Spring naar bijdragen

  • Brand treft miljoenen websites wereldwijd

     Delen


    Deze brand heeft de nodige impact voor heel veel bedrijven. Een datacenter is compleet verwoest en de aanwezige data is verloren gegaan. Het datacenter SBG2 is geheel verwoest. Alle data die in dit datacenter zijn opgeslagen zijn verwoest. 

    Datacenter SBG1 is deels beschadigd

    SBG3 en SBG4 zijn stilgelegd en tot op heden nog niet herstart. Deze werden tijdens de brand gekoeld door de brandweer.

    In Nederland zijn er tot op heden weinig klachten. Wel bereikte ons het bericht dat er in het getroffen datacenter een server van de torrentsite alleenretail.org gevestigd is. Deze site is momenteel ook offline.

    https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5219216/miljoenen-websites-plat-door-brand-frans-datacenter



    Uppertje
    • Bedankt 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Bedankt voor de toevoeging, ik heb er even een plaatje bij gedaan. :)

    wel bizar dat zo een heel datacenter afbrand. Alleenretail.org is inderdaad nog steeds offline.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik heb even contact gehad met een beheerder daar. Ze komen zeker terug, en de data is niet verwoest. Het probleem zit hem in de internet connectie naar dat datacenter toe. Die is er namelijk niet

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Alleenretail is weer online. Ze hebben een oudere backup terug kunnen zetten, maar geen torrents.

    Op de startpagina staat nu dat alle torrents die er nu zijn geplaatst Freeleech zijn, en wanneer de backup teruggeplaatst kan worden, deze torrents meegenomen zullen worden.

    Ik heb even nagevraagd waarom die backup nu niet geplaatst kan worden, maar dat komt doordat de verbidning met een van de datacenters waar hun backup staat nog niet actief is. Ze hopen dit deze week nog te kunnen fixen, maar in ieder geval begin volgende week.

    Fijn dat deze site weer terug is, want is toch een van de oudste sites die er momenteel is.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Sorry van de late reactie, maar ik wilde nog even laten weten dat het fijn is dat je de informatie deelt. Ook goed om de achtergrond te lezen, dat de verbinding met de datacenters een probleem is voor de restores. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...