Spring naar bijdragen

  • Downloaden en streamen neemt weer toe

     Delen


    Hoewel auteursrechtenorganisaties er zoveel mogelijk aan doen om internetpiraterij tegen te gaan, blijft illegaal downloaden en streamen onverminderd populair. Websites die dit aanbieden, worden juist vaker bezocht dan een jaar geleden. Dat schrijft Torrentfreak op basis van een onderzoek van MUSO. In 2017 werden illegale download- en streamingsites wereldwijd meer dan 300 miljard keer bezocht. Dat is 1,6 procent meer dan in 2016.

    Streamen blijkt met 53 procent iets vaker voor te komen dan downloaden via bijvoorbeeld torrents. Ook valt op dat er voor het eerst vaker via mobiele apparaten wordt gekeken dan op de pc. 

    Vooral tv-series, muziek en films

    Televisieseries worden het vaakst gedownload en gestreamd. Dat is ook niet zo vreemd, omdat het vaak lang duurt voor nieuwe afleveringen in andere landen worden uitgezonden. Daarna worden muziek en films het meest binnengehaald.

    De meeste piraterij vindt plaats in de Verenigde Staten, Rusland en India. Nederland zien we niet terug in de top 10. Hier is sinds kort een Pirate Bay-blokkade van kracht. Sindsdien is het aantal bezoeken aan die site gedaald.



    Duken
    • Haha 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Moet zeggen dat ik laatste tijd ook steeds meer Download/Stream van films/series. Ik kan wel wachten tot het ooit op Netflix/Prime komt, maar dan ben ik denk ik allang vergeten dat ik het wou kijken mocht het er überhaupt ooit opkomen... 

    Muziek downloaden doe ik eigenlijk niet, Spotify heeft voor mij 99% van de muziek. En die ene procent luister ik dan soms op Youtube ;) 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ik moet nog zoveel films kijken.... Netflix staat hier wel heel veel op voor de kinderen. 

    Muziek is inderdaad Spotify of zo nu en dan weer skyradio in de ochtend. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...