Spring naar bijdragen

  • Hackers willen losgeld voor Nieuwe Pirates of the Caribbean-film

     Delen


    De nieuwe film van Disney is in verkeerde handen gevallen. Het vijfde deel in de Pirates-reeks zal vanaf volgende week vrijdag in de bioscoop draaien. Een groep hackers hebben de film nu al in handen en eisen losgeld van Disney. Voldoet Disney niet aan de eis van de piraten dan zeggen ze de film online te gooien.

    Daarmee lijkt de geschiedenis zich te herhalen. Recent werd bekend dat het nieuwe seizoen van Orange is the New Black in verkeerde handen terecht was gekomen. Ook toen wilden hackers losgeld. Dit keer van Netflix. De Amerikaanse streamingdienst gaf geen gehoor aan de de eis en de eerste 10 afleveringen verschenen vervolgens op het web.

    Volgens The Hollywood Reporter en Deadline schrijven dat de hackers een onbekende geldsom willen. Dit moet uitbetaalt worden in Bitcoin, de digitale valuta. Naar verluidt gaat Disney niet betalen en is het bedrijf in samenwerking met de FBI bezig om de hackers op te sporen. De kans is dus aanwezig dat Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales vroegtijdig te zien zal zijn.

    Niet betalen

    Het lijkt dus een nieuwe trend: het inbreken in digitale archieven bij filmstudio's of hun ondersteunende bedrijven en daarna geld proberen te vangen om het verspreiden tegen te gaan, in plaats van het verspreiden om naam en faam te krijgen. Maar zo lang niemand betaalt (Netflix heeft het ook geen cent gegeven) zou het kunnen dat deze trend vanzelf gaat liggen.

    Zo lang Disney maar de security hoog houdt en geen enkele buitenstaander de hand weet te leggen op de nieuwe Star Wars.

     



    William1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Ik las het vanmiddag. Dit vind ik echt niet kunnen. Een filmpje kijken, ok. Maar dit kan niet.
    Ze werken met soms wel 100.000 mensen aan een film. En dan komt er een paar lui voorbij die de film stelen en er geld voor willen, al voor de premiere.
    Vind ik persoonlijk echt te ver gaan. Release 'm dan gewoon ergens of beter nog, wacht tot de film 2 weken in de bioscoop heeft gedraaid.
    Dit is afpersing. :mad:

    Zelf heb ik nooit wat aan de reeks heb gevonden. Weet ook niet waarom, vind er niets aan.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ik vind de eerste twee films van the pirates echt heel leuk. De latere films vond ik minder maar ik wil ze zeker wel zien. Overigens ben ik het helemaal met je eens dat dit niet kan. Een film gijzelen is niet goed... :boos:

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...