Spring naar bijdragen

Spotnet probleem met Windows 10


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-06-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste allemaal.

Ik kan sinds enige tijd niet meer downloaden van spotnet. Ik heb ziggo en eweka (een van de beste dus) als payserver.

Kleine bestanden kan ik gewoon binnen halen, maar alleswast met en parten te maken heeft haal ik wel binnen, maar daar kan ik verder niets mee.

Wie weet hier een oplossing voor, alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je Windows 10 draait zou het kunnen dat Spotnet te weinig rechten heeft op je pc. Probeer Spotnet eens uit te voeren als Administrator => rechtermuisknop op de snelkoppeling klikken en kiezen voor: Als administrator uitvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-06-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste Reneetje1969 ik heb idd windows10 en ik zal dat eens proberen, alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Welke versie van Spotnet heb je nu draaien? Heb je al versie 2 geprobeerd? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je zou inderdaad een andere Spotnet versie kunnen proberen maar over het algemeen zijn dit soort problemen Windows 10 gerelateerd. Windows 10 is sterk beveiligd, zo niet overbeveiligd. Staat de User Account Control erg zwaar ingesteld dan krijgen programma's soms niet voldoende toegang tot de systeembestanden zoals de tijdelijke bestanden waar Spotnet mee werkt. Bestaat een post uit meerdere rar bestanden dan moeten deze worden opgeslagen in zo'n tijdelijke systeemmap waarna aan het eind Spotnet deze rar bestanden weer samenvoegt tot 1 map of bestand. Heeft Spotnet te weinig toegang tot je systeem dan kan hij deze taak niet uitvoeren. Dat zou ook verklaren waarom kleine posts wel te downloaden zijn en grotere posts (bestaande uit meerdere rar bestanden) niet. Door het programma als Administrator uit te voeren geef je het programma wél voldoende rechten/toegang tot je systeem.

Als het starten als Administrator blijkt te helpen kan je instellen dat dit programma altijd als Administrator wordt uitgevoerd. Klik hiervoor met je rechtermuisknop op de snelkoppeling van Spotnet en kies voor Eigenschappen. Klik vervolgens op het tabblad Compatibiliteit. Vink onderaan de optie "Dit programma als Administrator uitvoeren" aan, en klik op Toepassen en daarna op OK. Vanaf dan zal Spotnet altijd als Administrator uitgevoerd worden.

Dit foefje helpt ook vaak bij problemen met andere software op Windows 10. Ook kan je bij dit soort problemen de beveiliging van je Windows account wat minder zwaar zetten. Ga hiervoor naar je Configuratiescherm en kies voor Gebruikersaccount en klik vervolgens weer op Gebruikersaccount. Als het goed is zie je daar je eigen Windows account. Klik onderaan op de link "Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen". Er opent nu een scherm "Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer". Des te meer je de schuif aan de linkerkant naar beneden schuift, hoe lichter de beveiliging wordt. Helemaal naar benenden (uitschakelen) wordt niet aangeraden maar je kan daar wat mee stoeien en testen of programma's het na het wijzigen van deze instelling wel doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-06-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Reneetje 1969, bedankt voor het idee, maar dit is niet de oplossing. Spotnet download wel alles en dan kan dat niet gerepareerd en uitgepakt worden.

Bij het uitpakken staat er.    Archief heeft onbekend format of is beschadigd.

Ik heb trouwens spotnet versie 2.0.0.172,de laatste dus.

Ook als ik quikpar of winrar download en deze installeer, en later de map open is deze weer helemaal leeg, terwijl ik mijn antivirus uit gezet hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Welke downloadmap staat er nu ingesteld in Spotnet? Verder geeft Spotnet 2 nog vrij veel problemen dus zou ik je willen adviseren om deze weer volledig te verwijderen en versie Classic 1.8.6.3 te installeren. Downloadmap aanpassen naar bijvoorbeeld een door jou aangemaakte map op je bureaublad of in je Documenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-06-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bij nader inzien ligt het niet aan spotnet, als ik buiten spotnet iets wil downloaden gaat het ook niet (D:\Downloads\spotnet1863.zip

Archief heeft onbekend format of is beschadigd) Dit geeft ie aan bij het proberen uit te pakken.

Misschien een bepaalde update van Windows 10, omdat ik hier in het begin van deze win versie geen last van heb gehad.

Het is alleen bij het downloaden van exe, parren en rarren, kleine bestanden zoals mp3,jpg geen probleem.

bewerkt door aranco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Downloadlocatie is prima zo te zien. Welke newsreader gebruik je als je niet via Spotnet downloadt? Ook deze newsreader kan te weinig rechten hebben op Windows 10 dus ook die bij voorkeur uitvoeren als Administrator. Check ook even welke versie je van Winrar hebt. Veel poster pakken hun posts tegenwoordig in met Winrar 5. Lagere versies van Winrar hebben soms problemen mee en geven dan een melding dat het archief beschadigd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-06-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb winrar 5.31 en ik gebruikte Grabit, maar ik heb het bestand van spotnet wat jij zei gewoon gedownload en bij het uitpakken zegt winrar archief heeft onbekend format of is beschadigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vreemd. En archief is niet te repareren met par2 bestanden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-06-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb maar een oude trage Xp laptop van zolder gehaald, hier lukt het wel mee (heel erg traag maar het gaat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 8

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...