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

<Server Type="Downloads" Server="213.75.12.10" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

<Server Type="Uploads" Server="213.75.12.10" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

</Spotnet>

Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.

Dit alles betreft een server van KPN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Kan je eens met de news server tester nagaan of je wel mag posten? Dan kan via de tool: http://www.duken.nl/news-server-tester/

Ik ben erg benieuwd of het daar wel mee lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nzbserver is slechts een online mirror van Spotnet. Je zal je posts dan ook op spotnet aan moeten melden en dan worden ze vanzelf zichtbaar op Nzbserver.com. Met welk programma upload je je posts naar de de nieuwsgroepen? Overigens kan je met Spotnet niks uploaden naar de nieuwsgroepen, daar heb je een apart programma voor nodig. Op Spotnet kan je de post alleen maar spotten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...