Spring naar bijdragen

  • Brein: schikking kost aanbieders illegale mediaspelers veelvoud van 10.000 euro

     Delen


    Stichting Brein waarschuwt dat aanbieders van inbreukmakende mediaspelers in het vervolg rekening moeten houden met een schikking van een veelvoud van tienduizend euro en mogelijke aangifte. Ook de aanbieder van Filmspeler heeft inmiddels geschikt.

    Er zijn tweehonderd leveranciers van inbreukmakende mediaspelers gestopt met hun handel, claimt Brein. Half mei stond die teller nog op 84. De aanbieders zijn gestopt na sommaties van Brein, dat extra munitie in handen heeft na een oordeel van het EU-Hof. Die zaak draaide om het Nederlandse bedrijf Filmspeler, dat mediaspelers verkocht met daarop vooraf geïnstalleerde add-ons zoals Go Movies, Icefilms, Mashup, Istream, Yify Movies HD. Het EU-Hof oordeelde dat de verkoop van een mediaspeler met links naar beschermde inhoud een 'mededeling aan het publiek' is en daarmee inbreuk kan maken op de auteursrechten van de rechthebbenden.

    Filmspeler heeft met Brein geschikt, maar de stichting noemt geen bedrag. De auteursrechtenwaakhond waarschuwt dat wie doorgaat met het 'opzettelijk en bedrijfsmatig inbreuk plegen' een misdrijf pleegt die tot aangifte en strafrechtelijke vervolging kan leiden. Half juni schikte Brein nog voor 10.000 euro met een echtpaar dat via Marktplaats illegale mediaspelers aanbod. Bij eventuele komende schikkingen zal het bedrag een veelvoud daarvan zijn, waarschuwt de stichting nu.

    2001332837.png

     



    Trizomu
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Alleen als men het aanbied als 'kijk de nieuwste films gratis' of er illegale addons zijn geinstalleerd, heeft Brein iets in handen.
    Als ik filmspeler zou aanbieden zou ik dus geen woord rappen over 'nieuwe films'. En illegale addons voor Kodi, die downloaden mensen dan zelf maar.
    Brein zal dan nog steeds proberen de boel plat te leggen maar juridisch hebben ze dan helemaal niets.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Mee eens, daarnaast is het ook geen hobby meer voor de verkopers. 

    Al vind ik wel dat het nooit en nog steeds niet duidelijk is waar de grenzen liggen. Soms voelt het bijna persoonlijk. 

    Ja ik ga diversen malen per jaar naar de bioscoop, heb Netflix en spotify. En ja ik wil gerust betalen.

    Maar hoe kom je bijvoorbeeld aan een wereld bekende serie als game of thrones zonder Ziggo als provider?

    Dat geeft de ruimte voor downloaden en streamen. 

    We rijden allemaal wel eens te hard, of laten de hond poepen waar het niet mag. En ja we downloaden ook allemaal  

    Wiet verkopen mag, telen niet. .... Nederland :pirate:

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    14 uur geleden zei Duken:

    Wiet verkopen mag, telen niet. .... Nederland :pirate:

     

    Het probleem is dat het allemaal nog vager, nog dubbelzinniger en bureaucratischer is geworden door de macht van Brussel.
    We moeten ons aan wetten houden die niet te handhaven zijn.
    Om downloaden (maar ook cybercrime/terrorisme) echt aan te pakken moet de hele architectuur van het internet worden aangepast.
    Ik ben erg nieuwsgierig waar het heen gaat met de decentralisatie van het internet.
    Als er helemaal geen overzicht meer is, controle en toezicht bijna onmogelijk is, wat gaan ze (overheden en multinationals) dan doen?

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...