Spring naar bijdragen

  • Brein schikt met uploader van Libra Release Team

     Delen


    Antipiraterijstichting Brein heeft een schikking getroffen met de voornaamste uploader en met oprichter van het Libra Release Team. De groep richtte zich met zijn releases op torrentnetwerken en usenet op de Nederlandse markt.

    Brein heeft met beide leden van het Libra Release Team een schikking voor 8000 euro getroffen. De uploader heeft daarnaast een last onder dwangsom gekregen via een ex-parte verzoekschrift, van 2000 euro per dag, tot een maximum van 50.000. De uploader maakte auteursrechtelijk beschermde bestanden op het torrentnetwerk beschikbaar via Place2home.org en op usenet via de spotwebsite Place2home.net. In totaal heeft hij zo 800 bestanden online gezet, volgens Brein.

    De stichting claimt dat Libra Release Team uit acht tot tien personen bestaat, met de uploader als sleutelfiguur.  Om toegang te krijgen tot links naar films en tv-series op Place2home moesten gebruikers de uploader een bedankje sturen. Brein geeft als voorbeeld de film Snatched, waarvoor de uploader zo'n zeshonderd keer bedankt is.

    Brein heeft de uploader niet eerst gesommeerd te stoppen met zijn handelingen. De stichting probeert meteen een ex-parte bevel te verkrijgen, volgens de organisatie omdat dit beter nageleefd wordt. De oprichter van het team, die al was gestopt met uploaden, is wel met een sommatie benaderd.

    2001656797.jpeg

     



    Trizomu
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Oef, weer een flinke klap van Brein. Dit zijn géén kleine uploaders. Ik vraag mij af hoe brein bij de gegevens komt van deze jongens. Je zou denken dat ze achter 354 vpn verbindingen zitten. :cat:

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik denk dat sommige mensen, omdat ze trots zijn, er te makkelijk over praten.
    Of ergens een digitale voetafdruk achterlaten.
    Misschien is het een VPN provider die stiekem toch logs bijhoudt en deze na het zien van een loze dreigbrief direct overdraagt.
    Het kan aan talloze zaken liggen. Werken in een team is niet altijd praktisch. Henkie loopt ontevreden of boos weg, mailt Brein waarop Tim en Anita, Klaasje en Pietje de sjaak zijn.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    49 minutes ago, Meh Meh said:

    Ik denk dat sommige mensen, omdat ze trots zijn, er te makkelijk over praten.
    Of ergens een digitale voetafdruk achterlaten.
    Misschien is het een VPN provider die stiekem toch logs bijhoudt en deze na het zien van een loze dreigbrief direct overdraagt.
    Het kan aan talloze zaken liggen. Werken in een team is niet altijd praktisch. Henkie loopt ontevreden of boos weg, mailt Brein waarop Tim en Anita, Klaasje en Pietje de sjaak zijn.

    Mjah het is bij de meeste VPN providers heel makkelijk accounts te linken aan bepaalde gebruikers.
    Het kan aan heel veel dingen liggen, het kan zijn dat ze hun eigen email adres gebruiken bij inschrijven op het forum of dat ze dat email adres op meerdere plekken gebruikt hebben of, dat ze dezelfde username gebruiken op meerdere plekken en op die manier achterhaald worden. Verder is het ook heel erg mogelijk om verbindingen te monitoren als je echt zou willen, als jij naar VPN x connect op een land in node X, dan gaat jou verkeer via die node ook richting het forum ,zo kan je traffic vergelijken en erachter komen wie het is, door gewoon ingaand verkeer en uitgaand verkeer te monitoren. Plus veel VPN's worden betaald met iDeal en/of Paypal of en andere betaal mogelijkheid waarbij je identiteit altijd achter gelaten is. Het ligt er een beetje aan hoe ver ze gaan om die mensen te achterhalen en dat weet eigenlijk niemand exact behalve zij zelf.

    Een oplossing om nog meer verborgen te blijven is gebruik te maken van een token based VPN welke je kan betalen met Bitcoins en de token aanschaft bij een onafhankelijke reseller. Je hebt dan geen account bij de VPN provider zelf en dus geen username en de VPN provider heeft dus verder geen persoonlijke gegevens van je, en je krijgt voor elke maand een nieuwe token dus een nieuwe identiteit op het netwerk. Een voorbeeld hiervan is Cryptostorm.is. Je kan bij hun ook connecten naar een node in land X en dan vanaf een andere node in land Y het internet op gaan om te voorkomen dat bepaalde traffic gelinkt wordt aan jouw huis verbinding. Volgens mij heeft Proxy.sh ook een soort gelijke dienst.

    • Leuk 1
    • Bedankt 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 hour ago, Meh Meh said:

    Ik denk dat sommige mensen, omdat ze trots zijn, er te makkelijk over praten.
    Of ergens een digitale voetafdruk achterlaten.
    Misschien is het een VPN provider die stiekem toch logs bijhoudt en deze na het zien van een loze dreigbrief direct overdraagt.
    Het kan aan talloze zaken liggen. Werken in een team is niet altijd praktisch. Henkie loopt ontevreden of boos weg, mailt Brein waarop Tim en Anita, Klaasje en Pietje de sjaak zijn.

    Mjah wat je ook in je achterhoofd moet houden met die "No Log VPN's" is dat wellicht zijzelf geen logs bij houden, maar wat voor servers gebruiken ze? Zijn dat hun eigen baremetal servers? Zijn dat dedicated servers die ze gehuurd hebben of is het een VPS? In de laatste twee gevallen kan het zeer zeker zo zijn dat zijzelf geen logs bijhouden, maar wat doet hun provider waar ze die huren? Of het datacenter zelf? Daar heb je geen zicht op.

    Cryptostorm is volgens mij de enige die adverteerd met het feit dat al hun servers hun eigen bare metal servers zijn met een eigen gecompilde linux kernel, want dat is ook nog eens zo, als je niet zelf je Linux kernel compiled heb je natuurlijk eigenlijk geen zicht op wat er precies bij gehouden wordt en/of er niet een backdoor in zit. Wellicht installeerd de provider wel een Linux versie met een voor geinstalleerde backdoor? Het verhaal van Yahoo is bekend dat zij mee moesten werken aan het installeren van een backdoor en van de rechter te horen gekregen hebben dat ze dat niet publiekelijk mochten delen zodat alle ingaande en uitgaande emails naar hun email servers gecheckt konden worden.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    54 minuten geleden zei oʞᴉlʞ:

    Mjah wat je ook in je achterhoofd moet houden met die "No Log VPN's" is dat wellicht zijzelf geen logs bij houden, maar wat voor servers gebruiken ze? Zijn dat hun eigen baremetal servers? Zijn dat dedicated servers die ze gehuurd hebben of is het een VPS? In de laatste twee gevallen kan het zeer zeker zo zijn dat zijzelf geen logs bijhouden, maar wat doet hun provider waar ze die huren? Of het datacenter zelf? Daar heb je geen zicht op.

    Dat is een goede... simpel maar erg logisch, nooit over nagedacht. :D

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ja dat klopt. Maar ik kan mij niet voorstellen dat Brein groot genoeg is om dit wel te kunnen inzien. Ik kan mij voorstellen dat de FBI of andere geheime diensten meer kunnen zien als dat wij denken. 

    Maar dit tegen kinder p0rno, extremisten en terroristische aanslagen . Naar mijn idee niet tegen Johan de Vries welke films upload. :)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    3 minutes ago, Duken said:

    Ja dat klopt. Maar ik kan mij niet voorstellen dat Brein groot genoeg is om dit wel te kunnen inzien. Ik kan mij voorstellen dat de FBI of andere geheime diensten meer kunnen zien als dat wij denken. 

    Maar dit tegen kinder p0rno, extremisten en terroristische aanslagen . Naar mijn idee niet tegen Johan de Vries welke films upload. :)

    Mjah Brein probeert ISP's ook buiten de rechter om te bewegen om mee te werken, waar ze nauwelijks succes bij hebben, maar je weet niet wat de eigenaar van een Datacenter of een andere soort providers doen... Daar hoor je eigenlijk bar weinig over.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...