Spring naar bijdragen

  • Kodi en Covenant - films en tv-series streamen

     Delen


    Welkom bij de handleiding van Kodi in combinatie met Covenant add-in. Met dit programma is het mogelijk om films en tv-series te streamen vanuit Covenant. Covenant is een opvolger van de populaire maar offline gehaalde Exodus.

    In dit artikel geven we een introductie, gebruikers handleiding en de configuratie voor het optimaal gebruik maken van Kodi en Covenant. Kodi is gratis Mediacenter software welke de mogelijkheid bied om handige add-ons te installeren; zoals die van Covenant.

    Wat komt er aan bod deze handleiding?

    • Wat is Kodi en Covenant?
    • Plus- en minpunten van Kodi en Covenant
    • Installatie in woord en beeld
    • Configuratie en tips van Covenant na de installatie voor optimaal gebruik

    Wat is Kodi en Covenant

    Kodi is open source Mediacente softwarer. Kodi is ideaal voor het bekijken van je eigen films en series en heeft de mogelijkheid add-ons te installeren. Kodi is de software welke ook vaak geinstalleerd is op Mediacenter hardware (android kastjes) . Covenant is een gratis add-on voor Kodi. Deze add-on maakt geen gebruik van torrent-bestanden zoals Popcorn time maar streamt rechtstreeks van sites die tv-series en films aanbieden. Je kunt het vergelijken met de manier waarop Youtube werkt. Daar speel je video's af die zijn opgeslagen op de servers van Youtube zelf. Covenant maakt gebruik van streamingsites en zoekt voor iedere tv-serie of film die je start, de beste kwaliteit verbinding. Overigens is het ook mogelijk om de video bestanden met Covenant te downloaden.

    Plus- en minpunten van Covenant

    Pluspunten

    • Makkelijk in gebruik
    • Nederlandse taal in gebruik
    • Vrijwel alle recente films en series
    • Beschikbaar op verschillende besturingssystemen

    minpunten

    • Na installatie de mediacenter software Kodi nog een installatie van van Covenant uitvoeren

    Installatie Kodi mediacenter

    Download de Kodi mediacenter, dat kan hier of hier. De eerste stap om Covenant te installeren op Kodi, is om Kodi te downloaden met zijn nieuwste versie (momenteel Kodi 17). Geef tijdens de installatie aan dat je alle componenten wilt toevoegen via full en rond de installatie wizard af.

    kodi01.png.afb724ca3fac0768d3e304dc0e68d8c7.png

    Start Kodi op, bij het opstarten kan het zijn dat Microsoft een melding heeft over de Firewall. Laat de communicatie van Kodi toe over het netwerk en druk op toegang toestaan.

    kodi02.png.ebc357baac641b2113e039819070fab8.png

    Standaard is Kodi Engelstalig en kan je geen onbekende addons installeren en wij willen natuurlijk een Nederlandse interface. Navigeer naar de instellingen via het tandwiel icoon

    kodi03.png.624104312fd8312b757672536d0ba67c.png

    ga naar Interface settings Regional / Language en kies achter Language voor Dutch.

    kodi04.thumb.png.97016b6017f867423cad4322a6feccf5.png

    Ga naar Systeeminstellingen / Add-ons / Onbekende bronnen  en activeer deze.

    Kodi-covenant-00.png

    Selecteer Ja

    Kodi-covenant-01.png

    Ga weer naar het instellingen menu en kies Bestandsbeheer 

    Kodi-covenant-02.png

    Kies locatie toevoegen

    Kodi-covenant-03.png

    Typ http://archive.org/download/repository.xvbmc met als naam Duken.nl mediarepos.org

    Kodi-covenant-06.png

    Ga terug naar het begin scherm en druk op Add-ons

    Kodi-covenant-07.png

    Druk op het Doos icoontje links boven in beeld.

    Kodi-covenant-08.png

    Kies Add-ons installeren m.b.v. zipbestand en kies de Duken.nl mediarepos.net

    Kodi-covenant-09.png

    Kies repository.xvbmc-4.2.0.zip en dan ok.
    - Update 19-12-2017 - Naam in de screenshot klopt niet door verhuizing van Repo)

    Kodi-covenant-10.png

    Wacht tot Kodi de melding geeft dat de addon xvbmc Repository is geïnstalleerd.
    - Update 19-12-2017 - Naam in de screenshot klopt niet door verhuizing van Repo)

    Kodi-covenant-11.png

    Druk op het Doos icoontje links boven in beeld.

    Kodi-covenant-08.png

    en kies installeer van repository en selecteer daarna XvBMC (Add-ons) REPOsitory .
    - Update 19-12-2017 - Naam in de screenshot klopt niet door verhuizing van Repo)

    Kodi-covenant-12.png

    Ga naar Video Add-ons / Covenant en kies install

    Kodi-covenant-13.png

    Alle benodigde add-ons worden automatisch geïnstalleerd. Ga terug naar het hoofdmenu en bij Add-ons is Covenant te vinden. Selecteer Covenant

    Kodi-covenant-14.png

    Configuratie en tips van Covenant na de installatie voor optimaal gebruik

    De add-in van Covenant heeft instellingen welke verstandig zijn om door te nemen. Zo kun je de voorkeur voor videokwaliteit instellen, de mogelijkheid tot het alleen streamen van video's die zijn voorzien van ondertitels of door video's welke je streamed gelijk te downloaden. Ga daarvoor binnen de Add-in van Covenant naar Gereedschap. Daar zijn verschillende instellingen te vinden, we nemen er een aantal door.  Kies voor de Instellingen Algemeen.

    Kodi-covenant-15.png

    Bij het kopje Afspelen kan je onder andere videokwaliteit instellen. Daar stel je eventueel een maximale kwaliteit in Om het netwerk te ontlasten, Via Accounts koppel je eventueel een Trakt.tv- of IMDb-account.

    Bij Downloads kan je het downloaden van je streams / films inschakelen. Dan wordt het bestand naast het streamen ook gedownload op je lokale schijf en is deze daarna ook beschikbaar binnen Kodi zonder een netwerk verbinding

    Kodi-covenant-16.png

    Bij Ondertiteling kan de ondertitels activeren van films en series. Activeer deze en selecteer Dutch als 1ste keuze.

    Kodi-covenant-17.png

    n het hoofd menu van Covenant  heb je diversen opties om te zoeken naar films en series. Je kunt een lijst generen met film op Genre, Jaren, Oscar Winnaars, de nieuwste films, vrijwel elk filter is mogelijk In ons geval zoeken wij de documentaire van The Pirate Bay op. Dit doen we via de zoeken knop beschikbaar in Covenant . Na het zoeken op de door ons gekozen film heeft Covenant de film weer met informatie.

    Kodi-covenant-18.png

    Bij het selecteren van een film gaar Covenant zoeken naar bronnen waar de film beschikbaar is. Na het zoeken verschijnt er een lijst met de locatie en de kwaliteit van de film. Selecteer een gewenste bron en kwaliteit.

    Kodi-covenant-19.png

    De film speelt automatisch af. Eventueel kan je via de instellingen de ondertiteling aanpassen of de audio via de instellingen knoppen. 

    kodi17.png

    Covenant zal zichzelf automatisch bijwerken, hier hoeft u verder niets voor te doen. :) 

    Tot zo ver de handleiding van Kodi en Covenant. Indien u nog vragen en/of opmerkingen heeft over de handleiding kunt u deze kwijt in de reacties. Aanbevolen is om Kodi samen een VPN verbinding te gebruiken. Informatie en een handleiding voor het gebruik van een VPN verbinding vind je hier. Een VPN verbinding versleuteld alle online dataverkeer voor uw privacy en veiligheid en houdt uw (Kodi) streaming anoniem.

    Heeft u nog overige vragen of opmerkingen over de software? Of wil je op de hoogte blijven van de laatste releases? Op Duken.nl is er een Kodi club te vinden waar iedereen lid van mag worden.

     


    Duken
    • Gebruiksgemak: Makkelijk Snelheid: Gewoon Aanbod bestanden: Veel Taal: Nederlands, Engels, Anders OS: Windows 7, Windows 8, Windows 10, Apple OS X, Linux / overig Stream mogelijkheid: Ja
    • Leuk 3
    • Bedankt 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    8 uur geleden zei oʞᴉlʞ:

    @Duken die mediarepos.net is offline :(

    Mmmm inderdaad. Even kijken of het een tijdelijk probleem is. Anders gaan we zoeken voor een alternatief :goed:

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    3 hours ago, Duken said:

    Mmmm inderdaad. Even kijken of het een tijdelijk probleem is. Anders gaan we zoeken voor een alternatief :goed:

    Ik had die covenant wel ergens anders vandaan getrokken, maar vond erg weinig hd streams in vergelijking met elysium, kzal morgen effe checken op andere pc waar ik hem ookalweer vandaan gehaald had, kan je deze handleiding iig effe updaten :D

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Mij lukt het niet.

    Bij Add-ons installeren m.b.v. Zip-bestand  ontbreekt de keuze voor repro colossus. De voorgaande stap hen ik correct uitgevoerd. Ik heb een nde nieuwe locatie http://mediarepos.org/tco/ toegevoegd.

    graag advies

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 4-10-2017 om 13:18 zei Ron1964:

    Mij lukt het niet.

    Bij Add-ons installeren m.b.v. Zip-bestand  ontbreekt de keuze voor repro colossus. De voorgaande stap hen ik correct uitgevoerd. Ik heb een nde nieuwe locatie http://mediarepos.org/tco/ toegevoegd.

    graag advies

     

    Inderdaad @Ron1964 , ook die Repo is offline...  Je kunt hem nu ook vinden op: http://kdil.co/repo/ met het bestand kodil.zip ^_^

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik heb Covenant draaien alleen hij speelt series niet goed af. Steeds gaat hij naar de eerste aflevering van het seizoen. Hij doet dit bij mij op alle apparaten (linux.pc android).

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 23-11-2017 om 12:11 zei karelsmurf:

    Waarom werkt dit mij mij niet 

    ik vul precies in wat in de handleiding staat http://mediarepos.org/tco/ en bij naam Duken.nl mediarepos.org maar kan niet aan ADD-ons installeren

    Helaas die site werkt niet meer, we zullen de. Handleiding updaten.

    Je kunt nu gebruik maken van 

    http://kdil.co/repo/

    En dan de kodil.zip ^_^

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 8-12-2017 om 07:52 zei karelsmurf:

    deze site werkt wel maar zie niet Repo Colossus staan

    kom gewoon niet verder

    De handleiding is bijgewerkt met de juiste Repo. Je kunt hem nu weer downloaden bij het volgen van de handleiding. :)

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    On 11/10/2017 at 7:30 PM, Tecko said:

    Ik heb Covenant draaien alleen hij speelt series niet goed af. Steeds gaat hij naar de eerste aflevering van het seizoen. Hij doet dit bij mij op alle apparaten (linux.pc android).

    Ik heb dit ook. Is er al een oplossing voor gevonden ?

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Als je een serie opent start hij dus altijd de eerste aflevering? Je kunt geen andere afleveringen selecteren?

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    8 hours ago, Duken said:

    Als je een serie opent start hij dus altijd de eerste aflevering? Je kunt geen andere afleveringen selecteren?

    Ik kan wel de afleveringen selecteren en dan downloaden deze maar wanneer ik dan wil streamen begint de eerste aflevering telkens weer.

    Op een gegeven moment lukte het wel. Weet echter niet meer wat ik heb gedaan ;-)

     

    Ook Kodi afsluiten en terug opstarten helpt niet.

    Nu heb ik gisteren geprobeerd met de provider cache en de Kodi cache leeg te maken maar dan lukt het maar half. 

     

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Top! Handig overzicht van kodiapps. Ik zal de handleiding daar in de toekomst op aanpassen. :)

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Software-update: Kodi 19.0

    De final release van Kodi 19 is uitgekomen. Deze crossplatform-mediacentersoftware wordt ontwikkeld voor Windows, macOS, Linux, Android en iOS. In versie 19.0, die de codenaam Matrix draagt, is er onder andere softwarematige ondersteuning voor de av1-codec, ondersteuning voor gamecontrollers op iOS en gebruikt het Python 3 voor add-ons. Ook is er softwarematige ondersteuning voor het decoderen van av1-video's toegevoegd en is het mogelijk om de opaciteit van de ondertitels in te stellen.

    Zie voor de release notes (Engelstalig) van deze uitgave met de belangrijkste verbeteringen het artikel op de website van Tweakers.net, waar je ook de verschillende downloads kan vinden van de laatste en eerder verschenen versies.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Piraatje

    Geplaatst 18 uur geleden

    Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem. Een vereiste tegenwoordig.... Gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

    De handleiding van de VPN verbinding staat hier.

    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

×
×
  • Nieuwe aanmaken...