Spring naar bijdragen

  • Brein dwingt vierde lid torrentreleasegroup 2Lions Team torrents te verwijderen

     Delen


    Brein heeft een vierde lid gevonden van torrentreleasegroep 2Lions Team. De uploader heeft volgens de stichting een boete gekregen van 7500 euro en zou bovendien momenteel bezig zijn om de torrents te verwijderen.

    Brein meldt dat de uploader nadat drie andere leden warenbeboet in maart probeerde om anoniem te blijven door geen torrents meer te uploaden. Desondanks heeft de stichting die auteursrechthebbenden vertegenwoordigt de uploader gevonden. Brein en de uploader hebben een schikking getroffen, waardoor het niet tot een rechtszaak komt.

    De schikking houdt in dat de uploader 7500 euro boete betaalt en bovendien alle torrents die hij heeft geplaatst zal verwijderen. Daar is hij volgens Brein nu mee bezig. De uploader plaatste volgens Brein Nederlands ondertitelde films op sites The Pirate Bay en Kickass Torrents. Hoe Brein de uploader heeft gevonden, meldt de stichting niet. De torrrentreleasegroep is sinds maart inactief, nadat andere leden eveneens een schikking hadden getroffen met Brein.



    Duken
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

     

    9 minuten geleden zei reneetje1969:

    Ben ik toch erg benieuwd hoe Brein aan de persoonsgegevens van deze uploader gekomen is. Is er een provider overstag gegaan...?

    Die discussie zag ik ook op Tweakers, het is (nog) niet bekend. Maar iedereen is erg benieuwd... Hoe is brein achter de gegevens gekomen van de persoon. Nu nog niet te achterhalen :(

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Mijn vermoeden.

    Brein loopt nu dus al een aantal maanden met deze techniek, dus moet in staat zijn ook gegevens van een aantal maanden nog te gebruiken. Vervolgens zullen deze gegevens grondig geanalyseerd zijn, waarmee het 4e lid kon worden opgespoord.

    Het blijft een kat en muis spel, maar de kat (Brein) heeft de laatste tijd toch wel erg aan kracht gewonnen... Vroeger was het al niet makkelijk onder de radar te blijven, maar op dit moment wordt het wel erg lastig gemaakt.

    @Duken, heb jij overigens ooit nog wat gehoord van die zaak van DisasterZany? Zou zijn crowdfundingproject zijn geslaagd?

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Daar zeg je wat, die tool is natuurlijk eerder in productie genomen als dat de tool officieel bekend is gemaakt. Wellicht dat ze dus inderdaad met deze informatie het lid konden opsporen. Dan blijft het natuurlijk nog "knap" om de adres gegevens te vinden op basis van een IP-adres zonder komst van een Provider.

    Ik heb niks meer gehoord van DisasterZany, ik heb hem wel nog benaderd maar niks gehoord. Volgens mij mag hij ook van Brein niks meer vrijgeven, zeker na aanleiding van de Brief die hij had gepost van brein met de boete clausule. Dat mocht ook niet van Brein. Wel jammer, ik ben erg benieuwd hoe het met hem gaat. Volgens mij kent ons oud-modje @Heisenberg hem ook nog goed. :) 

    offtopic, heb je je nick veranderd JFK ;)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    @Duken Durf het niet te zeggen, niks meer van gehoord. Yes haha fresh start! Wel interessant dit nieuwsbericht, zoals in het Tweakers artikel duidelijk wordt, ze gaan achter de grootschalige uploaders aan en niet Jan Modaal. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...