Spring naar bijdragen

Popcorn Time risico


Gast Audi

Aanbevolen reactie

Ik wil popcorn Time gebruiken maar wat zijn de risico's van het gebruik? Ik begrijp dat het niet mag, maar dat het risico van popcorn Time gebruiken groot is. Maar wat is dit dan? Nergens kan ik een fijn antwoord vinden, installeren mag wel, gebruiken deels? of krijg ik er virussen van? 

Dank jullie

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Risico van Popcorn time, dat is lastig om antwoord te geven... Maar downloaden / streamen van auteurs beschermde films mag niet meer in Nederland.:sorry: Bij gebruik van Popcorn time kunnen instanties zoals BREIN je IP adres zien. En aan je IP adres zouden ze via je provider je adres gegevens kunnen achterhalen. 

Daarna kunnen ze een boete versturen, maar dit is in Nederland nog nooit gebeurd. :ph34r: Wel in Duitsland en Frankrijk overigens maar in Nederland zijn er nog geen boetes gegevens aan de "gewone" downloader. Dit betekend niet dat het niet zal komen. Wil je dit risico vermijden maak dan gebruik van een VPN client. Dat kost je een euro of drie per maand maar daarna is jou IP adres niet meer zichtbaar voor de buiten wereld. Dat geeft toch meer veiligheid. 

Ik beveel dus aan om een VPN verbinding er bij te gebruiken. Veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

Dat is al duidelijk, mijn laatste vragen.

Weten jullie waarom er nog geen boetes zijn uitgedeeld in Nederland? En gaat mijn internet snelheid niet omlaag met de VPN verbinding? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

De vraag over de boetes kan ik niet beantwoorden maar ik heb een vermoeden dat het niet al te lang meer gaat duren :(

De huidige vpn clients en servers kunnen de snelheid wel aan. Maar het blijft een feit dat de vpn tussen je download gaat zitten. De snelheid zou dus minder kunnen zijn, maar ik merk er zelf gelukkig niks van ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ga ook altijd voor een betaalde VPN. Gratis VPN is erg instabiel voor wat betreft snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • 2 maanden later...

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zijn de risico's, zoals hierboven beschreven voor Popcorn Time, hetzelfde als voor Utorrent?

Is bij Utorrent het IP adres ook zichtbaar zonder VPN verbinding?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 5
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja, eigenlijk geldt dit voor alle torrent download en stream programma's. Je IP adres is zichtbaar bij gebruik van torrents en daarmee herleidbaar naar de internet provider.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...