Spring naar bijdragen

  • Stremio op Android - Films en series streamen

     Delen


    Welkom bij de handleiding van Stremio. Met dit programma is het mogelijk om films en series te streamen direct vanuit het Torrent netwerk met ondertiteling maar ook via Netflix, Amazon, Pathé thuis etc.

    In dit artikel geven we een introductie, gebruiksaanwijzing en de configuratie voor het optimaal gebruik maken van Stremio op je Android telefoon zodat je onderweg en thuis de mooiste content kan bekijken.

    Wat komt er aan bod deze handleiding?

    • Wat is Stremio?
    • Plus- en minpunten van Stremio
    • Installatie in woord en beeld
    • Configuratie en tips van programma-naam na de installatie voor optimaal gebruik

    Wat is Stremio

    Stremio is een applicatie welke beschikbaar is op vrijwel alle apparaten en besturingssystemen. De applicatie is te downloaden vanuit de officiële website van Stremio maar ook via de bekende app stores zoals de Google Playstore. Binnen de applicatie is er een overzicht beschikbaar met de meest populaire films en series waarvan je de informatie van kan inzien. Ook kan je zoeken naar films en series en deze opslaan. Doordat de applicatie het mogelijk maakt om extra add-ons (toevoegingen) te installeren kan je vanuit de applicatie ook de film direct bekijken (streamen) op je apparaat. De applicatie zorgt ook voor ondertiteling in je gewenste taal en je kan ook gebruik maken van je Chromecast. Films en series zijn dus via je Chromecast te bekijken op je televisie.

    Plus- en minpunten van Stremio

    Pluspunten

    • Beschikbaar op alle besturingssystemen
    • Nederlandstalig software
    • Ontzettend gebruiksvriendelijke software
    • Alle films en series te vinden binnen de applicatie
    • Mogelijkheid tot Chromecast

    minpunten

    • Bij gebruik van het torrent netwerk is een VPN verbinding nodig.

    Installatie in woord en beeld op je Android telefoon

    In deze handleiding nemen we je mee voor de installatie op je Android telefoon. Er volgt ook een handleiding voor het Windows besturingsysteem. Download het programma in de Google play store of op de website van Stremio en installer deze op je telefoon.

    Stremio-01.png

    Start de applicatie op je telefoon. Je moet voor het werken van de applicatie jezelf registeren. Dit kan ook met een niet bestaand email adres / account. Het is een éénmalige actie. Druk op de "Sign up" knop.

    Stremio-02.png

    Voer je gewenste (nep) gegevens in en druk Sign up. Daarna kom je direct in de applicatie. Je hoeft dus geen email verificatie uit te voeren.

    Stremio-03.png

    De applicatie start standaard in het Engels. In het overzicht zie je direct de Top - Movie en Top - Series. Via het vergrootglas kan je zoeken naar films. Druk op het "hamburger" menu voor de instellingen.

    Stremio-04.png

    Configuratie en tips van Stremio na de installatie voor optimaal gebruik

    Het menu is zichtbaar. We gaan eerst naar de Settings zodat we de applicatie goed kunnen gaan gebruiken.

    Stremio-05.png

    Pas de taal van de interface aan naar "Nederlands" en de default subtitels ook naar "Nederlands" zodat de films die je bekijkt automatisch Nederlandse ondertiteling heeft. Pas de Cache size aan naar 2GB zodat de films ook werken als je even geen internet verbinding hebt.

    Stremio-06.png

    Ga terug naar het menu en kies voor de knop "Add-ons" zodat het mogelijk wordt om films en series te bekijken.

    Stremio-07.png

    Er zeel veel goede Add-ons beschikbaar. Persoonlijk kies ik voor de Torrentio Add-on. Deze kan goede informatie weergeven over de film (zoals de kwaliteit) en haalt van alle bekende torrent sites de data automatisch af. Kies Installeer

    Stremio-08.png

    Je krijgt een waarschuwing over de Add-on. Druk op Installeer

    Stremio-09.png

    In dit voorbeeld zoek ik de documentaire op van The Piratebay. TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard. Na het zoeken selecteer ik de film binnen Stremio.

    Stremio-09-1.png

    Alle informatie van de film wordt zichtbaar. De acteurs, het type, de speeldeur etc. Onderin de film staan de stream / bekijk mogelijkheden.

    Stremio-10.png

    Afhankelijk van de film en het aanbod zie je de beschikbare streams. Populaire films hebben meer streams beschikbaar. Door de plugin van Torrentio krijg je deze informatie. Je ziet bijvoorbeeld de kwaliteit (1080p / 4k / 720p etc), het aantal personen wat het bestand bekijkt / streamed / de grote van de film en serie en de naam zoals hij bekend is op de torrent site. 

    Stremio-11.png

    Bij het drukken op Play begint de film met afspelen. De eerste paar seconden zal deze bufferen en daarna is het beeld van de film zichtbaar. De ondertitels worden automatisch geladen en deze kan je nog eventueel aanpassen kwa tekst en grote. Druk daarvoor op het icoon met de ondertitels. 

    Let op VPN verbinding!

    Iedereen heeft wel eens gehoord van een VPN verbinding. Sommige weten precies wat VPN betekend terwijl andere niet bekend zijn met het gebruik en de functie van de VPN verbinding. Met een VPN verbinding is het mogelijk om anoniem gebruik te maken van het internet en te downloaden.

    Allereerst is het simpelweg veiliger internetten. Bij het normaal gebruik van internet is voor iedereen zichtbaar wat jou persoonlijk IP adres is, welke provider je hebt, waar je vandaan komt etc. Als je een VPN verbinding gebruikt zijn dit soort zaken niet meer zichtbaar en kan je je persoonlijk gegevens verbergen waardoor je anoniem gebruik kan maken van het internet. Belangrijkste voor de downloader is natuurlijk een eventuele auteur organisatie jouw persoonlijke gegevens niet kan achterhalen.....

    Wij hebben een aantal VPN providers getest waaronder die van Private Internet Access (PIA). PIA komt als beste uit de test en staat onder andere het streamen en downloaden van torrents toe. Je met hierdoor 100% veilig.  Stremio werkt ook zonder een VPN connectie maar dan ben je niet anoniem!

    Stremio-12.png

    Bij de eigenschappen van de ondertiteling kan je eventueel nog je taal aanpassen. Deze groter of kleiner maken, in / uitschakelen etc.

    Stremio-13.png

    Als je stopt met kijken zie je in het overzicht van Stremio bij "doorgaan met kijken" de actieve films en series. Belangrijk is ook om te weten dat hier ook het Chromecast icoon zit. Deze zit rechtsboven.

    Stremio-14.png

    Bij het drukken op het Chromecast icoon laat Stremio zien waar de applicatie kan heen Casten. In mijn geval cast ik hem als voorbeeld naar mijn Google Hub.

    Stremio-15.png

    Op mijn Google Hub is daarna de film zichtbaar en kan je deze hierop bekijken. Zo ook bijvoorbeeld op je televisie. :)

    Stremio-15-1.jpg

    Stremio-15-2.jpg

    Verdere tips voor Stremio op je Android telefoon

    In dit voorbeeld zoek in naar de film van Batman. Deze is naast het torrent netwerk ook beschikbaar op andere platformen.

    Stremio-16.png

    Kies je gewenste Batman film uit.

    Stremio-17.png

    De informatie van de film is weer zichtbaar

    Stremio-18.png

    In deze film is ook Netflix of Pathé Thuis zichtbaar. Als je de film afspeelt vanaf deze dienst zal deze ook starten op je telefoon (indien deze geïnstalleerd is).

    Stremio-19.png

    Als voorbeeld start hier the Dark Knight vanuit Netflix.

    Stremio-20.png

    Maar ook Pathé thuis komt netjes op vanuit Stremio. Met andere woorden: Stremio kan ook laten zien op welke platformen de film / serie officieel te bekijken is.

    Stremio-21.png

    Nog een Tip, hoe hoger het getal naast het "blauwe poppetje" hoe sneller de film streamed aangezien meerdere mensen de films afspelen en daarmee ook delen. Daarom moet je ook een VPN verbinding blijven gebruiken anders kunnen je privé gegevens achterhaald worden.

    1Stremio-22.png

    Tot zover de handleiding van Stremio, een geweldige applicatie met een hele fijne zoekmachine waardoor je snel en gemakkelijk kan gaan beginnen met Streamen en het kijken van films. Vragen of opmerkingen over de applicatie kunnen worden gesteld in de reacties of op het forum.


    Duken
    • Gebruiksgemak: Makkelijk Snelheid: Snel Aanbod bestanden: Veel Taal: Nederlands, Engels, Anders OS: Windows, Mac, Android, iOS, Linux / overig Stream mogelijkheid: Ja
    • Leuk 1
    • Heeft gewonnen! 1
    • Bedankt 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Super super!!! Dit werkt echt heel erg fijn en snel. Duimpje omhoog. 

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Thnx, ik gebruik stremio al een tijdje met VPN via mijn Android.

    Wat ik me alleen al een tijdje afvraag:

    Ik heb mijn verbinding aan op mijn telefoon.
    Open Stremio en kies een film. 
    Zolang ik hem afspeel via mijn telefoon wordt mijn VPN gebruikt.

    Alleen als ik hem dan cast naar mijn google chrome wordt er dan geen verbinding gemaakt door de google chrome met het internet, maar dan buiten de VPN om?

    En nog een vraag:

    Als bovenstaande wel veilig is waarom lukt het me dan niet als ik een VPN aan zet op mijn laptop om mijn cast devices te benaderen?
    VLC etc kan dan namelijk niets vinden.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Dat is een goede vraag @dennisbever. Welke VPN client gebruik je? Je moet in de VPN applicatie lokaal verkeer toestaan. 

    In Pia VPN zit hij hier (lokaal netwerk blokkeren uitzetten)

    Screenshot_20200421-185322.png

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 21-4-2020 om 18:54 zei Duken:

    Dat is een goede vraag @dennisbever. Welke VPN client gebruik je? Je moet in de VPN applicatie lokaal verkeer toestaan. 

    In Pia VPN zit hij hier (lokaal netwerk blokkeren uitzetten)

    Screenshot_20200421-185322.png

    Thnx ik gebruik NordVPN.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik weet niet of dat ook kan met NordVPN. Heb die VPN client zelf niet. PIA VPN is goedkoper :) Laat maar even weten of NordVPN het ook kan. succes!

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Met nordvpn in de app (android) kan ik het wel vinden. Op de PC nog niet.
    Nordpvn met kortingsbon en cashback is ook erg goedkoop. 
    Zonder is ie wat duurder als PIA zag ik.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    12 minuten geleden zei dennisbever:

    Met nordvpn in de app (android) kan ik het wel vinden. Op de PC nog niet.
    Nordpvn met kortingsbon en cashback is ook erg goedkoop. 
    Zonder is ie wat duurder als PIA zag ik.

    Maar het is nu ook gelukt met de Chromecast en VPN actief? 

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Hi,

     

    Ik heb alle instructies opgevolgd maar als ik een film wil bekijken en ik kies er dan bewust eerst 1 met een groot aantal downloads dan komt ik niet verder dan dat de letters zichtbaar worden en dan stopt het, er is geen play knop zichtbaar en het beeld staat volledig stil. Meer gebeurt er niet.

    Wat doe ik verkeerd?Dit gebeurt bij elke film die ik kies. Zoals aangegeven heb ik meer add-ons gedownload maar dat helpt niet,

    Ik kijk op een chromebook  / android.

     

    Bedankt,

     

    Marloes

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Heb je dit probleem alleen op je Chromebook? Zojuist nog eens getest op mijn Android telefoon en dat werkt het nog. Kan je eens kijken of het wel op je telefoon werkt? 

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik kijk al een jaar of wat naar Chicago Fire en Blacklist maar er zitten geen ondertitels meer bij. zelfs niet de Engelse.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik lees dat ze er niet meer bij zitten, in neem dus aan dat dit wel heeft gewerkt? M.a.w. je hebt nu geen ondertitels meer bij deze series en die had je eerder wel?

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    8 uur geleden zei Debbi:

    Ik kijk al een jaar of wat naar Chicago Fire en Blacklist maar er zitten geen ondertitels meer bij. zelfs niet de Engelse.

    Is het misschien mogelijk dat de OpenSubtitles Add-on bij jou niet meer aanwezig is, want bij een goede Stremio installatie en instelling moeten er Nederlandse ondertitelingen bijgevoegd worden, mits er bij bepaalde serie afleveringen of Films nog geen ondertiteling beschikbaar is. Je kan de OpenSubtitles Add-on vinden onder deze link.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Heb een lange tijd stremio niet meer gebruikt op een androidbox. Nu een update gedaan en alles werkt, maar eenmaal de film opstart krijg ik  5 sec. perfect de film te zien en dan komt er voor 3/4 van het beeld een zwart scherm ervoor met bovenaan kleine flikkerende blokjes. Aan de zijkant zie je dat de film wel perfect werkt maar je kan hem niet zien door het zwarte scherm. Heb in de instellingen van alles en nog wat geprobeerd, zowel de instellingen van de androidbox als de instellingen van stremio. Met en zonder ondertiteling,  meerdere addons geinstalleerd en verwijderd, beeldschermconfiguratie aangepast en gereset........de androidbox geupdate. Ook stremio meermaals verwijderd en terug geinstalleerd, echter probleem blijft. Als ik dan overschakel naar kodieplayer of MXplayer is dat zwart scherm boven op de film verdwenen. Volgens mij kan het dus dan ook maar enkel ergens bij de instellingen van stremio zijn waardoor dit zwart scherm bovenop de film verschijnt, maar wat of waar ?

     Wie heeft hier een oplossing voor?

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Piraatje

    Geplaatst 18 uur geleden

    Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem. Een vereiste tegenwoordig.... Gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

    De handleiding van de VPN verbinding staat hier.

    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

×
×
  • Nieuwe aanmaken...