Spring naar bijdragen

  • Google home-speakers zwijgen na Update

     Delen


    Google heeft een firmware update uitgerold voor de slimme home-speakers, maar deze zorgt er helaas voor dat de apparaten niet meer werken. Gebruikers melden dat de speakers slechts vier witte leds laat zien en nergens meer op reageren. 

    Gebruikers klagen op Reddit en op het supportforum van Google. De apparaten zouden van de ene op de andere dag niet meer reageren. Google pusht regelmatig automatisch op de achtergrond updates naar de apparaten en daardoor kunnen gebruikers weinig doen om dit tegen te houden.

    Google is inmiddels op de hoogte van het probleem en werkt aan een oplossing. Aangezien de apparaten niet meer reageren en niet meer bereikt kunnen worden door Google, worden de kapotte speakers gratis vervangen.



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Gelukkig heb ik er geen last van gehad. Mijn speakers werken nog :) ik vraag mij wel af hoeveel stuks hier last van hebben gehad. Gaat het om duizenden....? Ik kan het niet vinden ;)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Duken:

    ik vraag mij wel af hoeveel stuks hier last van hebben gehad. Gaat het om duizenden....? Ik kan het niet vinden

    Daar zal Google ook niet al teveel over loslaten denk ik. Volgens de laatste berichten wil Google de problemen nu ook zo snel mogelijk oplossen. Ze sporen iedereen aan wiens Google Home-speakers defect is door de update om dit te melden aan Google. Ter compensatie zal een gratis nieuwe smartspeaker worden opgestuurd. Google werkt ook aan een software-update voor Google Home zodat dergelijke problemen in de toekomst niet meer kan voorvallen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Update breekt Apple Homepod

    Apple heeft een firmware update uitgerold voor de slimme Homepod-speakers, maar deze zorgt bij een aantal gebruikers helaas voor dat de apparaten niet meer werken. Gebruikers melden dat de LEDs aan de bovenkant alleen nog maar ronddraaien en dat de speaker zelf nergens meer op reageert.

    Was het vorige week nog Google die met een firmware-update de slimme speakers brickte, vandaag is het Apple. Gebruikers klagen op social media, Reddit en andere fora dat de slimme speakers nergens meer op reageren en dat resetten ook geen zin heeft. Apple is inmiddels op de hoogte van het probleem en raadt gebruikers aan hun speaker te ruilen. Ondertussen heeft Apple de gewraakte update teruggetrokken zodat er geen nieuwe slachtoffers vallen.

    Mocht de update nog wel klaar staan, installeer deze dan niet en schakel voorlopig de automatische updates uit door op je iOS-apparaat op het huis-icoontje linksboven te drukken, te navigeren naar software update en “installeer updates automatisch” uit te schakelen.

    Bron: Webwereld.nl

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...