Spring naar bijdragen

  • Ziggo gaat downloaders geen waarschuwing sturen

     Delen


    BREIN maakte gisteren een nieuw plan bekend om illegale downloaders aan te pakken. De piraterijbestrijder geeft IP-adressen van accounts waarop illegale content is gedownload door aan internetserviceproviders (isp's). 

    "Zij kunnen dan de accounthouder een waarschuwing sturen dat er via dat account inbreuk gemaakt wordt", vertelde BREIN-directeur Tim Kuik in BNR Digitaal. "In de leveringsvoorwaarden staat dat ze je op de hoogte moeten brengen van illegale activiteiten. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft aanbevolen om afspraken te maken met de isp's over de verwerking van die persoonsgegevens. Want we willen niet de identiteit hebben van die gebruikers."

    Verschillende internetserviceproviders hebben inmiddels laten weten niet enthousiast te worden van de voorgestelde samenwerking. Ziggo meldt zelfs al niet aan het initiatief te gaan meewerken. Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar: “Als isp zijn wij een neutrale toegangsverschaffer. Daarbij past geen rol van actieve handhaver van rechten of belangen van derden, waaronder Brein.”

    KPN en Xs4all zeggen op Tweakers.net dat de maatregel 'niet voor de hand liggend' en 'zeer onwaarschijnlijk' is. De woordvoerder van KPN, Stijn Wesselink, stelt dat ‘een isp geen oordeel kan vormen over de rechtmatigheid en proportionaliteit.’  Xs4all laat weten ‘niet staan te springen bij het horen van de plannen.’ Woordvoerder Niels Huijbregts: "Ik wil de deur niet dichtgooien voordat ik de plannen van Tim Kuik zelf gehoord heb, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Isp's zijn geen handhavers."



    Duken
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...