Spring naar bijdragen

Wii Softmod met harddisk geeft foutmelding


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-05-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi allemaal,

Ik heb van de week een nieuwe harde schijf gekocht voor m'n wii omdat ik de andere met geen enkele mogelijkheid meer aan de gang kreeg met m'n wii. Dus met veel pijn in m'n hart (en portemonnee) een nieuwe gekocht, een Toshiba Canvio Ready. Heerlijk klein en compact, snelle transactie, top! Deze herkent mijn wii gelukkig WEL. Alleen irriteert iets mij mateloos. Namelijk het feit dat als ik bezig ben met een spel, en regelmatig een zwart scherm verschijnt met de tekst "disk lezen". Nou heb ik al een cd in m'n wii gedaan, om te kijken of dit het tegen zou gaan (er zat er ooit wel eentje in, een blanco geloof ik, die ik er toen uit heb gehaald en weggegooid uit frustratie hihi) maar dat werkt dus niet. Dacht eerst dat het aan USB Loader lag, maar bij WiiFlow en CFG doettie het ook. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Heb al geprobeerd ipv IOS 249 de 250 te gebruiken, en 222, maar dat werkt niet (waar ik al bang voor was). 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Volgens mij gaat je externe harddisk na x tijd in slaap modus omdat hij niet goed ziet dat de schijf gebruikt moet worden voor de Wii.

Als het goed is kan je op je computer een applicatie downloaden voor de thosiba harddisk waarmee je instellingen kan aanpassen zoals het deactiveren van slaapstand.

De applicatie kan je vinden op de site van thosiba.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-05-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

16 minuten geleden zei Duken:

Volgens mij gaat je externe harddisk na x tijd in slaap modus omdat hij niet goed ziet dat de schijf gebruikt moet worden voor de Wii.

Als het goed is kan je op je computer een applicatie downloaden voor de thosiba harddisk waarmee je instellingen kan aanpassen zoals het deactiveren van slaapstand.

De applicatie kan je vinden op de site van thosiba.

Hoi hoi, bedankt voor je reactie, fijn dat je zo mee wil denken!

 

Daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Echter wist ik dit ook niet, omdat ik nooit eerder een Toshiba harde schijf heb gehad. Echter, soms gebeurt dit echt om de 10 seconden, soms een paar minuten. Zou dat kunnen kloppen, dat jij weet?

 

Edit: Ik heb NoSleepHD geprobeerd, maar geen verschil. Nu weet ik echt niet meer wat het kan zijn.

bewerkt door DUSKvsDAWN
update
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zal nog even kijken. Maar het lijkt erop dat de Wii de schijf soms niet goed kan lezen. Kan je toevallig ook de snelheid aanpassen? Zodat hij langzamer is?

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-05-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 minuten geleden zei Duken:

Ik zal nog even kijken. Maar het lijkt erop dat de Wii de schijf soms niet goed kan lezen. Kan je toevallig ook de snelheid aanpassen? Zodat hij langzamer is?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat kan doen ^^"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De oude Wii van mijn zoontje werkte ook altijd met usbloader zonder cd's. Games vanaf hd. Toch staat mij bij dat de snelheid van de harddisk / slaapmodus dit soort fouten kan geven. We gaan nog even googelen.  @Zombymario weet jij toevallig nog een oplossing?

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Had je de fout overigens met verschillende spellen? 

@DUSKvsDAWN los topic is aangemaakt.

Staat je hardidsk toevallig op deze lijst?

http://wiki.gbatemp.net/wiki/USB_Devices_Compatibility_List

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-05-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

2 minuten geleden zei Duken:

Had je de fout overigens met verschillende spellen? 

@DUSKvsDAWN los topic is aangemaakt.

dit is idd het geval met alle spellen die ik probeer te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb verder geen verstand van deze materie voor de Wii maar heb je je kabels al gecheckt?

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-05-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

denk eerlijk gezegd niet dat het iets met de kabels te maken heeft. dan zouden andere functies het uiteraard ook niet fatsoenlijk doen, terwijl de wii en hardeschijf gewoon prima werkt. Blijkbaar gewoon niet samen. Heb Wehkamp gebeld en mag hem gewoon terug op sturen. Ga waarschijnlijk toch weer voor een WD Elements. Altijd tevreden over geweest, en blijkbaar veel compatibeler met een wii dan een Toshiba. Tenzij we uiteraard binnen nu en een paar dagen toch met een oplossing kunnen komen :) Het rare is dat ik het hele internet afgespeurd heb en niemand blijkbaar ooit dit probleem gehad heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Staat je hardidsk toevallig op deze lijst?

http://wiki.gbatemp.net/wiki/USB_Devices_Compatibility_List

Daar kan je de lijst zien met schijven die zeker werken ;)

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-05-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nee, daar staat die dus idd niet op. Maarja, eerlijk gezegd denk je daar van tevoren toch ook niet over na? Althans, ik ging er van uit: nieuwe harde schijf, zelfde grootte, zelfs sneller in gegevens transactie, wat kan er fout gaan? Had idd dus op die lijst gezien dat WD Elements (no surprise) goed scoort op de lijst. Het is gewoon een top merk. Snap nog steeds niet waarom mijn wii mijn andere WD schijf gewoon compleet niet pakt. Maarja, vind ik ergens niet zo erg. Heb toch liever een aparte schijf voor mijn laptop, en eentje voor m'n wii. Maar ben dus idd bang dat ik deze toch een deze dagen terug ga sturen. Voor een paar euro meer heb ik een WD Elements, dus hopen dat dat dan goed komt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nee haha, daar kijk je ook niet op. Ik had eenzelfde probleem met die sleepmodes. Na Google kan ik via forums op die lijst met harddisken . Daarna sleepmodes kunnen uitzetten en hij deed het.

Je komt pas op die lijsten nadat je een schijf hebt gekocht die problemen geeft :(

Alvast veel succes en ik ben benieuwd :goed:

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik heb zelf ook een WD voor mijn wii softmod gekocht. 1 partitie is wbfs voor de wii en de 2de is ntfs voor alle andere (backups, spellen, oud schoolwerk). Gewoon een hele simpele die alleen via een externe voeding werkt. Toen der tijd (ha) nog gekocht voor €80, en dan 1TB.

 

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-05-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik stuit op 1 probleem. De WD Elements die ik wil kopen lijkt niet op die lijst te staan... ze lijken er allemaal net wel/net niet op. Ik zou zooo graag willen weten of DIE ENE het wel zou doen... Wel bijna alle WD's werken... 

 

Heb mijn harde schijf trouwens toegevoegd aan de lijst. Handig voor anderen om te weten, niet waar? :)

bewerkt door DUSKvsDAWN
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat wel wel top dat je ook die lijst update voor andere Wii harddisk kopers en probleem zoekers :goed:

Ik heb deze aan mijn Wii http://tweakers.net/pricewatch/339768/wd-elements-portable-storage-1tb-zwart/specificaties/ ooit bij de mediamarkt gekocht. Volgens mij had ik daar die slaapmodus op gedeactiveerd. Is al even geleden.... maar die schijf werkt prima op de Wii.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-05-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hey, zo te zien precies dezelfde als die ik op het oog had! https://www.bol.com/nl/p/western-digital-elements-portable-externe-harde-schijf-1tb-zwart/9200000015052241/ 

 

zag trouwens dattie bij Wehkamp goedkoper is. De prijzen veranderen altijd zoveel met die krengen XD

bewerkt door DUSKvsDAWN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 9

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...