Spring naar bijdragen

  • Downloaden video's van Netflix, Disney, Prime mogelijk?

     Delen


    Verschillende softwaretools die op agressieve wijze online worden gepromoot, hebben het verklaarde doel mensen in staat te stellen films en tv-programma's te downloaden van services zoals Netflix en Disney +. Hoewel de meeste op basisniveau werken door een bestand aan te bieden dat onafhankelijk van de betreffende service kan worden opgeslagen en bekeken, zijn de resultaten een slechte vervanging voor de services zelf.

    Voor degenen die zich herinneren dat ze audiocassettebanden, VHS- en Betamax-videorecorders en soortgelijke tovenarij hebben gebruikt, was het opnemen van inhoud van verschillende bronnen om een tijdje te bewaren het enige doel van de technologie.

    Of die opnames nu liedjes van de radio waren, 'reservekopieën' van legitiem gekochte films van vrienden (of, waarschijnlijker, banden die voor de nacht waren gehuurd bij een verhuurwinkel), het opnemen van media op banden was een manier van leven voor miljoenen mensen verspreid over decennia. Toen gebeurde het digitaal en veranderde alles.

    Mediacollecties zijn niet meer wat ze waren - althans legaal

    Tegenwoordig streamen mensen vaker muziek en films van Spotify en Netflix, maar wat geen van deze platforms biedt, is een manier om een verzamelaar te worden. Veel mensen houden er nog steeds van om permanente kopieën van inhoud op hun eigen apparaten te hebben, in plaats van voortdurend verbinding te moeten maken met internet of een abonnement te hebben. Dit levert problemen op.

    In wezen moeten degenen die vandaag een collectie willen behouden, ofwel een klein fortuin uitgeven aan fysieke media, vertrouwen op downloads van streamingplatforms of de piraterijroute inslaan. Tenminste in termen van muziek en tv-shows (afgezien van wettigheid), dit laatste is verreweg de gemakkelijkste optie, maar wat als er een manier was om inhoud van legale streamingdiensten te downloaden om voor altijd te bewaren, net zoals mensen dat decennia geleden deden met banden?

    Downloaden van Netflix, Disney + en Amazon

    In de afgelopen jaren zijn er verschillende apps op de markt verschenen die beweren dat gebruikers precies dat kunnen doen. Flixgrab beweert bijvoorbeeld dat gebruikers kunnen downloaden van Netflix, Disney +, Prime Video en meer, waarbij de software zelf gratis kan worden gedownload, hetzij rechtstreeks vanaf de site van de maker of vanuit de Microsoft Store.

    “FlixGrab is een nieuwe krachtige applicatie voor het downloaden van video's van de meest populaire online videowebsites. Je FlixGrabkunt overal video's downloaden en bekijken: Netflix, Amazon Prime, HULU, YouTube, Facebook, Instagram en vele anderen met slechts één FlixGrab-app. Deze freeware bevat absoluut geen adware, geen spyware, geen registratie of andere ongewenste software ”, luidt de marketing.

    Hoewel dat allemaal aantrekkelijk genoeg klinkt, zijn er ook voorbehouden die zo belangrijk zijn dat ze mensen er waarschijnlijk van weerhouden om een collectie te kopen met dit soort tools.

    Deze apps worden niet gedownload - ze nemen op

    Bij het gebruik van een tool zoals youtube-dl downloadt de gebruiker bijvoorbeeld een digitaal bestand dat een exacte replica is van het bestand waarnaar ze luisterden op YouTube. Bij apps zoals hierboven vermeld, is dat echter gewoon niet het geval. Hoewel ze worden gefactureerd als 'downloaders', zijn ze in wezen een soort schermrecorder die het originele bronmateriaal van de betreffende service overneemt, het op de computer van de gebruiker omzet en een getranscodeerd videobestand uitspuugt.

    Hoewel dit voor sommigen misschien aantrekkelijk klinkt, zijn er serieuze kwaliteitsproblemen. Terwijl abonnees op Netflix of Disney + content consumeren in 4K of zelfs de relatief lagere 1080p, is het eindresultaat een miljoen mijl verwijderd wanneer bestanden worden 'opgenomen' via deze apps.

    De geproduceerde bestanden claimen misschien 1080p te zijn ('pseudo' 4K is nog niet beschikbaar), hun bestandsgroottes verraden de kwaliteit die wordt geboden en een paar honderd megabytes voor een 1080p-film is gewoon niet voldoende. In wezen, als mensen denken dat ze een kwaliteitskopie zullen krijgen om te bewaren, zullen ze teleurgesteld zijn.

    Veel positieve recensies online, maar voorzichtigheid is geboden

    Degenen die dit soort apps online willen onderzoeken, zullen snel heel veel positieve recensies ontdekken die beweren dat ze het beste zijn sinds gesneden brood. Mensen moeten zich er echter van bewust zijn dat het mogelijk is om gratis sleutels te krijgen om toegang te krijgen tot premiumversies van deze tools in ruil voor het schrijven van leuke dingen over hen.

    Dus als je een geweldige recensie op YouTube bekijkt, een vijfsterren-aanbeveling van Trust Pilot leest, of zelfs berichten op Facebook, Twitter of Instagram die lezen als een advertentie, dan is de kans groot dat die recensies worden verbonden met een gratis sleutel. . Sommige kunnen natuurlijk echt zijn, maar voorzichtig te werk gaan, moet niet worden afgewezen.

    Uiteindelijk zijn tools die daadwerkelijk video van hoge kwaliteit downloaden van diensten als Netflix en Disney + niet beschikbaar voor de massa en zelfs als 'professionele' piraten 'screenen' om zogenaamde 'web-rips' te produceren, doen ze dat zeker niet ' Gebruik deze in de handel verkrijgbare tools niet - de resultaten zouden veel te teleurstellend zijn voor de veeleisende piraat.

    image.png

     



    William1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Mooi artikel. Ik herinner me nog al te goed dat opnemen van de mooiste nummers en dagen lang achter de radio zitten. Wachten tot dan eindelijk mijn favoriete nummers voorbij kwamen en de opname knop in drukken direct op het moment dat ze begonnen te draaien.. Ik mis die tijd :)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Moderators

    Ja prachtig, je nummers opnemen op een bandje. Overvloed aan mediaconsumptie lijkt ook niet altijd fijn, nu hebben we al die streaming diensten en alle muziek onder een knop en weet je niet wat je moet afspelen :D

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ja tegenwoordig is het simpel gewoon een nummer opzoeken en dat via een programma downloaden en je hebt n MP3 binnen ;) Ik heb alsnog mijn oude collectie van cassette bandjes liggen omdat ik het nog altijd leuk vindt om de nostalgie te herbeleven van jaren terug. En als ik niks te doen heb, ga ik lekker een avondje zitten bij mijn cassette recorder en nieuwe mix-tapes maken om dat gevoel van vroeger weer terug te brengen. :D

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Goed artikel. Och, dat was nog eens een tijd. Ik weet nog wel dat ik bijvoorbeeld op een sombere regenachtige dag ook heel wat cassette bandjes aan het luisteren was. Nog eens dat nummer luisteren. Terugspoelen en luisteren maar.. 

    Liep zo'n bandje weer vast, probeerde ik het te repareren. Geweldig.

    bewerkt door Monkie
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...