Spring naar bijdragen

Nieuwsgroepen download snelheid met Ziggo abonnement


Gast Hero91

Aanbevolen reactie

Wij hebben thuis een Ziggo complete abonnement. Daarin staat:

Onbeperkt downloaden, films en muziek streamen tot je een ons weegt en gamen met een snelle en stabiele verbinding. Een 150 Mbit/s download- en 15 Mbit/s 

Ik mag dus onbeperkt films downloaden met 150Mb. Ik haal met downloaden deze snelheid nooit. Als ik bestanden via websites download kom ik niet boven de 11 MB . 

Nu kan je met nieuwsgroepen allemaal snelheid abonnementen nemen. Daar zit veel verschil in met het geld. Welke snelheid heb ik nodig om het te laten werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Waarschijnlijk zit je verwarring in de kleine letters. Mb en MB, Kb en KB.

Ziggo heeft aan dat je een maximale snelheid hebt van 150Mb. Over het algemeen blijf je dan steken rond de 120Mb

Maar als gebruiker denk jij dat je met 150Mb per seconde zou moeten kunnen downloaden. Windows geeft de snelheden aan in MB. (grote M en grote B)

1 MB = 1 MegaByte
1 Mb = 1 Megabit
1 MegaByte = 8 Megabit

Dus jou download snelheid in Windows zou moeten aangeven:
120Mb : 8 = 15 MB per seconde. Waarom delen door 8? Omdat 1 MB is 8 Mb. En het is zo verwarrend omdat Windows de snelheid aangeeft in MB en een provider in Mb.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Jij geeft aan nooit boven de 11MB per seconden te komen. Heb jij niet toevallig een switch/router ergens in jou netwerk staan die maar maximaal 100Mbit/s toelaat?
100Mbit/s delen door 8 is namelijk 12.5MB per seconden (in theorie), in de praktijk is dit iets lager. Wanneer jij een 1Gbit switch/router hebt dan zou jij eigenlijk wel een snelheid van 14MB per seconden moeten kunnen behalen. Wanneer jij SSL gebruikt, schakel deze eens uit en kijk of de snelheid hoger is. Ook kan jij eens proberen om jou antivirus programma en jou firewall uit te schakelen.

Neem anders even contact op met jou usenet provider, wellicht kunnen zij jou meer vertellen over jou usenet abonnement en snelheid. Maar onthoud één ding zoals Duken ook al zei. Deel altijd het aantal Mb (hoofdletter-kleine letter) door 8, dan kom je uit op hele MB's zoals Windows deze weergeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...