Spring naar bijdragen

 Xbox one Vs playstation 4 en DRM op games


NicoleJS

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik maak hier een aparte topic voor aan, omdat ik liefst zoveel mogelijk meningen zou willen horen. Zodat ik mijn beslissing meer fundament kan geven..

Laatste console was een playstation 3 waar ik niet erg vaak op hebt gespeelt (eerder vanwege vriendin die graag de tv inneemt dan dat ik persoonlijk er geen zin in had de playstation 3 te gebruiken..

Ik heb momenteel een 2ehandse xbox one staan, die naar mijn beleving meer naar mijn zin is.. Ik heb deze xbox one gekocht omdat ik graag eens wat anders wilde doen dan constant achter de pc te zitten.. Alleen het budget was wel de bepalende factor (liefst zo laag mogelijk). Ik heb de xbox kunnen kopen zo rond de 200 euro wat opzicht een redelijke prima prijs is.. Ook viel het mij op dat de games een stuk goedkoper waren dan op de playstation 4.(althans het was goedkoper om aan te komen) Ben persoonlijk ook voor de xbox gegaan vanwege killer instinct, en forza motorsport leek mij ook wel leuk. Ook heeft de console meer te bieden op eigen titels.. Wat ik vooral niet wil is dat een console alleen maar pc titels aan bied.. (want dan kan ik net zo goed achter de pc blijven hangen)

Ik ben geen die-hard gamer en hoef niet alles perfect te hebben, dus daarom voor de xbox one gekozen. Dat probleem omtrend dat 1080p verhaal kan mij eigenlijk weinig boeien, heb voor niet voor niets een console voor een langere prijs gekocht dat kwa prestaties prima in de buurt komt van een playstation 4.

Wat mij momenteel wel opborrelt zijn de problemen met het OS op de xbox one waar ik continu problemen door ervaar..

Krijg steeds rare windows achtige foutmeldingen te zien, die amper of haast nooit voorkomen op een playstation console.
Wat ik ook werkelijk haat is het systeem om de firmware updates te doen.. Vind het jammer dat je geen updates kan reserveren..

Als je de optie krijgt om de update direct te installeren of later, en je kiest later.. Dan zie je bepaalde updates helemaal niet meer terug komen..

Ook het verhaal van de DRM word ik schijtziek van... Je hebt een game gekocht en dan weigert de hele boel op te starten.. En krijg je een melding of dat de game wel je eigendom is.. Moet je weer 2 stappen doen om het weer goed te krijgen..

Overigens bevalt mij de xbox one controller heel erg.. En dat er geklaagd word over batterijen snap ik totaal eigenlijk niet..
Handige van de batterijen is dat je in een noodsituatie wel kan gamen door er even batterijen erin te zitten..

Overigens vind ik de verwisselbare accus een zeer genot om te hebben, terwijl je die bij de playstation open zal moeten schroeven..

Betreft de DRM, ik vroeg me af zijn de games over 5 of 10 jaar eigenlijk nog wil te spelen? En hoe wilt microsoft dit gaan oplossen..
Zit er niet op te wachten om veel geinvesteerd te hebben in de games, die over 10 jaar niet meer bruikbaar zouden kunnen zijn..

Ik snap dat de games in je account worden bewaard, maar vraag me af wat zijn de toekomst plannen van microsoft om de game bibliotheek te kunnen gebruiken in de toekomst.. Of zullen die games in je account blijven staan, maar niet meer bruikbaar zijn?

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Leuk topic! Aan de titel te lezen dacht ik dat je twijfelden aan een Xbox of PlayStation maar die keuze hebt je al gemaakt. ;)

Overigens ben ik een pc gamer (wanneer de tijd het toelaat...) en heeft mijn zoontje een wiiu.

Over DRM, ik denk dat de Games over 5 jaar nog te spelen zijn. Tenminste de singleplayer stukken  multiplayer zal dan al offline gehaald zijn, en is het niet door DRM dan wel het offline halen van multiplayer servers voor de game.

Over 10 jaar verwacht ik poep met DRM. Mijn zoontje speelt op mijn oude GameCube bij opa en oma. Maar rekenen er maar op dat dit bij de nieuwe consoles niet meer kan. Games als gta5 werken al half zonder authenticatie met Rockstar. 

Helaas maar waar.... Door DRM zijn Games niet meer voor altijd werkzaam :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...