Spring naar bijdragen

bestanden versleuteld door cryptoware


Gast de jong

Aanbevolen reactie

  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   605
  • Prestatiepunten:  2.557
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  42
  • Was actief op:  Windows

Wat is er precies gebeurt en waarom is het email adres meegenomen? Staat deze in de bestanden welke encrypted zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 605
  • 2,6k
  • 38

 

14 minuten geleden zei Draakie:

Wat is er precies gebeurt en waarom is het email adres meegenomen? Staat deze in de bestanden welke encrypted zijn?

bij alle bestanden staat dit email adres word/afbeeldingen /enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat is echt heel vervelend :(

Welke bestandsextensie hebben de encrypted files? Dan kunnen we kijken of daar al een oplossing voor bestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Duken locked en unlocked this topic

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Op 8-12-2016 om 12:31 zei Gast de jong:

is gisteren morgen gebeurd van buiten af via een inbel verbinding .want mijn scherm was overgenomen 

 

Op 8-12-2016 om 17:10 zei Duken:

Dat is echt heel vervelend :(

Welke bestandsextensie hebben de encrypted files? Dan kunnen we kijken of daar al een oplossing voor bestaat.

Mij lijkt het dat er toch iets aan de hand is, al ben ik dat natuurlijk niet zeker zonder de info die Duken vraagt, omdat het email adres me verdacht uitziet. Indien u het Engels enigszins machtig bent zou u even op de volgende pagina kunnen kijken 

http://www.techworld.com/security/7-best-ransomware-removal-tools-how-clean-up-cryptolocker-cryptowall-extortion-malware-3626974/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Weet bijna zeker dat dit een ransom virus is. Vemelde e-mailadres zal het adres zijn waarop je contact zal moeten zoeken om nadere gegevens. Waarschijnlijk zal je betaalgegevens krijgen om een bepaald bedrag over te maken. Nadat je betaald hebt krijg je weer toegang tot je bestanden. Hoewel in de praktijk ook vaak voorkomt dat je nooit meer wat hoort. Maar ik zou in ieder geval je pc even grondig scannen met je virusscanner en Malwarebytes. Daarnaast kan je de link genoemd door Trizomu gebruiken om specifiek naar ransomware te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...