Spring naar bijdragen

  • Japanse onderzoekers breken internetsnelheidsrecord

     Delen


    Het is onderzoekers van het Japanse National Institute of Information and Communications Technology (NICT) gelukt een downloadsnelheid van 319 terabits per seconde te halen. Daarmee is het internetsnelheidsrecord dat onderzoekers van University College London vorig jaar haalden (178 Tb/s) bijna verdubbeld.

    De Japanse onderzoekers gebruikten geavanceerde glasvezeltechnologie om de hoge snelheid te halen. Hiervoor werd onder meer gebruikgemaakt van zeldzame mineralen en een zogeheten microkam, waarbij laserstralen in bundels worden afgeschoten.

    Het NICT simuleerde de data op zo'n manier dat de downloadsnelheid over een gebied van 3.000 kilometer kon worden gemeten. Over die afstand werd door de onderzoekers geen vertraging in de snelheid of verzwakking in het signaal gemeten.

    Met een snelheid van 319 Tb/s zouden 57.000 films per seconde kunnen worden gedownload of de gehele Spotify-bibliotheek in drie seconden, schrijft Yahoo News.

    Voorlopig lijkt de techniek overigens niet meer te zijn dan een experiment, vanwege de hoge kosten die ermee zijn gemoeid. In Nederland zijn providers bezig met het aanleggen van internet met een hoge downloadsnelheid. Deze glasvezelnetwerken bereiken snelheden tot 1 gigabit per seconde.



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Briljant: Met een snelheid van 319 Tb/s zouden 57.000 films per seconde kunnen worden gedownload of de gehele Spotify-bibliotheek in drie seconden, schrijft Yahoo News.

    57.000 films PER SECONDE. :D

     

    • Leuk 1
    • Bedankt 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Bizar toch eigenlijk.... Ik weet nog dat ik beginjaren 2000 al blij was met mijn slownera 8 KiloBytes per sec lijntje.... en dan zat je je MP3tjes werkelijk binnen te kijken van jeetje dat gaat lekker snel zeg :pirate:

    Er is ondertussen een hoop veranderd 8)

    bewerkt door Vampire Inspector
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Jeetje, wat bizar veel. 

    Och, de snelheden van vroeger. Ik had toen precies hetzelfde dat het allemaal lekker snel ging. En wat was je vervolgens blij als er een snelheidsverhoging werd doorgevoerd.

    • Leuk 1
    • Eens 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    Op 19-7-2021 om 22:10 zei Vampire Inspector:

    slownera

    Sonera plaza... pff daar heb ik ook nog gezeten. En dan lekker met kazaa losse mp3 bestanden downloaden. Wat een feest. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...