Spring naar bijdragen

Geen geluid na Windows 10


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi, sinds ik ben overgestapt op Windows 10 cq upgrade van Firefox krijg ik bij de meeste films geen geluid mee. Soms slechts een deel (bv de achtergrond geluiden) gebruik altijd Utorrent.

Weet iemand wat hier het probleem is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Waarmee speel je de films af? Het lijkt erop dat je een programma gebruikt welke niet alle geluids codecs heeft. 

Kan je eens VLC media player proberen om je films mee af te spelen.

http://get.videolan.org/vlc/2.2.4/win32/vlc-2.2.4-win32.exe

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
Gast BigDog2022

Hoi, heb VLC geprobeerd (de nieuwste versie) maar ook hier is het gesproken geluid ook niet hoorbaar. Ik download de blueray versie vanwege een betere beeld kwaliteit.

Heb zoals gezegd wel het geluid van auto's en wat al niet meer. Heeft het misschien iets te maken met de 64 versie van Windows? Ik snap het gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Dit is raar, héél raar, ik gebruik reeds jaren VLC  zonder enig probleem met welke versie van Windows ik ook werkte en ik ben bijna voor 100% zeker dat het niets te maken heeft of de versie van het OS nu 32 bits of 64 bits is. VLC is echter wel een 32 bits toepassing die normaal gezien vlekkeloos werkt op een X64 OS. Ik moet wel opmerken dat ik werk met de standaard VLC zoal die te downloaden is via VLC . Wat eventueel wel zou kunnen gebeurd zijn, en er zijn reeds verschillende berichten de wereld ingestuurd die te maken hebben met de verjaardagsupdate van W 10, is dat door de de laatste update van W 10 er problemen zijn met de codecs  mjpeg of h.264 maar dit zou vooral webcams treffen en normaal gezien niets te maken moeten hebben met audio. Wat ik echter kan uitmaken uit bepaalde artikels over VLC is dat de blu-ray ondersteuning nog niet optimaal is als zelfstandige versie van VLC. Echter heb ik ook reeds blu-ray dvd/films gewoon afgespeeld via VLC op de gewone VLC versie zonder probleem, ook gedownloade films in blu-ray of hd-versie. Mij lijkt het dan dat er iets mis zou kunnen zijn met de film(s), indien u andere geluiden van de film wel heeft. Heeft u dit ook met gewone audio files zoals een MP3?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je de meest recente driver van je geluidskaart geïnstalleerd staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei reneetje1969:

Heb je de meest recente driver van je geluidskaart geïnstalleerd staan?

Ja, ga ik tenminste wel van uit, heb de toren in maart van dit jaar aangekocht. maar ook op mijn MSI laptop heb ik hetzelfde probleem. dus ligt het niet aan de hardware maar is er een ander probleem.

In ieder geval bedankt voor het meedenken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Trizomu:

Dit is raar, héél raar, ik gebruik reeds jaren VLC  zonder enig probleem met welke versie van Windows ik ook werkte en ik ben bijna voor 100% zeker dat het niets te maken heeft of de versie van het OS nu 32 bits of 64 bits is. VLC is echter wel een 32 bits toepassing die normaal gezien vlekkeloos werkt op een X64 OS. Ik moet wel opmerken dat ik werk met de standaard VLC zoal die te downloaden is via VLC . Wat eventueel wel zou kunnen gebeurd zijn, en er zijn reeds verschillende berichten de wereld ingestuurd die te maken hebben met de verjaardagsupdate van W 10, is dat door de de laatste update van W 10 er problemen zijn met de codecs  mjpeg of h.264 maar dit zou vooral webcams treffen en normaal gezien niets te maken moeten hebben met audio. Wat ik echter kan uitmaken uit bepaalde artikels over VLC is dat de blu-ray ondersteuning nog niet optimaal is als zelfstandige versie van VLC. Echter heb ik ook reeds blu-ray dvd/films gewoon afgespeeld via VLC op de gewone VLC versie zonder probleem, ook gedownloade films in blu-ray of hd-versie. Mij lijkt het dan dat er iets mis zou kunnen zijn met de film(s), indien u andere geluiden van de film wel heeft. Heeft u dit ook met gewone audio files zoals een MP3?

Soms pakt een blue ray film wel het geluid maar 9 van de 10 keer niet. DVD rips gaat meestal wel goed, maar ja de beeld kwaliteit laat dan weer te wensen over

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nieuwe films, nieuwe technieken. Probeer eens het K-lite Codec Pack te installeren. Die bevat ook veel codecs voor blu-ray. Niet geschoten is altijd mis :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...