Spring naar bijdragen

  • Netflix Offline Downloads: de verborgen limieten en hoe ze te omzeilen

     Delen


    Eindelijk kunnen we films en series downloaden voor onderweg. Als fervent treinreiziger ontdekte ik echter al snel enkele goed verborgen limieten.

    We hebben er lang op moeten wachten: de mogelijkheid om onze favoriete Netflix-content offline te kunnen bekijken. We leven dan wel in een wereld die zich meer en meer online afspeelt, toch wil de infrastructuur nog steeds niet helemaal mee. Treinreizigers of globetrotters kunnen ervan meespreken. Zelfs op de lijn Antwerpen-Brussel – een van de drukste verbindingen van het land – kan je niet altijd rekenen op een goede internetverbinding.

    Mijn dagelijkse traject, van Antwerpen-Berchem naar Turnhout, heeft het nog vele malen zwaarder. Tussen Lier en Turnhout leer je die ‘Stille Kempen’ ten volle te appreciëren, en dat geldt voor Netflix nog het meest: op een Edge-verbinding is het onmogelijk om informatie op te zoeken met Google, laat staan dat je een serie gaat streamen.

    Voor die mensen, voor mensen zoals ik, voor zij die regelmatig naar het buitenland trekken en daar terechtkomen op hotelkamers zonder goed en/of werkend internet, voor mensen op het vliegtuig: voor hen heeft Netflix het mogelijk gemaakt om hun favoriete films en series te downloaden en offline te bekijken.

    In het kort

    Netflix staat je toe om series en films te downloaden, maar het is daarin verre van zo flexibel als het doet uitschijnen. Er zijn vijf limieten: 1) niet alle content is beschikbaar, 2) er zijn vervaldata, 3) je kan maximaal 100 titels tegelijk opslaan, 4) je kan een titel slechts op één toestel tegelijk opslaan en 5) je blijft regiogebonden (tenzij je overgaat naar vliegtuigmodus).

     



    Trizomu
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...