Spring naar bijdragen

  • Beste gratis PDF editor van 2021

     Delen


    Gratis PDF editors om je documenten met gemak te bewerken

    Er zijn een aantal fantastische gratis PDF editors,  dus we hebben de allerbeste eruit gepikt om het voor jou een stuk gemakkelijker te maken.

    PDF documenten zijn ontworpen om op elk apparaat te functioneren en er hetzelfde uit te zien. Dat maakt het een briljant bestandsformaat om te delen, maar het bewerken ervan is weer een ander verhaal. De meeste kantoorsoftware en fotobewerkers laten je documenten exporteren in PDF-vorm, maar het bewerken ervan vereist een gerichte tool. Dat is omdat PDF initieel een eigen format had dat eigendom was van Adobe, en die bezit nog steeds een aantal van de technologieën die er nauw mee zijn verbonden. Andere bedrijven kunnen een licentie aanvragen voor die technologieën, maar alleen tegen een vergoeding die normaliter doorgegeven wordt naar jou, de gebruiker.

    Er zijn niet veel gratis PDF editors, en zelfs nog minder die je documenten niet van een watermerk voorzien. Daarom hebben we de allerbeste gratis PDF editors zorgvuldig geselecteerd, die alle tools bieden die jij nodig hebt en die je werk niet zullen verpesten met vervelende watermerken.

    Smallpdf.JPG.cf875b4b1a539676eaa7ae3044d81370.JPG

    1. Smallpdf

    Een handige cloud-based gratis PDF editor

    Besturingssysteem: Windows, macOS, Linux (in browser)

    +Krachtige functieset

    +Werken in de cloud

    +PDF naar Word converter

    -Gelimiteerde gratis periode

    Met de PDF editor Smallpdf beschik je als gebruiker over een overzichtelijke interface die jou in staat stelt om tekst en afbeeldingen toe te voegen aan PDF-bestanden. Het platform biedt je ook de mogelijkheid om documenten digitaal te ondertekenen, en je hebt de optie om opmerkingen achter te laten en informatie te highlighten die in PDF's staan.

    Het systeem van Smallpdf bevat verder nog tal van andere aanpassingsfuncties. Zo kun je PDF's converteren naar Word- en PowerPoint-bestanden, en kun je door het samenvoegen van diverse PDF-documenten ruimte besparen.

    Het beste aan Smallpdf is zonder meer dat alles in de cloud plaatsvindt. Je hebt makkelijk toegang tot al je bestanden die je op de Smallpdf-website hebt geplaatst. Je kunt bestanden makkelijk via drag & drop verplaatsen.

    Raak niet verward doordat je meldingen krijgt over een 'free trial'. Je moet alleen echt overstappen van gratis proefperiode naar de betaalde versie als je per se het desktopprogramma van Smallpdf voor offline werken nodig hebt.

    PDFX-Change.JPG.05846432539cdb82c81fd8daa630012b.JPG

    2. PDF-XChange Editor

    Mooie tool voor het bewerken van tekst in PDF's met ingebouwde OCR

    Besturingssysteem: Windows

    +Herkenning van optische kenmerken

    +Tekstbewerking

    +Splits en haalt pagina’s op

    -Documenten voorzien van watermerk

    Als je de tekst moet bewerken in een PDF, dan is PDF-XChange Editor ideaal. Je kunt documenten overtypen, deleten en opnieuw formatteren. En het past zich goed aan als het document een font gebruikt dat wordt herkend door je PC. Je kunt ook reacties toevoegen, PDF's splitsen en pagina's ophalen.

    Een van de PDF-Xchange Editor's beste functies is de mogelijkheid om OCR (Optical Character Recognition) te gebruiken om tekst te herkennen in gescande documenten - ideaal als je alleen een printje hebt en niet het originele document. Het programma herkent namelijk nog steeds tekst, waarna je het kunt aanpassen.

    PDF-XChange laat je ook tekst opnieuw formatteren. Het is zelfs mogelijk om de lettertypes te veranderen die nog niet op jouw computer staan.

    Een aantal van de functies die zichtbaar zijn in de menu's en toolbars zijn alleen verkrijgbaar in de premium versie van de software, PDF-XChange Editor Plus, maar daar kun je gemakkelijk achter komen door met je muis over een icoon te gaan en vervolgens zie je of het erbij inbegrepen zit.

    Als je toch besluit om een premium tool te gebruiken (waarmee je bijvoorbeeld veelhoekige vormen of nieuwe tekstblokken kunt maken), dan zal je document worden voorzien van een watermerk. Let voor de zekerheid op een waarschuwingsbericht onder de primaire werkbalk voordat je je werk opslaat.

    De betaalde download, PDF-XChange Editor kost 38 euro voor de normale versie, maar als je de extra functies erbij wil dan moet je de PDF-XChange Editor Plus kopen, en die kost 47 euro.

    Welke gratis PDF editor past het beste bij jou?

    Wanneer je moet bepalen welke van de gratis PDF editors hierboven het beste bij jou past, kijk dan eerst goed welke delen van jouw PDF-bestanden je moet aanpassen. Wil je enkel informatie samenvoegen in een digitaal format? Dan heb je genoeg aan een simpele PDF editor met weinig poespas.

    Ben je echter van plan om grote delen van een PDF substantieel aan te passen, dan loont het zich om een krachtigere PDF editor in huis te halen. Bijvoorbeeld wanneer je tekst of afbeeldingen wil aanpassen die al in het document staan. In sommige gevallen, zeker wanneer je vrijwel alles van je bestand wil aanpassen, loont het zich om een PDF naar Word converteerprogramma te gebruiken.

    Voor een volledig overzicht zie het artikel op TechRadar



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Mooi artikel. Toen ik nog Windows gebruikte, maakte ik altijd gebruik van Foxit Reader. Geweldige app was dat toen. Al is het tegenwoordig volgens mij nogal bloatware geworden.

    Nu maak ik al jaren gebruik van PDF Expert. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    16 uur geleden zei Monkie:

    Mooi artikel. Toen ik nog Windows gebruikte, maakte ik altijd gebruik van Foxit Reader. Geweldige app was dat toen. Al is het tegenwoordig volgens mij nogal bloatware geworden.

    Nu maak ik al jaren gebruik van PDF Expert. 

    Ja, dat was een heerlijke reader. Zeker in vergelijk met Adobe Reader welke 50+ MB groot was en foxit maar 2 MB oid. Later werd hij helaas volgestopt met spam . Zo zonde :(

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei Duken:

    Ja, dat was een heerlijke reader. Zeker in vergelijk met Adobe Reader welke 50+ MB groot was en foxit maar 2 MB oid. Later werd hij helaas volgestopt met spam . Zo zonde :(

    Inderdaad. Heerlijk snel was Foxit Reader toen. Tegenwoordig is Foxit Reader volgens mij ook (ruim) 70+ MB groot. Vrienden vragen me wel eens aan me 'Wat is nu een goede PDF-reader om een simpel PDF-bestandje te lezen'. 

    Dan raad ik ze vrijwel altijd Sumatra PDF (Windows) aan. Of in geval van een Mac: Dan is de ingebouwde pdf-reader Voorvertoning meer dan prima.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...