Spring naar bijdragen

  • Is Popcorn Time weer terug?

     Delen


    De illegale streamingdienst Popcorn Time is terug van weggeweest. De dienst lijkt op Netflix, met één groot verschil. Het is namelijk gratis. Daar staat tegenover dat de streamingdienst illegaal is. De aangeboden films en series op de dienst worden via Torrents binnen gevist.

    Popcorn Time was de afgelopen jaren uit de lucht. Dit naar aanleiding van juridische stappen die werden ondernomen. Diverse keren ging Popcorn Time weer live, maar al gauw ging de dienst ook weer offline.
    Nu is Popcorn Time sinds jaren weer terug. De makers zeggen dat het nog een beta betreft. Ze noemen het Corona Version 0.4. Een knipoog naar het coronavirus dat als een pandemie rondgaat. Door het coronavirus zitten veel mensen noodgedwongen thuis. Grote kans dat Popcorn Time daardoor veel gebruikt gaat worden.

    Door het enorme aanbod aan films en series bij diverse streamingdiensten hebben services als Popcorn Time bestaansrecht gekregen. Mensen willen betalen voor één of twee diensten, maar drie of vier is te veel. Let wel: het gebruik van Popcorn Time is geheel op eigen risico.

     



    William1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Helaas verteld een vandaag gepubliceerd artikel op Torrentfreak dat deze update naar het land der fabelen verwezen kan worden.

    Vanmorgen werd in verschillende nieuwsartikelen de "terugkeer" van Popcorn Time gevierd, nadat het blijkbaar een paar jaar geleden offline ging. Deze bewering is gewoon niet waar, en evenmin de bewering dat de zojuist uitgebrachte versie van de app net zo goed werkt als de vorige. Popcorn Time wordt zelfs geconfronteerd met een golf van klachten van gebruikers die een breed scala aan problemen ervaren die voorheen niet bestonden.

    Zes jaar geleden deed de applicatie die bekend staat als Popcorn Time iets dat geen enkele andere BitTorrent-tool ooit had kunnen bereiken. Popcorn Time presenteerde zichzelf met een op tekst gebaseerde gebruikers interface in de hoop zoveel mogelijk torrent-sites aan te trekken, en presenteerde content in een prachtige interface in Netflix-stijl. Deze eenvoud resulteerde in een enorme populariteit en aandacht van houders van auteursrechten, die er alles aan deden om het te verwijderen.

    Omdat de originele code echter open source was, ontstonden er nieuwe aftakkingen die weer een nieuw spel whack-a-mole creëerden. Een paar jaar geleden ging Popcorn Time offline, maar gisteren werd hij uit de dood opgewekt met een geweldige nieuwe versie. Althans volgens meerdere nieuwsberichten van vandaag, die allemaal niet waar zijn.

    Hoewel het door de jaren heen zijn ups en downs heeft gehad, ging Popcorn Time nooit weg. Maar vanmorgen werd het verklaard als 'terug uit de dood', net op tijd om mensen te vermaken 'tijdens de coronaviruspandemie'. Dit verhaal werd herhaald door verschillende technische publicaties, waarvan er minstens één beweerde dat de nieuwe versie net zo goed werkt als de vorige. Dat is ook niet waar.

    Wat er feitelijk gebeurde, was dat de mensen achter één aftakking van Popcorn Time (door sommigen beschouwd als de officiële opvolger van de originele software) versie 0.4 van hun variant publiceerden en de release op Twitter aankondigden. Op dit moment rollen de klachten op sub-Reddit achter elkaar binnen en wordt deze update volledig afgebrand.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Hoihoi, ik heb sinds gister private internet access aangeschaft en het werkte gisteren gelijk toen ik popcorntime ging kijken. Nu wil ik het vanavond weer kijken en heb ik de VPN geactiveerd, maar nu lukt het me niet om iets te kijken. Popcorntime lijkt de VPN niet te pakken. Ik heb het al een aantal keren opnieuw opgestart en ook meerde landen aangevinkt, maar dit helpt dus niet! Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het speciaal voor popcorntime aangeschaft namelijk..
     

     

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...