Spring naar bijdragen

Torrents time anoniem, IP adres afgeschermd?


Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik lees her en der berichten over het gebruik van Torrents time, de web applicatie waarmee het mogelijk is om films direct te kijken vanuit je browser.

Nu lees ik ook:

Citaat

Met Torrents Time kunnen films en series direct in de browser worden bekeken. Gebruikers van de sites zijn niet te identificeren, omdat het IP-adres wordt afgeschermd. Op deze manier wordt er geprobeerd de procedures voor illegaal downloaden voor gebruikers te omzeilen.

Toch kan ik dit nergens hard maken, maakt torrents time gebruik van een interne vpn client? Tenslotte geeft het downloaden via torrents normaliteit je IP adres vrij en ben je dus niet anoniem.

Iemand hier meer info of kennis van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Het IP-adres is misschien niet direct in de applicatie zichtbaar als je gaat streamen, maar misschien wel wanneer je het gewoon download. Ik durf het niet te zeggen, al las ik volgens mij laatst ergens dat ze toch aanraden om een VPN cliënt te gebruiken.

Het zijn tenslotte nog steeds torrents.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja Precies, bij het gebruik krijg je ook meldingen met VPN reclame. (Ook gelezen)

Daarom ben ik zo benieuwd, er gaan verschillende verhalen rond. Maar of torrents time werkelijkheid anoniem is.... Waar vinden we dat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Ik las vandaag op Webwereld het volgende:

Mensen die denken rustig een stream te kunnen bekijken via The Pirate Bay of KAT kunnen beter even oppassen, waarschuwt een ontwikkelaar. Hij ontdekte een keur aan privacy-issues en beveiligingsfouten.

Het volledige artikel kan hier gelezen worden: http://webwereld.nl/security/92064-ex-piraat-waarschuwt-tegen-torrents-time

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt @xipher

Blijkbaar / waarschijnlijk zit er dus wel een vpn cliënt in torrents time gebakken. 

Citaat

Torrents Time biedt gebruikers aan om anoniem te blijven via een VPN, maar Sampson - die al interessante ervaringen heeft met het inzetten van VPN - waarschuwt ten eerste al tegen de VPN waarbij je als gebruiker niet weet wat je in huis haalt.

Maar dat is dus los van de beveiligings fouten. Ik vind het dus ook vreemd dat je niet kan zien hoe de vpn verbinding tot stand komt. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Thx voor de tip, 

Net het artikel gelezen, dat maakt mij best blij ;)

Dat ze reageren op kritiek van beveiliging is dat best een plus waard :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Dat ze reageren zeker, maar zoals reactie 1 al aangaf vertrouw ik het zelf ook niet helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Daar heb je ook wel een punt, helemaal vertrouwen zullen we nooit kunnen doen.  :help: Dat zal ik ook niet doen, maar ik vind het wel wat waard dat ze reageren, los of het waar is of niet. ;)

Maar los van Torrents time, ik houd het ouderwets bij Usenet en SSL. Daar vertrouw ik nog het meeste in :vriend:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Op 12-2-2016om21:05 zei Duken:

Daar heb je ook wel een punt, helemaal vertrouwen zullen we nooit kunnen doen.  :help: Dat zal ik ook niet doen, maar ik vind het wel wat waard dat ze reageren, los of het waar is of niet. ;)

Maar los van Torrents time, ik houd het ouderwets bij Usenet en SSL. Daar vertrouw ik nog het meeste in :vriend:

Usenet heeft alleen de laatste jaren helaas wel steeds meer last van die DCMA/N&T's verzoeken, vroegah kon je hoefde je eigenlijk maar 1 newsserver (payserver) te hebben en je kon alles downloaden. Als ik nu soms lees op tweakers in het newsserver topic dat je vaak per maand eigenlijk 'moet' wisselen van payserver omdat die ene dan niks compleet binnenhaalt, en die andere weer wel. 

 

Ik ben maar voor nu op torrents maar weer (popcorntime en gewoon via torrent-client).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

10 minuten geleden zei Zombymario:

Usenet heeft alleen de laatste jaren helaas wel steeds meer last van die DCMA/N&T's verzoeken.

Geen idee waar jij deze informatie vandaan haalt, maar ik kan jou vertellen. Er komen niet meer en niet minder verzoeken binnen bij de meeste providers. Het is alleen doelgerichter door de komst van het automatisch downloaden van series/films.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik ben het wel eens met @Zombymario, de laatste jaren is het wel degelijk zo dat de take down verzoeken merkbaar zijn. Vroeger nooit problemen met downloaden via Usenet. Zeker in de tijd van ftd.

De laatste twee jaar zijn mijn ervaringen ook veel takedown verzoeken, dat lees ik ook op andere forums. Vind jij dan dat dit niet is veranderd @xipher?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Ik geef alleen aan dat usenet providers niet meer of minder verzoeken krijgen om bestanden te verwijderen.
Met de komst van de automatische downloads die automatisch zoekt of er een serie en/of film al beschikbaar is worden deze sneller verwijderd. Spots die niet in Spotnet staan, staan over het algemeen ook langer op usenet. Men kan namelijk nu gerichter zoeken naar een film/serie en de bijbehorende bestandsnaam dan normaal. Maar het aantal verzoeken om bestanden te verwijderen is niet opeens verdubbeld, dat is gewoon stabiel gebleven. Zelf heb ik zelden ergens last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...